Klarspråk i socialtjänsten : hur man skriver lättlästa beslut, utredningar och journaler; Kerstin Lundin, Åsa Wedin; 2007

Klarspråk i socialtjänsten : hur man skriver lättlästa beslut, utredningar och journaler Upplaga 1

av Kerstin Lundin, Åsa Wedin
En handbok för socialsekreterare och biståndshandläggare om hur man kan skriva bättre och enklare texter.

Denna användbara lilla bok innehåller massor av tips och konkreta råd om hur man kan förbättra språket i utredningar och journaler. Det centrala budskapet är att dokumentationen ska vara överskådlig, tydlig och lätt att läsa och boken ger bland annat svaren på de här frågorna:

Hur disponerar man texten i en utredning?.

Hur framhäver man det viktiga i texten?.

Får man skriva "jag" om sig själv i journalen?.

Hur skriver man levande och informativa rubriker?
Hur binder man ihop texten så att det blir flyt i den?

Hur formulerar man ett beslut så att mottagaren begriper?

Författarna till boken är språkkonsulenterna Kerstin Lundin och Åsa Wedin. De utbildar och handleder kommuner och statliga myndigheter i språkfrågor.
En handbok för socialsekreterare och biståndshandläggare om hur man kan skriva bättre och enklare texter.

Denna användbara lilla bok innehåller massor av tips och konkreta råd om hur man kan förbättra språket i utredningar och journaler. Det centrala budskapet är att dokumentationen ska vara överskådlig, tydlig och lätt att läsa och boken ger bland annat svaren på de här frågorna:

Hur disponerar man texten i en utredning?.

Hur framhäver man det viktiga i texten?.

Får man skriva "jag" om sig själv i journalen?.

Hur skriver man levande och informativa rubriker?
Hur binder man ihop texten så att det blir flyt i den?

Hur formulerar man ett beslut så att mottagaren begriper?

Författarna till boken är språkkonsulenterna Kerstin Lundin och Åsa Wedin. De utbildar och handleder kommuner och statliga myndigheter i språkfrågor.
Upplaga: 1a upplagan
Utgiven: 2007
ISBN: 9789172054998
Förlag: Gothia
Format: Häftad
Språk: Svenska
Sidor: 79 st
3 upplagor
Upplaga 3 (2018)
från 175 kr
Upplaga 2 (2009)
från 195 kr
Upplaga 1 (2007)
Tillfälligt slut
En handbok för socialsekreterare och biståndshandläggare om hur man kan skriva bättre och enklare texter.

Denna användbara lilla bok innehåller massor av tips och konkreta råd om hur man kan förbättra språket i utredningar och journaler. Det centrala budskapet är att dokumentationen ska vara överskådlig, tydlig och lätt att läsa och boken ger bland annat svaren på de här frågorna:

Hur disponerar man texten i en utredning?.

Hur framhäver man det viktiga i texten?.

Får man skriva "jag" om sig själv i journalen?.

Hur skriver man levande och informativa rubriker?
Hur binder man ihop texten så att det blir flyt i den?

Hur formulerar man ett beslut så att mottagaren begriper?

Författarna till boken är språkkonsulenterna Kerstin Lundin och Åsa Wedin. De utbildar och handleder kommuner och statliga myndigheter i språkfrågor.
En handbok för socialsekreterare och biståndshandläggare om hur man kan skriva bättre och enklare texter.

Denna användbara lilla bok innehåller massor av tips och konkreta råd om hur man kan förbättra språket i utredningar och journaler. Det centrala budskapet är att dokumentationen ska vara överskådlig, tydlig och lätt att läsa och boken ger bland annat svaren på de här frågorna:

Hur disponerar man texten i en utredning?.

Hur framhäver man det viktiga i texten?.

Får man skriva "jag" om sig själv i journalen?.

Hur skriver man levande och informativa rubriker?
Hur binder man ihop texten så att det blir flyt i den?

Hur formulerar man ett beslut så att mottagaren begriper?

Författarna till boken är språkkonsulenterna Kerstin Lundin och Åsa Wedin. De utbildar och handleder kommuner och statliga myndigheter i språkfrågor.
Begagnad bok (0 st)
Begagnad bok (0 st)