Krisen inifrån; Mats Heide, Charlotte Simonsson; 2016
spara 31%
5+ säljare

Krisen inifrån Upplaga 1

av Mats Heide, Charlotte Simonsson
Den här boken är den första som handlar om intern kriskommunikation. Författarna introducerar och diskuterar kriskommunikation utifrån ny forskning. De belyser sina resonemang med empiriskt material från ett forskningsprojekt vid Skånes universitetssjukhus, men exemplen har en allmän karaktär och är giltiga för olika slags organisationer.

Boken ger svar på frågor som:
• Hur gör man för att uppmärksamma risker och misstag som kan leda fram till en organisationskris?
• Hur hanterar medarbetare den dubbla rollen som både mottagare av information och sändare av budskap till externa aktörer under en kris?
• Vilken betydelse har ledarskap och medarbetarskap för krishanteringen?
• Hur skapas de bästa förutsättningarna för lärande efter en kris?

Bokens målgrupp är i första hand studenter i kommunikationsämnen vid universitet och högskolor, men boken är givande för alla med intresse för organisationskriser, kommunikation och ledarskap, samt för praktiker som berörs av och arbetar med krishantering och kriskommunikation.
Den här boken är den första som handlar om intern kriskommunikation. Författarna introducerar och diskuterar kriskommunikation utifrån ny forskning. De belyser sina resonemang med empiriskt material från ett forskningsprojekt vid Skånes universitetssjukhus, men exemplen har en allmän karaktär och är giltiga för olika slags organisationer.

Boken ger svar på frågor som:
• Hur gör man för att uppmärksamma risker och misstag som kan leda fram till en organisationskris?
• Hur hanterar medarbetare den dubbla rollen som både mottagare av information och sändare av budskap till externa aktörer under en kris?
• Vilken betydelse har ledarskap och medarbetarskap för krishanteringen?
• Hur skapas de bästa förutsättningarna för lärande efter en kris?

Bokens målgrupp är i första hand studenter i kommunikationsämnen vid universitet och högskolor, men boken är givande för alla med intresse för organisationskriser, kommunikation och ledarskap, samt för praktiker som berörs av och arbetar med krishantering och kriskommunikation.
Upplaga: 1a upplagan
Utgiven: 2016
ISBN: 9789144109428
Förlag: Studentlitteratur AB
Format: Häftad
Språk: Svenska
Sidor: 217 st
Den här boken är den första som handlar om intern kriskommunikation. Författarna introducerar och diskuterar kriskommunikation utifrån ny forskning. De belyser sina resonemang med empiriskt material från ett forskningsprojekt vid Skånes universitetssjukhus, men exemplen har en allmän karaktär och är giltiga för olika slags organisationer.

Boken ger svar på frågor som:
• Hur gör man för att uppmärksamma risker och misstag som kan leda fram till en organisationskris?
• Hur hanterar medarbetare den dubbla rollen som både mottagare av information och sändare av budskap till externa aktörer under en kris?
• Vilken betydelse har ledarskap och medarbetarskap för krishanteringen?
• Hur skapas de bästa förutsättningarna för lärande efter en kris?

Bokens målgrupp är i första hand studenter i kommunikationsämnen vid universitet och högskolor, men boken är givande för alla med intresse för organisationskriser, kommunikation och ledarskap, samt för praktiker som berörs av och arbetar med krishantering och kriskommunikation.
Den här boken är den första som handlar om intern kriskommunikation. Författarna introducerar och diskuterar kriskommunikation utifrån ny forskning. De belyser sina resonemang med empiriskt material från ett forskningsprojekt vid Skånes universitetssjukhus, men exemplen har en allmän karaktär och är giltiga för olika slags organisationer.

Boken ger svar på frågor som:
• Hur gör man för att uppmärksamma risker och misstag som kan leda fram till en organisationskris?
• Hur hanterar medarbetare den dubbla rollen som både mottagare av information och sändare av budskap till externa aktörer under en kris?
• Vilken betydelse har ledarskap och medarbetarskap för krishanteringen?
• Hur skapas de bästa förutsättningarna för lärande efter en kris?

Bokens målgrupp är i första hand studenter i kommunikationsämnen vid universitet och högskolor, men boken är givande för alla med intresse för organisationskriser, kommunikation och ledarskap, samt för praktiker som berörs av och arbetar med krishantering och kriskommunikation.
Begagnad bok
245 kr353 krSpara 108 kr (31%) mot nypris
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar
Köpskydd med Studentapan
Varje köp täcks av Studentapans köpskydd som säkerställer att boken kommer fram, att du får rätt bok och att skicket stämmer överens med beskrivning.
245 kr353 krSpara 108 kr (31%) mot nypris
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar