Högläsning i förskolan : vägledning till litteraturen; Maria Heimer; 2016

Högläsning i förskolan : vägledning till litteraturen Upplaga 1

av Maria Heimer
Genom att väcka barns nyfikenhet på böcker och lust till läsning kan vi redan i förskolan lägga grunden till deras läsutveckling. Boken visar hur högläsning kan användas som genomtänkt pedagogiskt verktyg och hur vi kan samtala med barnen om det vi läst.

Första delen av boken belyser forskning om högläsning och hur viktig högläsningen är för barns läsutveckling. Den andra delen ger förslag på både skön- och facklitteratur att läsa tillsammans med barnen. Läsaren får tips om hur man kan arbeta pedagogiskt med en högläsningsbok och hur högläsningen kan följas upp med olika aktiviteter i förskolan.

Boken vänder sig främst till yrkesverksamma i förskolan och pedagogisk omsorg d v s förskollärare, barnskötare, förskolechefer, dagbarnvårdare men också till studerande vid förskollärarutbildningen. Även barnbibliotekarier kan ha nytta av och användning för boken.
Genom att väcka barns nyfikenhet på böcker och lust till läsning kan vi redan i förskolan lägga grunden till deras läsutveckling. Boken visar hur högläsning kan användas som genomtänkt pedagogiskt verktyg och hur vi kan samtala med barnen om det vi läst.

Första delen av boken belyser forskning om högläsning och hur viktig högläsningen är för barns läsutveckling. Den andra delen ger förslag på både skön- och facklitteratur att läsa tillsammans med barnen. Läsaren får tips om hur man kan arbeta pedagogiskt med en högläsningsbok och hur högläsningen kan följas upp med olika aktiviteter i förskolan.

Boken vänder sig främst till yrkesverksamma i förskolan och pedagogisk omsorg d v s förskollärare, barnskötare, förskolechefer, dagbarnvårdare men också till studerande vid förskollärarutbildningen. Även barnbibliotekarier kan ha nytta av och användning för boken.
Upplaga: 1a upplagan
Utgiven: 2016
ISBN: 9789188099730
Förlag: Gothia Kompetens
Format: Häftad
Språk: Svenska
Sidor: 103 st
Genom att väcka barns nyfikenhet på böcker och lust till läsning kan vi redan i förskolan lägga grunden till deras läsutveckling. Boken visar hur högläsning kan användas som genomtänkt pedagogiskt verktyg och hur vi kan samtala med barnen om det vi läst.

Första delen av boken belyser forskning om högläsning och hur viktig högläsningen är för barns läsutveckling. Den andra delen ger förslag på både skön- och facklitteratur att läsa tillsammans med barnen. Läsaren får tips om hur man kan arbeta pedagogiskt med en högläsningsbok och hur högläsningen kan följas upp med olika aktiviteter i förskolan.

Boken vänder sig främst till yrkesverksamma i förskolan och pedagogisk omsorg d v s förskollärare, barnskötare, förskolechefer, dagbarnvårdare men också till studerande vid förskollärarutbildningen. Även barnbibliotekarier kan ha nytta av och användning för boken.
Genom att väcka barns nyfikenhet på böcker och lust till läsning kan vi redan i förskolan lägga grunden till deras läsutveckling. Boken visar hur högläsning kan användas som genomtänkt pedagogiskt verktyg och hur vi kan samtala med barnen om det vi läst.

Första delen av boken belyser forskning om högläsning och hur viktig högläsningen är för barns läsutveckling. Den andra delen ger förslag på både skön- och facklitteratur att läsa tillsammans med barnen. Läsaren får tips om hur man kan arbeta pedagogiskt med en högläsningsbok och hur högläsningen kan följas upp med olika aktiviteter i förskolan.

Boken vänder sig främst till yrkesverksamma i förskolan och pedagogisk omsorg d v s förskollärare, barnskötare, förskolechefer, dagbarnvårdare men också till studerande vid förskollärarutbildningen. Även barnbibliotekarier kan ha nytta av och användning för boken.
Begagnad bok (0 st)
Begagnad bok (0 st)