Onlinestrategi; Rufus Lidman; 2010
Onlinestrategi; Rufus Lidman; 2010

OnlinestrategiUpplaga 1

av Rufus Lidman

  • Upplaga: 1a upplagan
  • Utgiven: 2010
  • ISBN: 9789186539283
  • Sidor: 162 st
  • Förlag: Recito Förlag
  • Format: Häftad
  • Språk: Svenska

Om boken

Vid millenniets gryning utgjorde Onlinemarknadsföringen 2% av reklamkakan. I dag har den med rekordfart växt till 20%, så högt att den i dag har växt förbi tv som en av de mest avgörande framgångsfaktorerna för vd:s och marknadschefer på dagens marknader. Men ju snabbare något växer, desto mer vildvuxet tenderar det att bli. Lösningen har kommit att stavas Onlinestrategi. Som hjälp på vägen lanseras nu en av världens första böcker om Onlinestrategi - med bäring på att ge maximal avkastning på övergripande strategi och långsiktiga mål. Med utgångspunkt från en empirisk bas angripen med vetenskapliga metoder, får läsaren här tillgång till pedagogiska modeller och enkla metoder för hur man både strategiskt och taktiskt når framgång online i praktiken. Detta med generiska metoder rikligt illustrerade med praktikfall, och med syfte att fungera för såväl vd:n och marknadschefen på miljardbolaget för inspiration och vägledning i sitt strategiska arbete, som för praktikern och studenten som vill lära sig metoder för hur denne konkret kan bidra till framgång här och nu. Boken är skriven av Rufus Lidman, Fil. Lic., en av landets främsta Onlinestrateger. Med sig i bagaget har han en bred metodologisk bakgrund som forskare inom förändringsprocesser, och praktisk erfarenhet både som serieentreprenör med en mångfald pionjärföretag inom online, och som strategikonsult inom Onlinemarknadsföring för några av landets och världens största företag. Han är dessutom en av initiativtagarna till och styrelseledamot för IAB, världsorganisationen i Onlinemarknadsföring, som nu etablerats i Sverige som ett av de sista länderna i Europa.

Åtkomstkoder och digitalt tilläggsmaterial garanteras inte med begagnade böcker

Mer om Onlinestrategi (2010)

I april 2010 släpptes boken Onlinestrategi skriven av Rufus Lidman. Det är den 1a upplagan av kursboken. Den är skriven på svenska och består av 162 sidor djupgående information om ledarskap. Förlaget bakom boken är Recito Förlag.

Köp boken Onlinestrategi på Studentapan och spara uppåt 27% jämfört med lägsta nypris hos bokhandeln.

Tillhör kategorierna

Referera till Onlinestrategi (Upplaga 1)

Harvard

Lidman, R. (2010). Onlinestrategi. 1:a uppl. Recito Förlag.

Oxford

Lidman, Rufus, Onlinestrategi, 1 uppl. (Recito Förlag, 2010).

APA

Lidman, R. (2010). Onlinestrategi (1:a uppl.). Recito Förlag.

Vancouver

Lidman R. Onlinestrategi. 1:a uppl. Recito Förlag; 2010.