Tidiga insatser och barns utbildningsvägar : Inkludering och specialpedagog; Johanna Lundqvist; 2018
endast ny

Tidiga insatser och barns utbildningsvägar : Inkludering och specialpedagog Upplaga 1

av Johanna Lundqvist
Den här boken handlar om tidiga insatser till barn och elever i behov av extra stöd. Författaren beskriver flera alternativa utbildningsvägar från förskolan till skolan. Hon presenterar också en specialpedagogisk begreppsapparat som yrkesverksamma och andra berörda kan ha nytta av i sina samtal om tidiga insatser, tidiga utbildningsvägar och inkludering.

Genom att göra specialpedagogisk forskning tillgänglig för alla verksamma inom de tidiga skolåren samt ge kunskap till och ett metaspråk åt alla som värnar inkludering, bygger boken välbehövliga broar mellan forskning och verksamhet inom området.

Boken bygger på författarens uppskattade avhandling. Den riktar sig till yrkesverksamma i tidiga skolår, inklusive förskola och fritidshem samt till lärarstudenter.
Den här boken handlar om tidiga insatser till barn och elever i behov av extra stöd. Författaren beskriver flera alternativa utbildningsvägar från förskolan till skolan. Hon presenterar också en specialpedagogisk begreppsapparat som yrkesverksamma och andra berörda kan ha nytta av i sina samtal om tidiga insatser, tidiga utbildningsvägar och inkludering.

Genom att göra specialpedagogisk forskning tillgänglig för alla verksamma inom de tidiga skolåren samt ge kunskap till och ett metaspråk åt alla som värnar inkludering, bygger boken välbehövliga broar mellan forskning och verksamhet inom området.

Boken bygger på författarens uppskattade avhandling. Den riktar sig till yrkesverksamma i tidiga skolår, inklusive förskola och fritidshem samt till lärarstudenter.
Upplaga: 1a upplagan
Utgiven: 2018
ISBN: 9789127819115
Förlag: Natur & Kultur Akademisk
Format: Häftad
Språk: Svenska
Sidor: 198 st
Den här boken handlar om tidiga insatser till barn och elever i behov av extra stöd. Författaren beskriver flera alternativa utbildningsvägar från förskolan till skolan. Hon presenterar också en specialpedagogisk begreppsapparat som yrkesverksamma och andra berörda kan ha nytta av i sina samtal om tidiga insatser, tidiga utbildningsvägar och inkludering.

Genom att göra specialpedagogisk forskning tillgänglig för alla verksamma inom de tidiga skolåren samt ge kunskap till och ett metaspråk åt alla som värnar inkludering, bygger boken välbehövliga broar mellan forskning och verksamhet inom området.

Boken bygger på författarens uppskattade avhandling. Den riktar sig till yrkesverksamma i tidiga skolår, inklusive förskola och fritidshem samt till lärarstudenter.
Den här boken handlar om tidiga insatser till barn och elever i behov av extra stöd. Författaren beskriver flera alternativa utbildningsvägar från förskolan till skolan. Hon presenterar också en specialpedagogisk begreppsapparat som yrkesverksamma och andra berörda kan ha nytta av i sina samtal om tidiga insatser, tidiga utbildningsvägar och inkludering.

Genom att göra specialpedagogisk forskning tillgänglig för alla verksamma inom de tidiga skolåren samt ge kunskap till och ett metaspråk åt alla som värnar inkludering, bygger boken välbehövliga broar mellan forskning och verksamhet inom området.

Boken bygger på författarens uppskattade avhandling. Den riktar sig till yrkesverksamma i tidiga skolår, inklusive förskola och fritidshem samt till lärarstudenter.
Ny bok
357 kr375 kr
5% studentrabatt med Studentapan
Begagnad bok (0 st)
Ny bok
357 kr375 kr
5% studentrabatt med Studentapan
Begagnad bok (0 st)