Kundpsykologi; Pierre Wanger; 2002
5+ säljare

Kundpsykologi Upplaga 1

av Pierre Wanger
Alla vet vi hur vi tänker och beter oss som kunder. Litteratur inom områden som marknadsföring, kundvård, kundundersökningar och liknande beskriver dock ofta kunden med en viss distans. Eftersom den egna erfarenheten kan vara begränsande vill författare av olika böcker i stället ge oss perspektiv på kunder i allmänhet.

Pierre Wanger instämmer i att en bok om kundpsykologi måste bygga på en blandning av forskning och praktisk erfarenhet av att hantera kunder. Samtidigt vill denna bok underlätta för läsaren att snabbt se kopplingar till sin egen personliga erfarenhet av att vara kund. Därför är boken skriven på ett lättläst, personligt och bitvis humoristiskt sätt.

Kundpsykologi beskriver betydelsen av kunders behov, beslutsfattande, oro, minne, uppfattningsförmåga, associationer och beteende. Den delen kompletteras med en mer specifik genomgång av hur kunder påverkas av reklam, nya produkter, butiksmiljöer, produktnamn och av försäljare.

Boken vänder sig i första hand till dig som ser en framtid som t.ex. marknadsförare, produktchef, marknadsundersökare, copywriter eller butikschef. Den vänder sig dock även till beteendevetare som vill kunna tillämpa sina kunskaper i kundorienterade sammanhang.
Alla vet vi hur vi tänker och beter oss som kunder. Litteratur inom områden som marknadsföring, kundvård, kundundersökningar och liknande beskriver dock ofta kunden med en viss distans. Eftersom den egna erfarenheten kan vara begränsande vill författare av olika böcker i stället ge oss perspektiv på kunder i allmänhet.

Pierre Wanger instämmer i att en bok om kundpsykologi måste bygga på en blandning av forskning och praktisk erfarenhet av att hantera kunder. Samtidigt vill denna bok underlätta för läsaren att snabbt se kopplingar till sin egen personliga erfarenhet av att vara kund. Därför är boken skriven på ett lättläst, personligt och bitvis humoristiskt sätt.

Kundpsykologi beskriver betydelsen av kunders behov, beslutsfattande, oro, minne, uppfattningsförmåga, associationer och beteende. Den delen kompletteras med en mer specifik genomgång av hur kunder påverkas av reklam, nya produkter, butiksmiljöer, produktnamn och av försäljare.

Boken vänder sig i första hand till dig som ser en framtid som t.ex. marknadsförare, produktchef, marknadsundersökare, copywriter eller butikschef. Den vänder sig dock även till beteendevetare som vill kunna tillämpa sina kunskaper i kundorienterade sammanhang.
Upplaga: 1a upplagan
Utgiven: 2002
ISBN: 9789144017624
Förlag: Studentlitteratur AB
Format: Häftad
Språk: Svenska
Sidor: 270 st
Alla vet vi hur vi tänker och beter oss som kunder. Litteratur inom områden som marknadsföring, kundvård, kundundersökningar och liknande beskriver dock ofta kunden med en viss distans. Eftersom den egna erfarenheten kan vara begränsande vill författare av olika böcker i stället ge oss perspektiv på kunder i allmänhet.

Pierre Wanger instämmer i att en bok om kundpsykologi måste bygga på en blandning av forskning och praktisk erfarenhet av att hantera kunder. Samtidigt vill denna bok underlätta för läsaren att snabbt se kopplingar till sin egen personliga erfarenhet av att vara kund. Därför är boken skriven på ett lättläst, personligt och bitvis humoristiskt sätt.

Kundpsykologi beskriver betydelsen av kunders behov, beslutsfattande, oro, minne, uppfattningsförmåga, associationer och beteende. Den delen kompletteras med en mer specifik genomgång av hur kunder påverkas av reklam, nya produkter, butiksmiljöer, produktnamn och av försäljare.

Boken vänder sig i första hand till dig som ser en framtid som t.ex. marknadsförare, produktchef, marknadsundersökare, copywriter eller butikschef. Den vänder sig dock även till beteendevetare som vill kunna tillämpa sina kunskaper i kundorienterade sammanhang.
Alla vet vi hur vi tänker och beter oss som kunder. Litteratur inom områden som marknadsföring, kundvård, kundundersökningar och liknande beskriver dock ofta kunden med en viss distans. Eftersom den egna erfarenheten kan vara begränsande vill författare av olika böcker i stället ge oss perspektiv på kunder i allmänhet.

Pierre Wanger instämmer i att en bok om kundpsykologi måste bygga på en blandning av forskning och praktisk erfarenhet av att hantera kunder. Samtidigt vill denna bok underlätta för läsaren att snabbt se kopplingar till sin egen personliga erfarenhet av att vara kund. Därför är boken skriven på ett lättläst, personligt och bitvis humoristiskt sätt.

Kundpsykologi beskriver betydelsen av kunders behov, beslutsfattande, oro, minne, uppfattningsförmåga, associationer och beteende. Den delen kompletteras med en mer specifik genomgång av hur kunder påverkas av reklam, nya produkter, butiksmiljöer, produktnamn och av försäljare.

Boken vänder sig i första hand till dig som ser en framtid som t.ex. marknadsförare, produktchef, marknadsundersökare, copywriter eller butikschef. Den vänder sig dock även till beteendevetare som vill kunna tillämpa sina kunskaper i kundorienterade sammanhang.
Begagnad bok
159 kr
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar
Köpskydd med Studentapan
Varje köp täcks av Studentapans köpskydd som säkerställer att boken kommer fram, att du får rätt bok och att skicket stämmer överens med beskrivning.
159 kr
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar