Marknadsföring har genomgått djupgående förändringar under det senaste årtiondet. Diskriminerande konsumenter bombarderas ständigt med erbjudanden. Den digitala revolutionen, nya affärsstrukturer och ett ökat fokus på hållbarhet har förstärkt marknadsföringens roll.
En noggrann översikt över fastställda teorier och modeller ger läsaren förståelse för marknadsföringens metoder och terminologi samt hur dessa kan utnyttjas för att skapa attraktiva erbjudanden. Innovativa idéer och synsätt presenteras genom relevanta exempel och case-studier. Detta länkas till fördjupade studier i nuvarande forskning om hållbarhet, platsmarknadsföring, arbetsgivarvarumärke och marknadskommunikation.
Marknadsföring tillämpas nu i en växande mängd sammanhang, inklusive offentliga institutioner, civilsamhälle, politiska partier och enskilda individer. Exempel från olika områden visar hur marknadsföring genererar kundvärde och bidrar till lönsamhet. Inte bara framgångar speglas, men även motgångar, och hur effektiv marknadsföring kan bidra till att vända en negativ trend.
Åtkomstkoder och digitalt tilläggsmaterial garanteras inte med begagnade böcker
I mars 2021 släpptes boken Marknadsföring skriven av Anders Parment. Det är den 3e upplagan av kursboken. Den är skriven på svenska och består av 550 sidor djupgående information om ekonomi. Förlaget bakom boken är Studentlitteratur AB som har sitt säte i Lund.
Köp boken Marknadsföring på Studentapan och spara pengar.
Harvard
Oxford
APA
Vancouver
Baserat på 86 recensioner från verifierade användare
4.9 (86)
86 recensioner
Jonathan
Karlstad
Bra faktabok som sammanställer allt som gås igenom i kursen
Wilma
Luleå
Hjälpte mig klara marknadsföringen!
Nazia
Nyköping
Väldigt bra och lärorikt!
Fredrik
Stockholm
En lättläst och bred introduktion till marknadsföringens grunder. Tydliga exempel och relevanta modeller. Passar perfekt för nya studenter.
Raghad
Luleå
Bra bok, klarade tentan med hjälp av den
Lina
Luleå
Tydlig, Enkel och bra förklaringar