Marknadsföring - modeller och principer; Per Wildenstam, Henrik Uggla; 2026
Marknadsföring - modeller och principer; Per Wildenstam, Henrik Uggla; 2026

Marknadsföring - modeller och principerUpplaga 7

av Per Wildenstam, Henrik Uggla

  • Upplaga: 7e upplagan
  • Utgiven: 2026
  • ISBN: 9789152369678
  • Sidor: 488 st
  • Förlag: Sanoma Utbildning
  • Format: Häftad
  • Språk: Svenska

Om boken

Marknadsföring – modeller och principer är en grundläggande bok i ämnet, med fokus på svenska förhållanden. Den presenterar bland annat planeringsverktyg för konkurrensstrategi, segmentering och positionering. Även varumärkestänkande, marknadskommunikation, relationsmarknadsföring, nyckelkundsbearbetning och företagets sociala ansvar behandlas ingående. Boken tar avstamp i aktuell forskning och de senaste trenderna inom marknadsföring, samt innehåller många kreativa och pedagogiska exempel. Denna sjunde upplaga är uppdaterad med aktuella exempel, forskning på området och de senaste trenderna, framför allt inom digital marknadsföring. Boken är avsedd för introducerande kurser i marknadsföring och passar bra till YH-utbildningar, högskolor, universitet och utbildningsföretag.

Åtkomstkoder och digitalt tilläggsmaterial garanteras inte med begagnade böcker

Mer om Marknadsföring - modeller och principer (2026)

I januari 2026 släpptes boken Marknadsföring - modeller och principer skriven av Per Wildenstam, Henrik Uggla. Det är den 7e upplagan av kursboken. Den är skriven på svenska och består av 488 sidor djupgående information om ledarskap. Förlaget bakom boken är Sanoma Utbildning som har sitt säte i Stockholm.

Köp boken Marknadsföring - modeller och principer på Studentapan och spara pengar.

Tillhör kategorierna

Referera till Marknadsföring - modeller och principer (Upplaga 7)

Harvard

Wildenstam, P. & Uggla, H. (2026). Marknadsföring - modeller och principer. 7:e uppl. Sanoma Utbildning.

Oxford

Wildenstam, Per & Uggla, Henrik, Marknadsföring - modeller och principer, 7 uppl. (Sanoma Utbildning, 2026).

APA

Wildenstam, P., & Uggla, H. (2026). Marknadsföring - modeller och principer (7:e uppl.). Sanoma Utbildning.

Vancouver

Wildenstam P, Uggla H. Marknadsföring - modeller och principer. 7:e uppl. Sanoma Utbildning; 2026.