Matematisk Medvetenhet; Ann-Louise Ljungblad; 2001
5+ säljare

Matematisk Medvetenhet

av Ann-Louise Ljungblad
Hur ska vi pedagoger och lärare kunna anlysera och kartlägga barns matematiska tänkande? I denna fråga vill Matematisk Medvetenhet vara en del av lösningen.

I bokens första del får vi inblick i hur barn tänker matematik. Vilka är problemen och vilka möjligheter har vi som lärare? Ann-Louise Ljungblad utvecklar här sina tankar om barns inre bilder och inre tal.

Andra delen innehåller ett analysschema över elevens matematiska medvetande, från den enklaste taluppfattning via geometri och skala till diagram, tabeller och statistik. Detta analysschema följer barnet genom hela förskolan och grundskolan, och ger därför möjlighet att följa upp barnets matematiska utveckling.

Ann-Louise Ljungblads bok präglas av en övertygelse om varje barns inneboende förmåga att lära sig matematik. Det gäller bara att vi ger dem de rätta verktygen!
Hur ska vi pedagoger och lärare kunna anlysera och kartlägga barns matematiska tänkande? I denna fråga vill Matematisk Medvetenhet vara en del av lösningen.

I bokens första del får vi inblick i hur barn tänker matematik. Vilka är problemen och vilka möjligheter har vi som lärare? Ann-Louise Ljungblad utvecklar här sina tankar om barns inre bilder och inre tal.

Andra delen innehåller ett analysschema över elevens matematiska medvetande, från den enklaste taluppfattning via geometri och skala till diagram, tabeller och statistik. Detta analysschema följer barnet genom hela förskolan och grundskolan, och ger därför möjlighet att följa upp barnets matematiska utveckling.

Ann-Louise Ljungblads bok präglas av en övertygelse om varje barns inneboende förmåga att lära sig matematik. Det gäller bara att vi ger dem de rätta verktygen!
Utgiven: 2001
ISBN: 9789189036840
Förlag: Argument Förlag
Format: Inbunden
Språk: Svenska
Sidor: 262 st
Hur ska vi pedagoger och lärare kunna anlysera och kartlägga barns matematiska tänkande? I denna fråga vill Matematisk Medvetenhet vara en del av lösningen.

I bokens första del får vi inblick i hur barn tänker matematik. Vilka är problemen och vilka möjligheter har vi som lärare? Ann-Louise Ljungblad utvecklar här sina tankar om barns inre bilder och inre tal.

Andra delen innehåller ett analysschema över elevens matematiska medvetande, från den enklaste taluppfattning via geometri och skala till diagram, tabeller och statistik. Detta analysschema följer barnet genom hela förskolan och grundskolan, och ger därför möjlighet att följa upp barnets matematiska utveckling.

Ann-Louise Ljungblads bok präglas av en övertygelse om varje barns inneboende förmåga att lära sig matematik. Det gäller bara att vi ger dem de rätta verktygen!
Hur ska vi pedagoger och lärare kunna anlysera och kartlägga barns matematiska tänkande? I denna fråga vill Matematisk Medvetenhet vara en del av lösningen.

I bokens första del får vi inblick i hur barn tänker matematik. Vilka är problemen och vilka möjligheter har vi som lärare? Ann-Louise Ljungblad utvecklar här sina tankar om barns inre bilder och inre tal.

Andra delen innehåller ett analysschema över elevens matematiska medvetande, från den enklaste taluppfattning via geometri och skala till diagram, tabeller och statistik. Detta analysschema följer barnet genom hela förskolan och grundskolan, och ger därför möjlighet att följa upp barnets matematiska utveckling.

Ann-Louise Ljungblads bok präglas av en övertygelse om varje barns inneboende förmåga att lära sig matematik. Det gäller bara att vi ger dem de rätta verktygen!
Begagnad bok
119 kr
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar
Köpskydd med Studentapan
Varje köp täcks av Studentapans köpskydd som säkerställer att boken kommer fram, att du får rätt bok och att skicket stämmer överens med beskrivning.
119 kr
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar