Klarspråk i socialtjänsten : hur man skriver lättlästa beslut, utredningar och journaler; Kerstin Lundin, Åsa Wedin; 2009
1 säljare

Klarspråk i socialtjänsten : hur man skriver lättlästa beslut, utredningar och journaler Upplaga 2

av Kerstin Lundin, Åsa Wedin
Denna användbara lilla bok innehåller en mängd tips och konkreta råd om hur man kan förbättra språket i utredningar och journaler. Det centrala budskapet är att dokumentationen ska vara överskådlig, tydlig och lätt att läsa. Den nya upplagan är reviderad och exemplen har uppdaterats. Boken ger bland annats svar på frågorna:

- Hur disponerar man texten i en utredning?
- Hur framhäver man det viktiga i texten?
- Får man skriva "jag" om sig själv i journalen?
- Hur skriver men informativa rubriker?
- Hur binder man ihop texten?
- Hur formulerar men ett beslut så att mottagaren förstår det?

Författare till boken är språkkonsulterna Kerstin Lundin och Åsa Wedin . De utbildar och handleder kommuner och statliga myndigheter i språkfrågor.

Röster från läsare
"Boken är en pärla i en djungel av mindre bra böcker på temat 'så skriver du bättre utredningar'. Den ger läsaren stor möjlighet att utveckla sitt skrivande i välfärden tjänst!"
Robert Helsing, Tidskriften Socionomen nr 7/2007
Denna användbara lilla bok innehåller en mängd tips och konkreta råd om hur man kan förbättra språket i utredningar och journaler. Det centrala budskapet är att dokumentationen ska vara överskådlig, tydlig och lätt att läsa. Den nya upplagan är reviderad och exemplen har uppdaterats. Boken ger bland annats svar på frågorna:

- Hur disponerar man texten i en utredning?
- Hur framhäver man det viktiga i texten?
- Får man skriva "jag" om sig själv i journalen?
- Hur skriver men informativa rubriker?
- Hur binder man ihop texten?
- Hur formulerar men ett beslut så att mottagaren förstår det?

Författare till boken är språkkonsulterna Kerstin Lundin och Åsa Wedin . De utbildar och handleder kommuner och statliga myndigheter i språkfrågor.

Röster från läsare
"Boken är en pärla i en djungel av mindre bra böcker på temat 'så skriver du bättre utredningar'. Den ger läsaren stor möjlighet att utveckla sitt skrivande i välfärden tjänst!"
Robert Helsing, Tidskriften Socionomen nr 7/2007
Upplaga: 2a upplagan
Utgiven: 2009
ISBN: 9789172056794
Förlag: Gothia
Format: Häftad
Språk: Svenska
Sidor: 79 st
3 upplagor
Upplaga 3 (2018)
från 179 kr
Upplaga 1 (2007)
Tillfälligt slut
Upplaga 2 (2009)
från 195 kr
Denna användbara lilla bok innehåller en mängd tips och konkreta råd om hur man kan förbättra språket i utredningar och journaler. Det centrala budskapet är att dokumentationen ska vara överskådlig, tydlig och lätt att läsa. Den nya upplagan är reviderad och exemplen har uppdaterats. Boken ger bland annats svar på frågorna:

- Hur disponerar man texten i en utredning?
- Hur framhäver man det viktiga i texten?
- Får man skriva "jag" om sig själv i journalen?
- Hur skriver men informativa rubriker?
- Hur binder man ihop texten?
- Hur formulerar men ett beslut så att mottagaren förstår det?

Författare till boken är språkkonsulterna Kerstin Lundin och Åsa Wedin . De utbildar och handleder kommuner och statliga myndigheter i språkfrågor.

Röster från läsare
"Boken är en pärla i en djungel av mindre bra böcker på temat 'så skriver du bättre utredningar'. Den ger läsaren stor möjlighet att utveckla sitt skrivande i välfärden tjänst!"
Robert Helsing, Tidskriften Socionomen nr 7/2007
Denna användbara lilla bok innehåller en mängd tips och konkreta råd om hur man kan förbättra språket i utredningar och journaler. Det centrala budskapet är att dokumentationen ska vara överskådlig, tydlig och lätt att läsa. Den nya upplagan är reviderad och exemplen har uppdaterats. Boken ger bland annats svar på frågorna:

- Hur disponerar man texten i en utredning?
- Hur framhäver man det viktiga i texten?
- Får man skriva "jag" om sig själv i journalen?
- Hur skriver men informativa rubriker?
- Hur binder man ihop texten?
- Hur formulerar men ett beslut så att mottagaren förstår det?

Författare till boken är språkkonsulterna Kerstin Lundin och Åsa Wedin . De utbildar och handleder kommuner och statliga myndigheter i språkfrågor.

Röster från läsare
"Boken är en pärla i en djungel av mindre bra böcker på temat 'så skriver du bättre utredningar'. Den ger läsaren stor möjlighet att utveckla sitt skrivande i välfärden tjänst!"
Robert Helsing, Tidskriften Socionomen nr 7/2007
Begagnad bok
195 kr
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar
Köpskydd med Studentapan
Varje köp täcks av Studentapans köpskydd som säkerställer att boken kommer fram, att du får rätt bok och att skicket stämmer överens med beskrivning.
195 kr
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar