Krishantering i arbetslivet; Magnus Brolin, Per Calleberg, Mikael Westrell; 2016
spara 56%
5+ säljare

Krishantering i arbetslivet Upplaga 2

av Magnus Brolin, Per Calleberg, Mikael Westrell
Varför reagerar människor så olika på allvarliga händelser? Hur bemöter vi bäst de krisdrabbade, deras chefer och kollegor, och när fungerar olika insatser bäst? Författarna beskriver, mot bakgrund av egen lång erfarenhet av arbete med krishantering, dagens kunskapsläge om vad som fungerar när det gäller krisstödsinsatser. Ett centralt tema är ledarskapets betydelse i krishanteringen. Krishantering i arbetslivet ger praktiska råd om hur krisberedskap skapas i en organisation; från planering och utformande av en krisgrupp till handlingsplaner, utbildning och övning. Den diskuterar också hur stödet praktiskt kan utformas för yrkesgrupper som kan påverkas sekundärt, till exempel inom räddningstjänsten och polisen.
Boken vänder sig till alla som i sitt yrkesliv kan möta personer som varit med om traumatiska upplevelser, t.ex. chefer, personalvetare, psykologer, läkare och övrig sjukvårdspersonal, kuratorer, kamratstödjare, samt räddningstjänst och annan insatspersonal. Den ger också värdefulla kunskaper till drabbade, deras anhöriga och kollegor. Bokens första upplaga (2011) blev väl mottagen och den har nu reviderats och uppdaterats med nya rön.
Varför reagerar människor så olika på allvarliga händelser? Hur bemöter vi bäst de krisdrabbade, deras chefer och kollegor, och när fungerar olika insatser bäst? Författarna beskriver, mot bakgrund av egen lång erfarenhet av arbete med krishantering, dagens kunskapsläge om vad som fungerar när det gäller krisstödsinsatser. Ett centralt tema är ledarskapets betydelse i krishanteringen. Krishantering i arbetslivet ger praktiska råd om hur krisberedskap skapas i en organisation; från planering och utformande av en krisgrupp till handlingsplaner, utbildning och övning. Den diskuterar också hur stödet praktiskt kan utformas för yrkesgrupper som kan påverkas sekundärt, till exempel inom räddningstjänsten och polisen.
Boken vänder sig till alla som i sitt yrkesliv kan möta personer som varit med om traumatiska upplevelser, t.ex. chefer, personalvetare, psykologer, läkare och övrig sjukvårdspersonal, kuratorer, kamratstödjare, samt räddningstjänst och annan insatspersonal. Den ger också värdefulla kunskaper till drabbade, deras anhöriga och kollegor. Bokens första upplaga (2011) blev väl mottagen och den har nu reviderats och uppdaterats med nya rön.
Upplaga: 2a upplagan
Utgiven: 2016
ISBN: 9789144108155
Förlag: Studentlitteratur AB
Format: Häftad
Språk: Svenska
Sidor: 301 st
3 upplagor
Upplaga 3 (2022)
från 379 kr
Upplaga 1 (2011)
från 209 kr
Upplaga 2 (2016)
från 209 kr
Varför reagerar människor så olika på allvarliga händelser? Hur bemöter vi bäst de krisdrabbade, deras chefer och kollegor, och när fungerar olika insatser bäst? Författarna beskriver, mot bakgrund av egen lång erfarenhet av arbete med krishantering, dagens kunskapsläge om vad som fungerar när det gäller krisstödsinsatser. Ett centralt tema är ledarskapets betydelse i krishanteringen. Krishantering i arbetslivet ger praktiska råd om hur krisberedskap skapas i en organisation; från planering och utformande av en krisgrupp till handlingsplaner, utbildning och övning. Den diskuterar också hur stödet praktiskt kan utformas för yrkesgrupper som kan påverkas sekundärt, till exempel inom räddningstjänsten och polisen.
Boken vänder sig till alla som i sitt yrkesliv kan möta personer som varit med om traumatiska upplevelser, t.ex. chefer, personalvetare, psykologer, läkare och övrig sjukvårdspersonal, kuratorer, kamratstödjare, samt räddningstjänst och annan insatspersonal. Den ger också värdefulla kunskaper till drabbade, deras anhöriga och kollegor. Bokens första upplaga (2011) blev väl mottagen och den har nu reviderats och uppdaterats med nya rön.
Varför reagerar människor så olika på allvarliga händelser? Hur bemöter vi bäst de krisdrabbade, deras chefer och kollegor, och när fungerar olika insatser bäst? Författarna beskriver, mot bakgrund av egen lång erfarenhet av arbete med krishantering, dagens kunskapsläge om vad som fungerar när det gäller krisstödsinsatser. Ett centralt tema är ledarskapets betydelse i krishanteringen. Krishantering i arbetslivet ger praktiska råd om hur krisberedskap skapas i en organisation; från planering och utformande av en krisgrupp till handlingsplaner, utbildning och övning. Den diskuterar också hur stödet praktiskt kan utformas för yrkesgrupper som kan påverkas sekundärt, till exempel inom räddningstjänsten och polisen.
Boken vänder sig till alla som i sitt yrkesliv kan möta personer som varit med om traumatiska upplevelser, t.ex. chefer, personalvetare, psykologer, läkare och övrig sjukvårdspersonal, kuratorer, kamratstödjare, samt räddningstjänst och annan insatspersonal. Den ger också värdefulla kunskaper till drabbade, deras anhöriga och kollegor. Bokens första upplaga (2011) blev väl mottagen och den har nu reviderats och uppdaterats med nya rön.
Begagnad bok
209 kr470 krSpara 261 kr (56%) mot nypris
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar
Köpskydd med Studentapan
Varje köp täcks av Studentapans köpskydd som säkerställer att boken kommer fram, att du får rätt bok och att skicket stämmer överens med beskrivning.
209 kr470 krSpara 261 kr (56%) mot nypris
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar