Handbok för distansutbildare; John A Bååth; 2001
2 säljare

Handbok för distansutbildare Upplaga 2

av John A Bååth
"Handbok för distansutbildare" ger handfasta råd om hur man planerar och genomför utbildning på distans. Hur hjälper man som arrangör bäst distansstuderande med deras inlärning? Vad bör man tänka på när det gäller motivation, kursplanering, utveckling av material, formulering av insändaruppgifter, genomförande och utvärdering? John A. Bååth belyser frågorna ur såväl den studerandes som distanslärarens och arrangörens synvinkel. Med en lång räcka exempel visar författaren hur studiehandledningar kan skrivas och hur kommunikationen mellan lärare och distansstuderande bör genomföras på de studerandes villkor. Boken tar också upp vilken roll kompletterande närundervisning, kommunikation via dator, telefon, video och andra media kan spela i distansutbildningen. John Bååth var en av vårt lands främste experter på distansutbildning. Den första utgåvan av "Handbok för distansutbildare" fann tusentals läsare bland vuxenutbildare av alla kategorier och särskilt bland dem som planerar och genomför distanskurser. Denna senare utgåva har ny formgivning men i stort sett oförändrat innehåll. De råd, grundade på mångårig erfarenhet, som John Bååth samlat i boken ter sig lika aktuella idag som när boken först kom ut.
"Handbok för distansutbildare" ger handfasta råd om hur man planerar och genomför utbildning på distans. Hur hjälper man som arrangör bäst distansstuderande med deras inlärning? Vad bör man tänka på när det gäller motivation, kursplanering, utveckling av material, formulering av insändaruppgifter, genomförande och utvärdering? John A. Bååth belyser frågorna ur såväl den studerandes som distanslärarens och arrangörens synvinkel. Med en lång räcka exempel visar författaren hur studiehandledningar kan skrivas och hur kommunikationen mellan lärare och distansstuderande bör genomföras på de studerandes villkor. Boken tar också upp vilken roll kompletterande närundervisning, kommunikation via dator, telefon, video och andra media kan spela i distansutbildningen. John Bååth var en av vårt lands främste experter på distansutbildning. Den första utgåvan av "Handbok för distansutbildare" fann tusentals läsare bland vuxenutbildare av alla kategorier och särskilt bland dem som planerar och genomför distanskurser. Denna senare utgåva har ny formgivning men i stort sett oförändrat innehåll. De råd, grundade på mångårig erfarenhet, som John Bååth samlat i boken ter sig lika aktuella idag som när boken först kom ut.
Upplaga: 2a upplagan
Utgiven: 2001
ISBN: 9789157450104
Förlag: Bilda förlag
Format: Häftad
Språk: Svenska
Sidor: 160 st
"Handbok för distansutbildare" ger handfasta råd om hur man planerar och genomför utbildning på distans. Hur hjälper man som arrangör bäst distansstuderande med deras inlärning? Vad bör man tänka på när det gäller motivation, kursplanering, utveckling av material, formulering av insändaruppgifter, genomförande och utvärdering? John A. Bååth belyser frågorna ur såväl den studerandes som distanslärarens och arrangörens synvinkel. Med en lång räcka exempel visar författaren hur studiehandledningar kan skrivas och hur kommunikationen mellan lärare och distansstuderande bör genomföras på de studerandes villkor. Boken tar också upp vilken roll kompletterande närundervisning, kommunikation via dator, telefon, video och andra media kan spela i distansutbildningen. John Bååth var en av vårt lands främste experter på distansutbildning. Den första utgåvan av "Handbok för distansutbildare" fann tusentals läsare bland vuxenutbildare av alla kategorier och särskilt bland dem som planerar och genomför distanskurser. Denna senare utgåva har ny formgivning men i stort sett oförändrat innehåll. De råd, grundade på mångårig erfarenhet, som John Bååth samlat i boken ter sig lika aktuella idag som när boken först kom ut.
"Handbok för distansutbildare" ger handfasta råd om hur man planerar och genomför utbildning på distans. Hur hjälper man som arrangör bäst distansstuderande med deras inlärning? Vad bör man tänka på när det gäller motivation, kursplanering, utveckling av material, formulering av insändaruppgifter, genomförande och utvärdering? John A. Bååth belyser frågorna ur såväl den studerandes som distanslärarens och arrangörens synvinkel. Med en lång räcka exempel visar författaren hur studiehandledningar kan skrivas och hur kommunikationen mellan lärare och distansstuderande bör genomföras på de studerandes villkor. Boken tar också upp vilken roll kompletterande närundervisning, kommunikation via dator, telefon, video och andra media kan spela i distansutbildningen. John Bååth var en av vårt lands främste experter på distansutbildning. Den första utgåvan av "Handbok för distansutbildare" fann tusentals läsare bland vuxenutbildare av alla kategorier och särskilt bland dem som planerar och genomför distanskurser. Denna senare utgåva har ny formgivning men i stort sett oförändrat innehåll. De råd, grundade på mångårig erfarenhet, som John Bååth samlat i boken ter sig lika aktuella idag som när boken först kom ut.
Begagnad bok
100 kr
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar
Köpskydd med Studentapan
Varje köp täcks av Studentapans köpskydd som säkerställer att boken kommer fram, att du får rätt bok och att skicket stämmer överens med beskrivning.
100 kr
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar