Praktisk marknadsföring B Fakta och uppgifter; Gunilla Eek, Conny Gustafsson, Anders Pihlsgård, Susanne Walldenheid; 2003
1 säljare

Praktisk marknadsföring B Fakta och uppgifter Upplaga 1

av Gunilla Eek, Conny Gustafsson, Anders Pihlsgård, Susanne Walldenheid
Dagens konsumenter fattar snabba köpbeslut. Därför måste den enskilda butiken marknadsföra sig på ett bra sätt och skapa en säljande butiksmiljö. Det gäller att Kommunicera säljande!

Läs mer
Boken är sprängfylld med praktiska råd och tips på hur en butik kan marknadsföra sig. Den innehåller också olika typer av övningsuppgifter och fältuppgifterna kan knytas samman med APU:n. Det ingår även ett större projekt.
Boken behandlar bland annat:
- Butiksprofilering
- Marknadskännedom
- Marknadsundersökningar
- Marknads- och säljplanering
- Säljmiljön
- Kommunicera olika budskap
- Val av medier
- Intern marknadsföring
I lärarhandledningen ingår pedagogiska tips, lösningar, PowerPoint-presentationer och provuppgifter med lösningar.
Faktaboken finns inläst hos Inläsningstjänst.

Om författarna
Författare är Conny Gustafsson, Gunilla Eek, Anders Pihlsgård och Susanne Walldenheid. Conny har varit verksam i reklambranschen i många år. Gunilla är handelslärare med lång erfarenhet som egenföretagare i fackhandeln. Anders är konsult och gymnasielärare i ekonomiska ämnen. Susanne är butikskonsult inom områdena exponering, textning och reklam.
Dagens konsumenter fattar snabba köpbeslut. Därför måste den enskilda butiken marknadsföra sig på ett bra sätt och skapa en säljande butiksmiljö. Det gäller att Kommunicera säljande!

Läs mer
Boken är sprängfylld med praktiska råd och tips på hur en butik kan marknadsföra sig. Den innehåller också olika typer av övningsuppgifter och fältuppgifterna kan knytas samman med APU:n. Det ingår även ett större projekt.
Boken behandlar bland annat:
- Butiksprofilering
- Marknadskännedom
- Marknadsundersökningar
- Marknads- och säljplanering
- Säljmiljön
- Kommunicera olika budskap
- Val av medier
- Intern marknadsföring
I lärarhandledningen ingår pedagogiska tips, lösningar, PowerPoint-presentationer och provuppgifter med lösningar.
Faktaboken finns inläst hos Inläsningstjänst.

Om författarna
Författare är Conny Gustafsson, Gunilla Eek, Anders Pihlsgård och Susanne Walldenheid. Conny har varit verksam i reklambranschen i många år. Gunilla är handelslärare med lång erfarenhet som egenföretagare i fackhandeln. Anders är konsult och gymnasielärare i ekonomiska ämnen. Susanne är butikskonsult inom områdena exponering, textning och reklam.
Upplaga: 1a upplagan
Utgiven: 2003
ISBN: 9789147061655
Förlag: Liber
Format: Häftad
Språk: Svenska
Sidor: 228 st
Dagens konsumenter fattar snabba köpbeslut. Därför måste den enskilda butiken marknadsföra sig på ett bra sätt och skapa en säljande butiksmiljö. Det gäller att Kommunicera säljande!

Läs mer
Boken är sprängfylld med praktiska råd och tips på hur en butik kan marknadsföra sig. Den innehåller också olika typer av övningsuppgifter och fältuppgifterna kan knytas samman med APU:n. Det ingår även ett större projekt.
Boken behandlar bland annat:
- Butiksprofilering
- Marknadskännedom
- Marknadsundersökningar
- Marknads- och säljplanering
- Säljmiljön
- Kommunicera olika budskap
- Val av medier
- Intern marknadsföring
I lärarhandledningen ingår pedagogiska tips, lösningar, PowerPoint-presentationer och provuppgifter med lösningar.
Faktaboken finns inläst hos Inläsningstjänst.

Om författarna
Författare är Conny Gustafsson, Gunilla Eek, Anders Pihlsgård och Susanne Walldenheid. Conny har varit verksam i reklambranschen i många år. Gunilla är handelslärare med lång erfarenhet som egenföretagare i fackhandeln. Anders är konsult och gymnasielärare i ekonomiska ämnen. Susanne är butikskonsult inom områdena exponering, textning och reklam.
Dagens konsumenter fattar snabba köpbeslut. Därför måste den enskilda butiken marknadsföra sig på ett bra sätt och skapa en säljande butiksmiljö. Det gäller att Kommunicera säljande!

Läs mer
Boken är sprängfylld med praktiska råd och tips på hur en butik kan marknadsföra sig. Den innehåller också olika typer av övningsuppgifter och fältuppgifterna kan knytas samman med APU:n. Det ingår även ett större projekt.
Boken behandlar bland annat:
- Butiksprofilering
- Marknadskännedom
- Marknadsundersökningar
- Marknads- och säljplanering
- Säljmiljön
- Kommunicera olika budskap
- Val av medier
- Intern marknadsföring
I lärarhandledningen ingår pedagogiska tips, lösningar, PowerPoint-presentationer och provuppgifter med lösningar.
Faktaboken finns inläst hos Inläsningstjänst.

Om författarna
Författare är Conny Gustafsson, Gunilla Eek, Anders Pihlsgård och Susanne Walldenheid. Conny har varit verksam i reklambranschen i många år. Gunilla är handelslärare med lång erfarenhet som egenföretagare i fackhandeln. Anders är konsult och gymnasielärare i ekonomiska ämnen. Susanne är butikskonsult inom områdena exponering, textning och reklam.
Begagnad bok
239 kr
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar
Köpskydd med Studentapan
Varje köp täcks av Studentapans köpskydd som säkerställer att boken kommer fram, att du får rätt bok och att skicket stämmer överens med beskrivning.
239 kr
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar