Pennan, penningen & politiken. Medier och medieföretag förr och nu; Ulla Carlsson, Göran Albinsson Bruhner, Göran Albinsson, Karl Erik Gustafsson, NORDICOM; 2003
Helt ny
Pennan, penningen & politiken. Medier och medieföretag förr och nu; Ulla Carlsson, Göran Albinsson Bruhner, Göran Albinsson, Karl Erik Gustafsson, NORDICOM; 2003
Helt ny

Pennan, penningen & politiken. Medier och medieföretag förr och nu

av Ulla Carlsson, Göran Albinsson Bruhner, Göran Albinsson, Karl Erik Gustafsson, NORDICOM

  • Utgiven: 2003
  • ISBN: 9789189471191
  • Sidor: 286 st
  • Förlag: Nordicom
  • Format: Inbunden
  • Språk: Svenska

Om boken

Denna bok tillägnas Karl Erik Gustafsson, professor i massmedieekonomi, Handelshögskolan vid Göteborgs universitet. Titeln avspeglar bredden i Karl Erik Gustafssons intresse för massmedier och det är massmediernas ekonomi som står i centrum för hans forskning i såväl ett historiskt som ett samtida perspektiv. Frågeställningar som belyses i Karl Erik Gustafssons forskning rör såväl press- och etermedier som reklam och nya elektroniska medier. Det är dock dagspressens villkor som ligger honom varmast om hjärtat och här handlar det om en omfattande forskning där en rad olika ansatser och metoder används. Arbeten som ofta är framsprungna ur offentliga utredningar. I en vänbok till Karl Erik Gustafsson är det naturligt att ta fasta på den mångsidighet som karakteriserar hans forskargärning. Författarna till bidragen i denna bok kommer därför inte bara från akademin utan även från mediebranschen och mediemyndigheter. I bokens olika bidrag ställs frågor, frågor besvaras, problem formuleras, tankar och reflektioner presenteras. Avsikten är att boken skall fungera som en mötesplats för forskare och forskningens brukare.

Åtkomstkoder och digitalt tilläggsmaterial garanteras inte med begagnade böcker

Mer om Pennan, penningen & politiken. Medier och medieföretag förr och nu (2003)

I oktober 2003 släpptes boken Pennan, penningen & politiken. Medier och medieföretag förr och nu skriven av Ulla Carlsson, Göran Albinsson Bruhner, Göran Albinsson, Karl Erik Gustafsson, NORDICOM. Den är skriven på svenska och består av 286 sidor djupgående information om media och kommunikation. Förlaget bakom boken är Nordicom.

Köp boken Pennan, penningen & politiken. Medier och medieföretag förr och nu på Studentapan och spara pengar.

Referera till Pennan, penningen & politiken. Medier och medieföretag förr och nu

Harvard

Carlsson, U., Bruhner, G. A., Albinsson, G., Gustafsson, K. E. & NORDICOM (2003). Pennan, penningen & politiken. Medier och medieföretag förr och nu. Nordicom.

Oxford

Carlsson, Ulla, Bruhner, Göran Albinsson, Albinsson, Göran, Gustafsson, Karl Erik & NORDICOM, Pennan, penningen & politiken. Medier och medieföretag förr och nu (Nordicom, 2003).

APA

Carlsson, U., Bruhner, G. A., Albinsson, G., Gustafsson, K. E., & NORDICOM. (2003). Pennan, penningen & politiken. Medier och medieföretag förr och nu. Nordicom.

Vancouver

Carlsson U, Bruhner GA, Albinsson G, Gustafsson KE, NORDICOM. Pennan, penningen & politiken. Medier och medieföretag förr och nu. Nordicom; 2003.