Marknadens makt; Nils Brunsson; 1992
5+ säljare

Marknadens makt Upplaga 1

av Nils Brunsson
Marknadsprinciper och marknadslösningar är i ropet. Det finns bestämda uppfattningar om vad marknader är, i princip. Men hur fungerar egentligen marknader? I "Marknadens" makt beskrivs och analyseras verklighetens marknader (för varor och tjänster) på grundval av empiriska studier. Praxis på olika marknader jämförs med regelsystem och med populära föreställningar om vad marknader är. Boken är ett bidrag till debatten om marknader och marknadslösningar. Den är också avsedd för högskolans utbildning om samhällets grundläggande institutioner i ämnen som t.ex. ekonomisk historia, företagsekonomi, nationalekonomi, sociologi och statskunskap. Övriga författare: Björn Axelsson, Bengt Jacobsson, Jan Johanson, Lars Persson och Ulf Sjöberg.
Marknadsprinciper och marknadslösningar är i ropet. Det finns bestämda uppfattningar om vad marknader är, i princip. Men hur fungerar egentligen marknader? I "Marknadens" makt beskrivs och analyseras verklighetens marknader (för varor och tjänster) på grundval av empiriska studier. Praxis på olika marknader jämförs med regelsystem och med populära föreställningar om vad marknader är. Boken är ett bidrag till debatten om marknader och marknadslösningar. Den är också avsedd för högskolans utbildning om samhällets grundläggande institutioner i ämnen som t.ex. ekonomisk historia, företagsekonomi, nationalekonomi, sociologi och statskunskap. Övriga författare: Björn Axelsson, Bengt Jacobsson, Jan Johanson, Lars Persson och Ulf Sjöberg.
Upplaga: 1a upplagan
Utgiven: 1992
ISBN: 9789171504647
Förlag: SNS Förlag
Format: Häftad
Språk: Svenska
Sidor: 149 st
Marknadsprinciper och marknadslösningar är i ropet. Det finns bestämda uppfattningar om vad marknader är, i princip. Men hur fungerar egentligen marknader? I "Marknadens" makt beskrivs och analyseras verklighetens marknader (för varor och tjänster) på grundval av empiriska studier. Praxis på olika marknader jämförs med regelsystem och med populära föreställningar om vad marknader är. Boken är ett bidrag till debatten om marknader och marknadslösningar. Den är också avsedd för högskolans utbildning om samhällets grundläggande institutioner i ämnen som t.ex. ekonomisk historia, företagsekonomi, nationalekonomi, sociologi och statskunskap. Övriga författare: Björn Axelsson, Bengt Jacobsson, Jan Johanson, Lars Persson och Ulf Sjöberg.
Marknadsprinciper och marknadslösningar är i ropet. Det finns bestämda uppfattningar om vad marknader är, i princip. Men hur fungerar egentligen marknader? I "Marknadens" makt beskrivs och analyseras verklighetens marknader (för varor och tjänster) på grundval av empiriska studier. Praxis på olika marknader jämförs med regelsystem och med populära föreställningar om vad marknader är. Boken är ett bidrag till debatten om marknader och marknadslösningar. Den är också avsedd för högskolans utbildning om samhällets grundläggande institutioner i ämnen som t.ex. ekonomisk historia, företagsekonomi, nationalekonomi, sociologi och statskunskap. Övriga författare: Björn Axelsson, Bengt Jacobsson, Jan Johanson, Lars Persson och Ulf Sjöberg.
Begagnad bok
100 kr
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar
Köpskydd med Studentapan
Varje köp täcks av Studentapans köpskydd som säkerställer att boken kommer fram, att du får rätt bok och att skicket stämmer överens med beskrivning.
100 kr
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar