Leka i grupp : Lekmetodik för barn i förskola, skola och fritidsh; Christina Wehner-Godée; 1993
2 säljare

Leka i grupp : Lekmetodik för barn i förskola, skola och fritidsh Upplaga 2

av Christina Wehner-Godée
Det här är en omarbetad och delvis omstrukturerad utgåva av en välkänd bok, som förenar teori, praktisk erfarenhet och lekbeskrivningar. Tyngdpunkten i boken ligger på gruppen, grupprocesser, metoder och ledarskapskonsekvenser, framför allt med tanke på stora barngrupper och övergången mellan förskola och skola för 6-åringar. Författaren ser inte den organiserade leken enbart som självändamål eller förströelse. I stället visar hon hur lekarna kan användas av oss vuxna på ett medvetet sätt, som ett led i socialisationsprocessen, för att få barngrupper att fungera och för att stärka enskilda barns självförtroende och gruppkänsla.

Förord av Susanna Ekström.
Det här är en omarbetad och delvis omstrukturerad utgåva av en välkänd bok, som förenar teori, praktisk erfarenhet och lekbeskrivningar. Tyngdpunkten i boken ligger på gruppen, grupprocesser, metoder och ledarskapskonsekvenser, framför allt med tanke på stora barngrupper och övergången mellan förskola och skola för 6-åringar. Författaren ser inte den organiserade leken enbart som självändamål eller förströelse. I stället visar hon hur lekarna kan användas av oss vuxna på ett medvetet sätt, som ett led i socialisationsprocessen, för att få barngrupper att fungera och för att stärka enskilda barns självförtroende och gruppkänsla.

Förord av Susanna Ekström.
Upplaga: 2a upplagan
Utgiven: 1993
ISBN: 9789127036598
Förlag: Natur & Kultur
Format: Häftad
Språk: Svenska
Sidor: 176 st
Det här är en omarbetad och delvis omstrukturerad utgåva av en välkänd bok, som förenar teori, praktisk erfarenhet och lekbeskrivningar. Tyngdpunkten i boken ligger på gruppen, grupprocesser, metoder och ledarskapskonsekvenser, framför allt med tanke på stora barngrupper och övergången mellan förskola och skola för 6-åringar. Författaren ser inte den organiserade leken enbart som självändamål eller förströelse. I stället visar hon hur lekarna kan användas av oss vuxna på ett medvetet sätt, som ett led i socialisationsprocessen, för att få barngrupper att fungera och för att stärka enskilda barns självförtroende och gruppkänsla.

Förord av Susanna Ekström.
Det här är en omarbetad och delvis omstrukturerad utgåva av en välkänd bok, som förenar teori, praktisk erfarenhet och lekbeskrivningar. Tyngdpunkten i boken ligger på gruppen, grupprocesser, metoder och ledarskapskonsekvenser, framför allt med tanke på stora barngrupper och övergången mellan förskola och skola för 6-åringar. Författaren ser inte den organiserade leken enbart som självändamål eller förströelse. I stället visar hon hur lekarna kan användas av oss vuxna på ett medvetet sätt, som ett led i socialisationsprocessen, för att få barngrupper att fungera och för att stärka enskilda barns självförtroende och gruppkänsla.

Förord av Susanna Ekström.
Begagnad bok
129 kr
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar
Köpskydd med Studentapan
Varje köp täcks av Studentapans köpskydd som säkerställer att boken kommer fram, att du får rätt bok och att skicket stämmer överens med beskrivning.
129 kr
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar