Marknadsföring; Anders Parment; 2015
5+ säljare

Marknadsföring Upplaga 1

av Anders Parment
Marknadsföring är ett område som har utvecklats och förändrats på ett genomgripande sätt under det senaste decenniet. Kräsna konsumenter översköljs dagligen med erbjudanden och budskap. Digitalisering, inter-nationalisering, avregleringar och ett stort intresse för hållbarhet har förändrat konkurrenssituationen och ökat marknadsföringens betydelse.

Den här boken ger fördjupningar i aktuella forskningsområden såsom hållbarhetsfrågor inom marknadsföring, platsmarknadsföring, employer branding, generationsmarknadsföring och det framväxande kommunikationslandskapet. En gedigen genomgång av etablerade teorier och modeller ger läsaren kunskap om den modell- och begreppsvärld som används inom marknadsföringens praktik, samtidigt som utmanande idéer och perspektiv lyfts fram.

Boken innehåller många exempel från företag som agerar i en internationell kontext och som har lyckats tack vare en genomtänkt tillämpning av marknadsföringstänkande och marknadsföringsmodeller. På grund av att marknadsföring tillämpas i allt fler branscher och sektorer har författaren hämtat ett flertal exempel från skolor och annan offentlig verksamhet samt från politiska partier. Inte bara framgångar speglas utan också motgångar och hur smart marknadsföring, ofta med ett hållbarhetsperspektiv, har
bidragit till att vända en negativ utveckling.
Marknadsföring är ett område som har utvecklats och förändrats på ett genomgripande sätt under det senaste decenniet. Kräsna konsumenter översköljs dagligen med erbjudanden och budskap. Digitalisering, inter-nationalisering, avregleringar och ett stort intresse för hållbarhet har förändrat konkurrenssituationen och ökat marknadsföringens betydelse.

Den här boken ger fördjupningar i aktuella forskningsområden såsom hållbarhetsfrågor inom marknadsföring, platsmarknadsföring, employer branding, generationsmarknadsföring och det framväxande kommunikationslandskapet. En gedigen genomgång av etablerade teorier och modeller ger läsaren kunskap om den modell- och begreppsvärld som används inom marknadsföringens praktik, samtidigt som utmanande idéer och perspektiv lyfts fram.

Boken innehåller många exempel från företag som agerar i en internationell kontext och som har lyckats tack vare en genomtänkt tillämpning av marknadsföringstänkande och marknadsföringsmodeller. På grund av att marknadsföring tillämpas i allt fler branscher och sektorer har författaren hämtat ett flertal exempel från skolor och annan offentlig verksamhet samt från politiska partier. Inte bara framgångar speglas utan också motgångar och hur smart marknadsföring, ofta med ett hållbarhetsperspektiv, har
bidragit till att vända en negativ utveckling.
Upplaga: 1a upplagan
Utgiven: 2015
ISBN: 9789144094496
Förlag: Studentlitteratur AB
Format: Häftad
Språk: Svenska
Sidor: 456 st
3 upplagor
Upplaga 3 (2021)
från 299 kr
Upplaga 2 (2018)
från 185 kr
Upplaga 1 (2015)
från 85 kr
Marknadsföring är ett område som har utvecklats och förändrats på ett genomgripande sätt under det senaste decenniet. Kräsna konsumenter översköljs dagligen med erbjudanden och budskap. Digitalisering, inter-nationalisering, avregleringar och ett stort intresse för hållbarhet har förändrat konkurrenssituationen och ökat marknadsföringens betydelse.

Den här boken ger fördjupningar i aktuella forskningsområden såsom hållbarhetsfrågor inom marknadsföring, platsmarknadsföring, employer branding, generationsmarknadsföring och det framväxande kommunikationslandskapet. En gedigen genomgång av etablerade teorier och modeller ger läsaren kunskap om den modell- och begreppsvärld som används inom marknadsföringens praktik, samtidigt som utmanande idéer och perspektiv lyfts fram.

Boken innehåller många exempel från företag som agerar i en internationell kontext och som har lyckats tack vare en genomtänkt tillämpning av marknadsföringstänkande och marknadsföringsmodeller. På grund av att marknadsföring tillämpas i allt fler branscher och sektorer har författaren hämtat ett flertal exempel från skolor och annan offentlig verksamhet samt från politiska partier. Inte bara framgångar speglas utan också motgångar och hur smart marknadsföring, ofta med ett hållbarhetsperspektiv, har
bidragit till att vända en negativ utveckling.
Marknadsföring är ett område som har utvecklats och förändrats på ett genomgripande sätt under det senaste decenniet. Kräsna konsumenter översköljs dagligen med erbjudanden och budskap. Digitalisering, inter-nationalisering, avregleringar och ett stort intresse för hållbarhet har förändrat konkurrenssituationen och ökat marknadsföringens betydelse.

Den här boken ger fördjupningar i aktuella forskningsområden såsom hållbarhetsfrågor inom marknadsföring, platsmarknadsföring, employer branding, generationsmarknadsföring och det framväxande kommunikationslandskapet. En gedigen genomgång av etablerade teorier och modeller ger läsaren kunskap om den modell- och begreppsvärld som används inom marknadsföringens praktik, samtidigt som utmanande idéer och perspektiv lyfts fram.

Boken innehåller många exempel från företag som agerar i en internationell kontext och som har lyckats tack vare en genomtänkt tillämpning av marknadsföringstänkande och marknadsföringsmodeller. På grund av att marknadsföring tillämpas i allt fler branscher och sektorer har författaren hämtat ett flertal exempel från skolor och annan offentlig verksamhet samt från politiska partier. Inte bara framgångar speglas utan också motgångar och hur smart marknadsföring, ofta med ett hållbarhetsperspektiv, har
bidragit till att vända en negativ utveckling.
Begagnad bok
85 kr
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar
Köpskydd med Studentapan
Varje köp täcks av Studentapans köpskydd som säkerställer att boken kommer fram, att du får rätt bok och att skicket stämmer överens med beskrivning.
85 kr
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar