På väg mot medievärlden 2020 : Journalistik, teknik, marknad; Gunnar Nygren, Ingela Wadbring; 2013
spara 80%
5+ säljare

På väg mot medievärlden 2020 : Journalistik, teknik, marknad Upplaga 5

av Gunnar Nygren, Ingela Wadbring
Medievärlden förändras snabbt. Nya medieformer växer fram samtidigt som de traditionella medierna förändras. En teknisk konvergens gör att medieformerna glider samman i nätbaserade och mobila medier, samtidigt som medierna också blir mer nischade och publikerna fragmenteras. De ekonomiska driv­krafterna blir allt viktigare, mönstren i medieanvändningen ritas om och nya informationsklyftor skapas. Förutsättningarna för det offentliga samtalet och de demokratiska processerna förändras.
I denna femte och helt omarbetade upplaga av På väg mot medievärlden 2020 analyserar medieforskare från olika ämnesområden utvecklingen. Fokus ligger på de nätbaserade digitala medierna – dels sådana som växer fram ur traditionella medieföretag, dels nya medieformer som utgår från användarna.
Boken vänder sig till studenter i medie- och kommunikations­vetenskap, journalistik och medieteknik. Den riktar sig också till andra läsare som har behov och intresse av att följa det som händer inom medievärlden – och vart den är på väg.
Femte upplagan
Medievärlden förändras snabbt. Nya medieformer växer fram samtidigt som de traditionella medierna förändras. En teknisk konvergens gör att medieformerna glider samman i nätbaserade och mobila medier, samtidigt som medierna också blir mer nischade och publikerna fragmenteras. De ekonomiska driv­krafterna blir allt viktigare, mönstren i medieanvändningen ritas om och nya informationsklyftor skapas. Förutsättningarna för det offentliga samtalet och de demokratiska processerna förändras.
I denna femte och helt omarbetade upplaga av På väg mot medievärlden 2020 analyserar medieforskare från olika ämnesområden utvecklingen. Fokus ligger på de nätbaserade digitala medierna – dels sådana som växer fram ur traditionella medieföretag, dels nya medieformer som utgår från användarna.
Boken vänder sig till studenter i medie- och kommunikations­vetenskap, journalistik och medieteknik. Den riktar sig också till andra läsare som har behov och intresse av att följa det som händer inom medievärlden – och vart den är på väg.
Femte upplagan
Upplaga: 5e upplagan
Utgiven: 2013
ISBN: 9789144082554
Förlag: Studentlitteratur AB
Format: Häftad
Språk: Svenska
Sidor: 389 st
5 upplagor
Upplaga 4 (2008)
från 66 kr
Upplaga 3 (2005)
från 89 kr
Upplaga 2 (2002)
från 159 kr
Upplaga 1 (2000)
från 150 kr
Visa alla upplagor
Medievärlden förändras snabbt. Nya medieformer växer fram samtidigt som de traditionella medierna förändras. En teknisk konvergens gör att medieformerna glider samman i nätbaserade och mobila medier, samtidigt som medierna också blir mer nischade och publikerna fragmenteras. De ekonomiska driv­krafterna blir allt viktigare, mönstren i medieanvändningen ritas om och nya informationsklyftor skapas. Förutsättningarna för det offentliga samtalet och de demokratiska processerna förändras.
I denna femte och helt omarbetade upplaga av På väg mot medievärlden 2020 analyserar medieforskare från olika ämnesområden utvecklingen. Fokus ligger på de nätbaserade digitala medierna – dels sådana som växer fram ur traditionella medieföretag, dels nya medieformer som utgår från användarna.
Boken vänder sig till studenter i medie- och kommunikations­vetenskap, journalistik och medieteknik. Den riktar sig också till andra läsare som har behov och intresse av att följa det som händer inom medievärlden – och vart den är på väg.
Femte upplagan
Medievärlden förändras snabbt. Nya medieformer växer fram samtidigt som de traditionella medierna förändras. En teknisk konvergens gör att medieformerna glider samman i nätbaserade och mobila medier, samtidigt som medierna också blir mer nischade och publikerna fragmenteras. De ekonomiska driv­krafterna blir allt viktigare, mönstren i medieanvändningen ritas om och nya informationsklyftor skapas. Förutsättningarna för det offentliga samtalet och de demokratiska processerna förändras.
I denna femte och helt omarbetade upplaga av På väg mot medievärlden 2020 analyserar medieforskare från olika ämnesområden utvecklingen. Fokus ligger på de nätbaserade digitala medierna – dels sådana som växer fram ur traditionella medieföretag, dels nya medieformer som utgår från användarna.
Boken vänder sig till studenter i medie- och kommunikations­vetenskap, journalistik och medieteknik. Den riktar sig också till andra läsare som har behov och intresse av att följa det som händer inom medievärlden – och vart den är på väg.
Femte upplagan
Begagnad bok
89 kr438 krSpara 349 kr (80%) mot nypris
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar
Köpskydd med Studentapan
Varje köp täcks av Studentapans köpskydd som säkerställer att boken kommer fram, att du får rätt bok och att skicket stämmer överens med beskrivning.
89 kr438 krSpara 349 kr (80%) mot nypris
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar