Miljödidaktik - Naturen, skolan och demokratin; Johan Öhman, Klas Sandell, Leif Östman; 2003
spara 59%
5+ säljare

Miljödidaktik - Naturen, skolan och demokratin Upplaga 1

av Johan Öhman, Klas Sandell, Leif Östman
Det här är en bok om hållbar utveckling, en utveckling som fokuserar mer på etik, samhälle och utvecklingsperspektiv än på kemiska formler, tekniska lösningar och artkunskap. Det här är också en bok om miljödidaktik, en didaktik som mer handlar om betydelsen av medvetna didaktiska val och valens konsekvenser än om kompostering och sopsortering. Boken ger förutsättningar för att mer medvetet kunna hantera och utveckla några av vår tids centrala pedagogiska ödesfrågor – det senmoderna samhällets natursyn, människosyn och framtidssyn. Sammantaget är detta en bok om hållbar utveckling som ett integrerande och utvecklande perspektiv inom allt lärande. Det vänder sig i första hand till blivande och verksamma lärare på alla stadier från förskola till gymnasium men också till andra pedagoger, t.ex. inom fritids- och föreningsverksamhet.
Det här är en bok om hållbar utveckling, en utveckling som fokuserar mer på etik, samhälle och utvecklingsperspektiv än på kemiska formler, tekniska lösningar och artkunskap. Det här är också en bok om miljödidaktik, en didaktik som mer handlar om betydelsen av medvetna didaktiska val och valens konsekvenser än om kompostering och sopsortering. Boken ger förutsättningar för att mer medvetet kunna hantera och utveckla några av vår tids centrala pedagogiska ödesfrågor – det senmoderna samhällets natursyn, människosyn och framtidssyn. Sammantaget är detta en bok om hållbar utveckling som ett integrerande och utvecklande perspektiv inom allt lärande. Det vänder sig i första hand till blivande och verksamma lärare på alla stadier från förskola till gymnasium men också till andra pedagoger, t.ex. inom fritids- och föreningsverksamhet.
Upplaga: 1a upplagan
Utgiven: 2003
ISBN: 9789144021157
Förlag: Studentlitteratur AB
Format: Häftad
Språk: Svenska
Sidor: 214 st
Det här är en bok om hållbar utveckling, en utveckling som fokuserar mer på etik, samhälle och utvecklingsperspektiv än på kemiska formler, tekniska lösningar och artkunskap. Det här är också en bok om miljödidaktik, en didaktik som mer handlar om betydelsen av medvetna didaktiska val och valens konsekvenser än om kompostering och sopsortering. Boken ger förutsättningar för att mer medvetet kunna hantera och utveckla några av vår tids centrala pedagogiska ödesfrågor – det senmoderna samhällets natursyn, människosyn och framtidssyn. Sammantaget är detta en bok om hållbar utveckling som ett integrerande och utvecklande perspektiv inom allt lärande. Det vänder sig i första hand till blivande och verksamma lärare på alla stadier från förskola till gymnasium men också till andra pedagoger, t.ex. inom fritids- och föreningsverksamhet.
Det här är en bok om hållbar utveckling, en utveckling som fokuserar mer på etik, samhälle och utvecklingsperspektiv än på kemiska formler, tekniska lösningar och artkunskap. Det här är också en bok om miljödidaktik, en didaktik som mer handlar om betydelsen av medvetna didaktiska val och valens konsekvenser än om kompostering och sopsortering. Boken ger förutsättningar för att mer medvetet kunna hantera och utveckla några av vår tids centrala pedagogiska ödesfrågor – det senmoderna samhällets natursyn, människosyn och framtidssyn. Sammantaget är detta en bok om hållbar utveckling som ett integrerande och utvecklande perspektiv inom allt lärande. Det vänder sig i första hand till blivande och verksamma lärare på alla stadier från förskola till gymnasium men också till andra pedagoger, t.ex. inom fritids- och föreningsverksamhet.
Begagnad bok
129 kr312 krSpara 183 kr (59%) mot nypris
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar
Köpskydd med Studentapan
Varje köp täcks av Studentapans köpskydd som säkerställer att boken kommer fram, att du får rätt bok och att skicket stämmer överens med beskrivning.
129 kr312 krSpara 183 kr (59%) mot nypris
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar