Marknadsundersökningar : i teori och praktik; Poul K. Faarup, Kenneth Hansen; 2010
Marknadsundersökningar : i teori och praktik; Poul K. Faarup, Kenneth Hansen; 2010

Marknadsundersökningar : i teori och praktikUpplaga 1

av Poul K. Faarup, Kenneth Hansen

  • Upplaga: 1a upplagan
  • Utgiven: 2010
  • ISBN: 9789147094400
  • Sidor: 299 st
  • Förlag: Liber
  • Format: Häftad
  • Språk: Svenska

Om boken

Världen av idag är fylld med information. Statistiska data kan man dagligen få läsa i tidningar, på teve och på Internet, bland annat när det gäller opinionsundersökningar, ekonomiska prognoser och marknadsundersökningar. Hur ska vi förhålla oss till all dessa mängder av information? Vilka redskap passar bäst för att tolka informationen och förmedla den vidare. Läs mer Boken kombinerar ett praktiskt synsätt med användning av de statistiska analyser som krävs. Författarna lägger fokus på att läsaren ska få en förståelse av vilka former av analys som passar bäst för ett visst siffermaterial och hur en marknadsanalys kan utformas steg för steg. Följanden teman berörs i boken: - Den kvantitativa marknadsanalysen (bland annat målgrupp, analysdesign, enkät och intervju). - Statistiska test och uträkningar i en marknadsanalys. - Kvantitativa marknadsanalyser. - Olika typer av marknadsanalyser, till exempel kommunikationstest, image-analyser och undersökningar om kundtillfredsställelse. - Rapportering och ekonomiska aspekter. Boken riktar sig till ekonomiska utbildningar på kandidatnivå och utgör en utförlig introduktion i marknadsanalysens alla aspekter. Boken passar också bra för yrkesverksamma personer som dagligdags arbetar med marknadsanalyser. Om författarna Båda författarna är verksamma som lärare och forskare vid universitet i Danmark och också aktiva som konsulter.

Åtkomstkoder och digitalt tilläggsmaterial garanteras inte med begagnade böcker

Mer om Marknadsundersökningar : i teori och praktik (2010)

I november 2010 släpptes boken Marknadsundersökningar : i teori och praktik skriven av Poul K. Faarup, Kenneth Hansen. Det är den 1a upplagan av kursboken. Den är skriven på svenska och består av 299 sidor djupgående information om media och kommunikation. Förlaget bakom boken är Liber som har sitt säte i Solna.

Köp boken Marknadsundersökningar : i teori och praktik på Studentapan och spara pengar.

Referera till Marknadsundersökningar : i teori och praktik (Upplaga 1)

Harvard

Faarup, P. K. & Hansen, K. (2010). Marknadsundersökningar : i teori och praktik. 1:a uppl. Liber.

Oxford

Faarup, Poul K. & Hansen, Kenneth, Marknadsundersökningar : i teori och praktik, 1 uppl. (Liber, 2010).

APA

Faarup, P. K., & Hansen, K. (2010). Marknadsundersökningar : i teori och praktik (1:a uppl.). Liber.

Vancouver

Faarup PK, Hansen K. Marknadsundersökningar : i teori och praktik. 1:a uppl. Liber; 2010.