Hotell Speciell - Livsstilskonsumtion på känslornas marknad; Maria Strannegård; 2009
Hotell Speciell - Livsstilskonsumtion på känslornas marknad; Maria Strannegård; 2009

Hotell Speciell - Livsstilskonsumtion på känslornas marknadUpplaga 1

av Maria Strannegård

  • Upplaga: 1a upplagan
  • Utgiven: 2009
  • ISBN: 9789147088362
  • Sidor: 264 st
  • Förlag: Liber
  • Format: Häftad
  • Språk: Svenska

Om boken

De senaste decennierna har det börjat dyka upp en typ av hotell som profilerar sig som unika och speciella. De säger sig sälja känsloupplevelser, atmosfär och livsstil snarare än tak över huvudet för natten. Hotellen riktar sig till stil- och varumärkesmedvetna konsumenter som gärna speglar sin självbild i hotellens strävan efter originalitet. Läs mer Vad är det med de här hotellen som gör att de har en så stark attraktionskraft på både gäster och hotellägare? Vad säger denna företeelse om den tid vi lever i? I Hotell Speciell får vi en etnologisk inblick i hur framväxten av livsstilshotellen belyser de ekonomiska intressen som finns i det emotionella. Boken analyserar och diskuterar hur den så kallade upplevelseekonomin konkret sätts i spel; hur formgivs, inreds, berättas, marknadsförs, låter, doftar, känns och hur den ser ut? Om författarna Maria Strannegård är etnolog vid Lunds universitet.

Åtkomstkoder och digitalt tilläggsmaterial garanteras inte med begagnade böcker

Mer om Hotell Speciell - Livsstilskonsumtion på känslornas marknad (2009)

I november 2009 släpptes boken Hotell Speciell - Livsstilskonsumtion på känslornas marknad skriven av Maria Strannegård. Det är den 1a upplagan av kursboken. Den är skriven på svenska och består av 264 sidor djupgående information om teknik. Förlaget bakom boken är Liber som har sitt säte i Solna.

Köp boken Hotell Speciell - Livsstilskonsumtion på känslornas marknad på Studentapan och spara pengar.

Tillhör kategorierna

Referera till Hotell Speciell - Livsstilskonsumtion på känslornas marknad (Upplaga 1)

Harvard

Strannegård, M. (2009). Hotell Speciell - Livsstilskonsumtion på känslornas marknad. 1:a uppl. Liber.

Oxford

Strannegård, Maria, Hotell Speciell - Livsstilskonsumtion på känslornas marknad, 1 uppl. (Liber, 2009).

APA

Strannegård, M. (2009). Hotell Speciell - Livsstilskonsumtion på känslornas marknad (1:a uppl.). Liber.

Vancouver

Strannegård M. Hotell Speciell - Livsstilskonsumtion på känslornas marknad. 1:a uppl. Liber; 2009.