Krishantering i arbetslivet : nya perspektiv; Magnus Brolin, Per Calleberg, Mikael Westrell; 2011
5+ säljare

Krishantering i arbetslivet : nya perspektiv Upplaga 1

av Magnus Brolin, Per Calleberg, Mikael Westrell
Hur genomför man adekvata stödinsatser vid akuta kriser på arbetsplatser och i organisationer? Vad fungerar? Finns det insatser som till och med kan förvärra situationen? Författarna beskriver hur reaktionerna i samband med en traumatisk händelse kan se ut, och hur man kan stödja drabbade utifrån deras behov. Boken ger råd om planering, organisation, ledning och ledarskap i krissituationer. Den tar också upp hur stödet praktiskt kan utformas även för dem som kan påverkas sekundärt, såsom personal inom räddningstjänsten, polisen och andra grupper. Boken vänder sig till alla som i sitt yrkesliv kan möta personer som drabbas av traumatiska upplevelser, t.ex. chefer, personalvetare, psykologer, läkare, kuratorer, övrig sjukvårdspersonal samt räddningstjänst och annan insatspersonal, men kan även ge värdefulla kunskaper för drabbade och deras anhöriga. Boken stödjer sig på relevanta referenser och omfattande klinisk erfarenhet och kan därför varmt rekommenderas för dem som på något sätt kan komma att bli inblandade i allvarliga händelser. Ur bokens förord av Per-Olof Michel, Kunskapscentrum för katastrofpsykiatri.
Hur genomför man adekvata stödinsatser vid akuta kriser på arbetsplatser och i organisationer? Vad fungerar? Finns det insatser som till och med kan förvärra situationen? Författarna beskriver hur reaktionerna i samband med en traumatisk händelse kan se ut, och hur man kan stödja drabbade utifrån deras behov. Boken ger råd om planering, organisation, ledning och ledarskap i krissituationer. Den tar också upp hur stödet praktiskt kan utformas även för dem som kan påverkas sekundärt, såsom personal inom räddningstjänsten, polisen och andra grupper. Boken vänder sig till alla som i sitt yrkesliv kan möta personer som drabbas av traumatiska upplevelser, t.ex. chefer, personalvetare, psykologer, läkare, kuratorer, övrig sjukvårdspersonal samt räddningstjänst och annan insatspersonal, men kan även ge värdefulla kunskaper för drabbade och deras anhöriga. Boken stödjer sig på relevanta referenser och omfattande klinisk erfarenhet och kan därför varmt rekommenderas för dem som på något sätt kan komma att bli inblandade i allvarliga händelser. Ur bokens förord av Per-Olof Michel, Kunskapscentrum för katastrofpsykiatri.
Upplaga: 1a upplagan
Utgiven: 2011
ISBN: 9789144068695
Förlag: Studentlitteratur
Format: Häftad
Språk: Svenska
Sidor: 266 st
3 upplagor
Upplaga 3 (2022)
från 379 kr
Upplaga 2 (2016)
från 209 kr
Upplaga 1 (2011)
från 209 kr
Hur genomför man adekvata stödinsatser vid akuta kriser på arbetsplatser och i organisationer? Vad fungerar? Finns det insatser som till och med kan förvärra situationen? Författarna beskriver hur reaktionerna i samband med en traumatisk händelse kan se ut, och hur man kan stödja drabbade utifrån deras behov. Boken ger råd om planering, organisation, ledning och ledarskap i krissituationer. Den tar också upp hur stödet praktiskt kan utformas även för dem som kan påverkas sekundärt, såsom personal inom räddningstjänsten, polisen och andra grupper. Boken vänder sig till alla som i sitt yrkesliv kan möta personer som drabbas av traumatiska upplevelser, t.ex. chefer, personalvetare, psykologer, läkare, kuratorer, övrig sjukvårdspersonal samt räddningstjänst och annan insatspersonal, men kan även ge värdefulla kunskaper för drabbade och deras anhöriga. Boken stödjer sig på relevanta referenser och omfattande klinisk erfarenhet och kan därför varmt rekommenderas för dem som på något sätt kan komma att bli inblandade i allvarliga händelser. Ur bokens förord av Per-Olof Michel, Kunskapscentrum för katastrofpsykiatri.
Hur genomför man adekvata stödinsatser vid akuta kriser på arbetsplatser och i organisationer? Vad fungerar? Finns det insatser som till och med kan förvärra situationen? Författarna beskriver hur reaktionerna i samband med en traumatisk händelse kan se ut, och hur man kan stödja drabbade utifrån deras behov. Boken ger råd om planering, organisation, ledning och ledarskap i krissituationer. Den tar också upp hur stödet praktiskt kan utformas även för dem som kan påverkas sekundärt, såsom personal inom räddningstjänsten, polisen och andra grupper. Boken vänder sig till alla som i sitt yrkesliv kan möta personer som drabbas av traumatiska upplevelser, t.ex. chefer, personalvetare, psykologer, läkare, kuratorer, övrig sjukvårdspersonal samt räddningstjänst och annan insatspersonal, men kan även ge värdefulla kunskaper för drabbade och deras anhöriga. Boken stödjer sig på relevanta referenser och omfattande klinisk erfarenhet och kan därför varmt rekommenderas för dem som på något sätt kan komma att bli inblandade i allvarliga händelser. Ur bokens förord av Per-Olof Michel, Kunskapscentrum för katastrofpsykiatri.
Begagnad bok
209 kr
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar
Köpskydd med Studentapan
Varje köp täcks av Studentapans köpskydd som säkerställer att boken kommer fram, att du får rätt bok och att skicket stämmer överens med beskrivning.
209 kr
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar