När olikhet föder likhet; Birgitta Sandström; 2005

När olikhet föder likhet Upplaga 1

av Birgitta Sandström
I denna bok rapporteras resultat från ett forskningsprojekt där uppmärksamheten är riktad mot att fånga skolpersonalens och elevernas berättelser om hur ämnesövergripande kunskapsområden formas och tar plats i skolans praktik. Olikheter i bland annat styrstruktur och praktiska förutsättningar samt det faktum att ämnesövergripande kunskapsområden är tänkta att integreras i skolans hela verksamhet gör att innehållet är både svårt att avtäcka och kvalitativt granska. Ändå är det slående hur några begrepp, såsom arbetslag, ämnesintegration, delaktighet och samtal, återkommer hos alla aktörer. Det som skiljer är att begreppen ges olika innebörder beroende på sammanhang.
Läs mer om boken på studentlitteratur.se
I denna bok rapporteras resultat från ett forskningsprojekt där uppmärksamheten är riktad mot att fånga skolpersonalens och elevernas berättelser om hur ämnesövergripande kunskapsområden formas och tar plats i skolans praktik. Olikheter i bland annat styrstruktur och praktiska förutsättningar samt det faktum att ämnesövergripande kunskapsområden är tänkta att integreras i skolans hela verksamhet gör att innehållet är både svårt att avtäcka och kvalitativt granska. Ändå är det slående hur några begrepp, såsom arbetslag, ämnesintegration, delaktighet och samtal, återkommer hos alla aktörer. Det som skiljer är att begreppen ges olika innebörder beroende på sammanhang.
Läs mer om boken på studentlitteratur.se
Upplaga: 1a upplagan
Utgiven: 2005
ISBN: 9789144034393
Förlag: Studentlitteratur AB
Format: Häftad
Språk: Svenska
Sidor: 135 st
I denna bok rapporteras resultat från ett forskningsprojekt där uppmärksamheten är riktad mot att fånga skolpersonalens och elevernas berättelser om hur ämnesövergripande kunskapsområden formas och tar plats i skolans praktik. Olikheter i bland annat styrstruktur och praktiska förutsättningar samt det faktum att ämnesövergripande kunskapsområden är tänkta att integreras i skolans hela verksamhet gör att innehållet är både svårt att avtäcka och kvalitativt granska. Ändå är det slående hur några begrepp, såsom arbetslag, ämnesintegration, delaktighet och samtal, återkommer hos alla aktörer. Det som skiljer är att begreppen ges olika innebörder beroende på sammanhang.
Läs mer om boken på studentlitteratur.se
I denna bok rapporteras resultat från ett forskningsprojekt där uppmärksamheten är riktad mot att fånga skolpersonalens och elevernas berättelser om hur ämnesövergripande kunskapsområden formas och tar plats i skolans praktik. Olikheter i bland annat styrstruktur och praktiska förutsättningar samt det faktum att ämnesövergripande kunskapsområden är tänkta att integreras i skolans hela verksamhet gör att innehållet är både svårt att avtäcka och kvalitativt granska. Ändå är det slående hur några begrepp, såsom arbetslag, ämnesintegration, delaktighet och samtal, återkommer hos alla aktörer. Det som skiljer är att begreppen ges olika innebörder beroende på sammanhang.
Läs mer om boken på studentlitteratur.se
Begagnad bok (0 st)
Begagnad bok (0 st)