Modern marknadsföring; Bengt Dotevall; 1997
Begagnad
Modern marknadsföring; Bengt Dotevall; 1997
Begagnad

Modern marknadsföringUpplaga 1

av Bengt Dotevall

  • Upplaga: 1a upplagan
  • Utgiven: 1997
  • ISBN: 9789171506719
  • Sidor: 127 st
  • Förlag: SNS Förlag
  • Format: Häftad
  • Språk: Svenska

Om boken

Behovet av kunskaper i marknadsföring är stort i alla organisationer och företag som bedriver någon form av verksamhet med en given målsättning. Utgångspunkten för den moderna marknadsföringen är att på bästa möjliga sätt tillfredsställa kundens behov och önskemål. Denna bok ger både en god inblick i teoribildningen bakom ämnet och visar på praktiska tillämpningar. Författaren förklarar begreppet marknadsföring, analyserar inköpsbeteenden, diskuterar behovet av marknadsinformation och ger råd om segmentering, målgruppsbestämning och positionering. Han redogör för företagens roll i omvärlden samt de olika konkurrensmedlen. Ett instruktivt avsnitt om marknadsplanering avslutar boken. Passar för studieförbunden, gymnasiet, starta-eget-kurser och för självstudier. Bengt Dotevall är lärare i marknadsföring och Claes Ringqvist i ekonomistyrning på Frans Schartaus gymnasium i Stockholm.

Åtkomstkoder och digitalt tilläggsmaterial garanteras inte med begagnade böcker

Mer om Modern marknadsföring (1997)

I januari 1997 släpptes boken Modern marknadsföring skriven av Bengt Dotevall. Det är den 1a upplagan av kursboken. Den är skriven på svenska och består av 127 sidor djupgående information om ekonomi. Förlaget bakom boken är SNS Förlag som har sitt säte i Stockholm.

Köp boken Modern marknadsföring på Studentapan och spara pengar.

Referera till Modern marknadsföring (Upplaga 1)

Harvard

Dotevall, B. (1997). Modern marknadsföring. 1:a uppl. SNS Förlag.

Oxford

Dotevall, Bengt, Modern marknadsföring, 1 uppl. (SNS Förlag, 1997).

APA

Dotevall, B. (1997). Modern marknadsföring (1:a uppl.). SNS Förlag.

Vancouver

Dotevall B. Modern marknadsföring. 1:a uppl. SNS Förlag; 1997.