Marknadsundersökningar på riktigt! : så används resurserna bäst!; Christer Johansson; 2012
1 säljare

Marknadsundersökningar på riktigt! : så används resurserna bäst! Upplaga 1

av Christer Johansson
Bli ännu mer framgångsrik med hjälp av marknadsundersökningar! I den här boken delar författaren med sig av både teori och praktik kring undersökningar – erfarenheter insamlade under många år och från många olika verksamheter. Du får en rad konstruktiva förslag på vad som är värdefullt att tänka på när du står inför olika slags beslut/vägval – oavsett om du själv ska genomföra en undersökning eller om du ska anlita och agera kravställare på ett marknadsundersökningsföretag.

Läs mer
Boken hjälper dig att tänka rätt inför din undersökning:
• Vem är egentligen din målgrupp?
• Vad behöver du verkligen veta?
• När och hur vill du använda informationen?
• Hur många behöver tillfrågas?
• Anonymitet eller inte?
• Vilken intervjumetod och varför?
Sedan följer avsnitt om det konkreta arbetet med undersökningen: upphandling, projektledning, enkätutformning, undersökningskvalitet och resultatanalys. Du får också en kort introduktion till statistik.
Boken innehåller rikligt med exempel på utformning av enkäter, dels löpande genom kapitlen, dels i slutet av boken med en rad inspirationsexempel.
Budskapet i boken gäller inte bara marknadsundersökningar utan kan lika väl tillämpas på kund-, medarbetar- och opinionsundersökningar.

Om författarna
Christer Johansson är en väl etablerad marknadsundersökare med osedvanlig bredd och stort djup inom sitt kompetensområde. Sedan mer än 25 år arbetar han med samma entusiasm för multinationella koncerner som för nystartade småföretag, eftersom utmaningen är densamma – att på riktigt förstå deras informationsbehov och formulera en lösning som fungerar. I verkligheten.
Bli ännu mer framgångsrik med hjälp av marknadsundersökningar! I den här boken delar författaren med sig av både teori och praktik kring undersökningar – erfarenheter insamlade under många år och från många olika verksamheter. Du får en rad konstruktiva förslag på vad som är värdefullt att tänka på när du står inför olika slags beslut/vägval – oavsett om du själv ska genomföra en undersökning eller om du ska anlita och agera kravställare på ett marknadsundersökningsföretag.

Läs mer
Boken hjälper dig att tänka rätt inför din undersökning:
• Vem är egentligen din målgrupp?
• Vad behöver du verkligen veta?
• När och hur vill du använda informationen?
• Hur många behöver tillfrågas?
• Anonymitet eller inte?
• Vilken intervjumetod och varför?
Sedan följer avsnitt om det konkreta arbetet med undersökningen: upphandling, projektledning, enkätutformning, undersökningskvalitet och resultatanalys. Du får också en kort introduktion till statistik.
Boken innehåller rikligt med exempel på utformning av enkäter, dels löpande genom kapitlen, dels i slutet av boken med en rad inspirationsexempel.
Budskapet i boken gäller inte bara marknadsundersökningar utan kan lika väl tillämpas på kund-, medarbetar- och opinionsundersökningar.

Om författarna
Christer Johansson är en väl etablerad marknadsundersökare med osedvanlig bredd och stort djup inom sitt kompetensområde. Sedan mer än 25 år arbetar han med samma entusiasm för multinationella koncerner som för nystartade småföretag, eftersom utmaningen är densamma – att på riktigt förstå deras informationsbehov och formulera en lösning som fungerar. I verkligheten.
Upplaga: 1a upplagan
Utgiven: 2012
ISBN: 9789147098194
Förlag: Liber
Format: Häftad
Språk: Svenska
Sidor: 158 st
Bli ännu mer framgångsrik med hjälp av marknadsundersökningar! I den här boken delar författaren med sig av både teori och praktik kring undersökningar – erfarenheter insamlade under många år och från många olika verksamheter. Du får en rad konstruktiva förslag på vad som är värdefullt att tänka på när du står inför olika slags beslut/vägval – oavsett om du själv ska genomföra en undersökning eller om du ska anlita och agera kravställare på ett marknadsundersökningsföretag.

Läs mer
Boken hjälper dig att tänka rätt inför din undersökning:
• Vem är egentligen din målgrupp?
• Vad behöver du verkligen veta?
• När och hur vill du använda informationen?
• Hur många behöver tillfrågas?
• Anonymitet eller inte?
• Vilken intervjumetod och varför?
Sedan följer avsnitt om det konkreta arbetet med undersökningen: upphandling, projektledning, enkätutformning, undersökningskvalitet och resultatanalys. Du får också en kort introduktion till statistik.
Boken innehåller rikligt med exempel på utformning av enkäter, dels löpande genom kapitlen, dels i slutet av boken med en rad inspirationsexempel.
Budskapet i boken gäller inte bara marknadsundersökningar utan kan lika väl tillämpas på kund-, medarbetar- och opinionsundersökningar.

Om författarna
Christer Johansson är en väl etablerad marknadsundersökare med osedvanlig bredd och stort djup inom sitt kompetensområde. Sedan mer än 25 år arbetar han med samma entusiasm för multinationella koncerner som för nystartade småföretag, eftersom utmaningen är densamma – att på riktigt förstå deras informationsbehov och formulera en lösning som fungerar. I verkligheten.
Bli ännu mer framgångsrik med hjälp av marknadsundersökningar! I den här boken delar författaren med sig av både teori och praktik kring undersökningar – erfarenheter insamlade under många år och från många olika verksamheter. Du får en rad konstruktiva förslag på vad som är värdefullt att tänka på när du står inför olika slags beslut/vägval – oavsett om du själv ska genomföra en undersökning eller om du ska anlita och agera kravställare på ett marknadsundersökningsföretag.

Läs mer
Boken hjälper dig att tänka rätt inför din undersökning:
• Vem är egentligen din målgrupp?
• Vad behöver du verkligen veta?
• När och hur vill du använda informationen?
• Hur många behöver tillfrågas?
• Anonymitet eller inte?
• Vilken intervjumetod och varför?
Sedan följer avsnitt om det konkreta arbetet med undersökningen: upphandling, projektledning, enkätutformning, undersökningskvalitet och resultatanalys. Du får också en kort introduktion till statistik.
Boken innehåller rikligt med exempel på utformning av enkäter, dels löpande genom kapitlen, dels i slutet av boken med en rad inspirationsexempel.
Budskapet i boken gäller inte bara marknadsundersökningar utan kan lika väl tillämpas på kund-, medarbetar- och opinionsundersökningar.

Om författarna
Christer Johansson är en väl etablerad marknadsundersökare med osedvanlig bredd och stort djup inom sitt kompetensområde. Sedan mer än 25 år arbetar han med samma entusiasm för multinationella koncerner som för nystartade småföretag, eftersom utmaningen är densamma – att på riktigt förstå deras informationsbehov och formulera en lösning som fungerar. I verkligheten.
Begagnad bok
156 kr
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar
Köpskydd med Studentapan
Varje köp täcks av Studentapans köpskydd som säkerställer att boken kommer fram, att du får rätt bok och att skicket stämmer överens med beskrivning.
156 kr
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar