Lärares hållning; Silwa Claesson; 2009
spara 26%
5+ säljare

Lärares hållning Upplaga 1

av Silwa Claesson
Genom att både beskriva teorier av i dag och äldre klassiska undervisningsidéer öppnas möjligheten för ett gemensamt språk för alla typer av lärare. Ett språk som lägger grunden för samtal i en tid då lärare inte bara går in i sitt eget klassrum och stänger dörren om sig utan också förväntas arbeta tillsammans med kollegerna. Boken består av fyra delar. Den första delen beskriver några undervisningsidéer med rötter hundratals år bakåt i tiden. Idéer som har skiftat genom tiderna, men ändå levt vidare. I andra delen presenterar författaren en vetenskaplig observationsmetod för klassrumsstudier. Bokens tredje del presenterar klassrumsobservationer och hur de kan mynna ut i identifikation av nya idéer om undervisning – idéer som lärare själva har skapat och använder och som är exklusiva för vår tid. Bokens avslutande del fyra är en diskussion av det som behandlats i de första tre delarna. Boken vänder sig till alla som är intresserade av idéer om undervisning t.ex. lärarstudenter, lärare i grund- och gymnasieskola samt de som undervisar i postgymnasiala utbildningar. Den vänder sig också till dem som vill ha en idé om hur forskning om undervisning kan gå till.
Genom att både beskriva teorier av i dag och äldre klassiska undervisningsidéer öppnas möjligheten för ett gemensamt språk för alla typer av lärare. Ett språk som lägger grunden för samtal i en tid då lärare inte bara går in i sitt eget klassrum och stänger dörren om sig utan också förväntas arbeta tillsammans med kollegerna. Boken består av fyra delar. Den första delen beskriver några undervisningsidéer med rötter hundratals år bakåt i tiden. Idéer som har skiftat genom tiderna, men ändå levt vidare. I andra delen presenterar författaren en vetenskaplig observationsmetod för klassrumsstudier. Bokens tredje del presenterar klassrumsobservationer och hur de kan mynna ut i identifikation av nya idéer om undervisning – idéer som lärare själva har skapat och använder och som är exklusiva för vår tid. Bokens avslutande del fyra är en diskussion av det som behandlats i de första tre delarna. Boken vänder sig till alla som är intresserade av idéer om undervisning t.ex. lärarstudenter, lärare i grund- och gymnasieskola samt de som undervisar i postgymnasiala utbildningar. Den vänder sig också till dem som vill ha en idé om hur forskning om undervisning kan gå till.
Upplaga: 1a upplagan
Utgiven: 2009
ISBN: 9789144053202
Förlag: Studentlitteratur AB
Format: Häftad
Språk: Svenska
Sidor: 160 st
Genom att både beskriva teorier av i dag och äldre klassiska undervisningsidéer öppnas möjligheten för ett gemensamt språk för alla typer av lärare. Ett språk som lägger grunden för samtal i en tid då lärare inte bara går in i sitt eget klassrum och stänger dörren om sig utan också förväntas arbeta tillsammans med kollegerna. Boken består av fyra delar. Den första delen beskriver några undervisningsidéer med rötter hundratals år bakåt i tiden. Idéer som har skiftat genom tiderna, men ändå levt vidare. I andra delen presenterar författaren en vetenskaplig observationsmetod för klassrumsstudier. Bokens tredje del presenterar klassrumsobservationer och hur de kan mynna ut i identifikation av nya idéer om undervisning – idéer som lärare själva har skapat och använder och som är exklusiva för vår tid. Bokens avslutande del fyra är en diskussion av det som behandlats i de första tre delarna. Boken vänder sig till alla som är intresserade av idéer om undervisning t.ex. lärarstudenter, lärare i grund- och gymnasieskola samt de som undervisar i postgymnasiala utbildningar. Den vänder sig också till dem som vill ha en idé om hur forskning om undervisning kan gå till.
Genom att både beskriva teorier av i dag och äldre klassiska undervisningsidéer öppnas möjligheten för ett gemensamt språk för alla typer av lärare. Ett språk som lägger grunden för samtal i en tid då lärare inte bara går in i sitt eget klassrum och stänger dörren om sig utan också förväntas arbeta tillsammans med kollegerna. Boken består av fyra delar. Den första delen beskriver några undervisningsidéer med rötter hundratals år bakåt i tiden. Idéer som har skiftat genom tiderna, men ändå levt vidare. I andra delen presenterar författaren en vetenskaplig observationsmetod för klassrumsstudier. Bokens tredje del presenterar klassrumsobservationer och hur de kan mynna ut i identifikation av nya idéer om undervisning – idéer som lärare själva har skapat och använder och som är exklusiva för vår tid. Bokens avslutande del fyra är en diskussion av det som behandlats i de första tre delarna. Boken vänder sig till alla som är intresserade av idéer om undervisning t.ex. lärarstudenter, lärare i grund- och gymnasieskola samt de som undervisar i postgymnasiala utbildningar. Den vänder sig också till dem som vill ha en idé om hur forskning om undervisning kan gå till.
Begagnad bok
209 kr280 krSpara 71 kr (26%) mot nypris
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar
Köpskydd med Studentapan
Varje köp täcks av Studentapans köpskydd som säkerställer att boken kommer fram, att du får rätt bok och att skicket stämmer överens med beskrivning.
209 kr280 krSpara 71 kr (26%) mot nypris
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar