Historiedidaktik; Arja Virta, Bernard Eric Jensen, Sirkka Ahonen, Ulf Zander; 1997
2 säljare

Historiedidaktik Upplaga 1

av Arja Virta, Bernard Eric Jensen, Sirkka Ahonen, Ulf Zander
Didaktiska problem i anslutning till frågor kring mål, innehåll och framställningsformer inom ämnet historia har huvudsakligen diskuterats inom skolornas och lärarhögskolornas väggar. Men i takt med att intresset för historia ökat i samhället, har det historiedidaktiska arbetsfältet vidgats till att behandla även den historiska dimensionens plats och möjligheter i ett bredare vetenskapligt och samhälleligt perspektiv. Detta har väckt nya frågor om historiedidaktikens förhållande till historievetenskapen samt om det individuella och kollektiva historiemedvetandets betydelse för identitetsbildning och samhällsutveckling. Denna bok är ett resultat av ett mångårigt samarbete mellan nordiska historiker, didaktiker och lärarutbildare.Läs mer om boken på studentlitteratur.se
Didaktiska problem i anslutning till frågor kring mål, innehåll och framställningsformer inom ämnet historia har huvudsakligen diskuterats inom skolornas och lärarhögskolornas väggar. Men i takt med att intresset för historia ökat i samhället, har det historiedidaktiska arbetsfältet vidgats till att behandla även den historiska dimensionens plats och möjligheter i ett bredare vetenskapligt och samhälleligt perspektiv. Detta har väckt nya frågor om historiedidaktikens förhållande till historievetenskapen samt om det individuella och kollektiva historiemedvetandets betydelse för identitetsbildning och samhällsutveckling. Denna bok är ett resultat av ett mångårigt samarbete mellan nordiska historiker, didaktiker och lärarutbildare.Läs mer om boken på studentlitteratur.se
Upplaga: 1a upplagan
Utgiven: 1997
ISBN: 9789144001890
Förlag: Studentlitteratur AB
Format: Häftad
Språk: Svenska
Sidor: 187 st
Didaktiska problem i anslutning till frågor kring mål, innehåll och framställningsformer inom ämnet historia har huvudsakligen diskuterats inom skolornas och lärarhögskolornas väggar. Men i takt med att intresset för historia ökat i samhället, har det historiedidaktiska arbetsfältet vidgats till att behandla även den historiska dimensionens plats och möjligheter i ett bredare vetenskapligt och samhälleligt perspektiv. Detta har väckt nya frågor om historiedidaktikens förhållande till historievetenskapen samt om det individuella och kollektiva historiemedvetandets betydelse för identitetsbildning och samhällsutveckling. Denna bok är ett resultat av ett mångårigt samarbete mellan nordiska historiker, didaktiker och lärarutbildare.Läs mer om boken på studentlitteratur.se
Didaktiska problem i anslutning till frågor kring mål, innehåll och framställningsformer inom ämnet historia har huvudsakligen diskuterats inom skolornas och lärarhögskolornas väggar. Men i takt med att intresset för historia ökat i samhället, har det historiedidaktiska arbetsfältet vidgats till att behandla även den historiska dimensionens plats och möjligheter i ett bredare vetenskapligt och samhälleligt perspektiv. Detta har väckt nya frågor om historiedidaktikens förhållande till historievetenskapen samt om det individuella och kollektiva historiemedvetandets betydelse för identitetsbildning och samhällsutveckling. Denna bok är ett resultat av ett mångårigt samarbete mellan nordiska historiker, didaktiker och lärarutbildare.Läs mer om boken på studentlitteratur.se
Begagnad bok
249 kr
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar
Köpskydd med Studentapan
Varje köp täcks av Studentapans köpskydd som säkerställer att boken kommer fram, att du får rätt bok och att skicket stämmer överens med beskrivning.
249 kr
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar