Professionellt företagande inom rese- och turistindustrin : meny för företagare; Gösta Fernström, SHR; 2000
4 säljare

Professionellt företagande inom rese- och turistindustrin : meny för företagare Upplaga 1

av Gösta Fernström, SHR
ISBN 91-7055-246-0 Professionellt företagande inom rese- och turistindustrin..

Med Professionellt företagande inom rese- och turistindustrin har Gösta Fernström skrivit en praktisk handledning för företagsledare och chefer/ledare inom rese- och turistindustrin samt inte minst för universitetsstuderande inom hotell-, rese- och service management. En bok som vill ge idéer och verktyg till hur man kan förändra och utveckla sin verksamhet i en av Sveriges viktigaste tillväxtbranscher för anläggningar, möten, events, hotell konferensanläggningar eller regioner, orter och destinationer.

Rese- och turistindustrins framtid kännetecknas av en ökande global konkurrens, inte minst inom EU, med snabb teknologiutveckling där det är köparens marknad för gott. För att lyckas som företagare och få tillväxt och lönsamhet krävs ett antal framgångsfaktorer, bland annat.

* Ökad lyhördhet för omvärldsförändringar och en fördjupad kunddialog, där man ständigt måste överraska och överträffa kundens förväntningar.
* Ett visionärt ledarskap, där man dels utvecklar unik kompetens, dels skapar en företagskultur och miljö där medarbetarna känner sig delaktiga och engageras, motiveras samt är stolta över företaget och dess verksamhet.
* Att ligga i framkant med teknologi med internet, intranet, e-handel, d v s att man är lätt att finna på nätet, bokningsbar på webben och har en bra kunddatabas.
* Samverkan, partnerskap och allianser blir ett måste för att överleva. Tillsammans måste vi i rese- och turistindustrin, som består av många småföretag, flexibelt paketera och erbjuda kunden helhetslösningar.

Av chefer och ledare i framtidens serviceindustri krävs ett affärsmannaskap, där ledarens roll som föredöme blir allt viktigare och där framgång skapas med hjälp av engagerade, motiverade medarbetare.

Denna bok läses med fördel före dess uppföljare UPPLEVELSER ÄR VÄGEN till framgång i rese- och turistindustrin ISBN 91-631-6874-X.

Gösta Fernström är civilingenjör med 20 års erfarenhet från ledarroller inom industriföretag. Sedan 1987 har han varit knuten till Institutet för Företagsledning, IFL, som programledare med ansvar för ledarutveckling inom bygg- och fastighetsbranschen, rese- och turistindustrin samt arkitekt- och konsultföretag. För frågor/kontakter med författaren: e-mail [email protected] eller mobil 0705 82 22 24.
ISBN 91-7055-246-0 Professionellt företagande inom rese- och turistindustrin..

Med Professionellt företagande inom rese- och turistindustrin har Gösta Fernström skrivit en praktisk handledning för företagsledare och chefer/ledare inom rese- och turistindustrin samt inte minst för universitetsstuderande inom hotell-, rese- och service management. En bok som vill ge idéer och verktyg till hur man kan förändra och utveckla sin verksamhet i en av Sveriges viktigaste tillväxtbranscher för anläggningar, möten, events, hotell konferensanläggningar eller regioner, orter och destinationer.

Rese- och turistindustrins framtid kännetecknas av en ökande global konkurrens, inte minst inom EU, med snabb teknologiutveckling där det är köparens marknad för gott. För att lyckas som företagare och få tillväxt och lönsamhet krävs ett antal framgångsfaktorer, bland annat.

* Ökad lyhördhet för omvärldsförändringar och en fördjupad kunddialog, där man ständigt måste överraska och överträffa kundens förväntningar.
* Ett visionärt ledarskap, där man dels utvecklar unik kompetens, dels skapar en företagskultur och miljö där medarbetarna känner sig delaktiga och engageras, motiveras samt är stolta över företaget och dess verksamhet.
* Att ligga i framkant med teknologi med internet, intranet, e-handel, d v s att man är lätt att finna på nätet, bokningsbar på webben och har en bra kunddatabas.
* Samverkan, partnerskap och allianser blir ett måste för att överleva. Tillsammans måste vi i rese- och turistindustrin, som består av många småföretag, flexibelt paketera och erbjuda kunden helhetslösningar.

Av chefer och ledare i framtidens serviceindustri krävs ett affärsmannaskap, där ledarens roll som föredöme blir allt viktigare och där framgång skapas med hjälp av engagerade, motiverade medarbetare.

Denna bok läses med fördel före dess uppföljare UPPLEVELSER ÄR VÄGEN till framgång i rese- och turistindustrin ISBN 91-631-6874-X.

Gösta Fernström är civilingenjör med 20 års erfarenhet från ledarroller inom industriföretag. Sedan 1987 har han varit knuten till Institutet för Företagsledning, IFL, som programledare med ansvar för ledarutveckling inom bygg- och fastighetsbranschen, rese- och turistindustrin samt arkitekt- och konsultföretag. För frågor/kontakter med författaren: e-mail [email protected] eller mobil 0705 82 22 24.
Upplaga: 1a upplagan
Utgiven: 2000
ISBN: 9789170552465
Förlag: Sellin
Format: Inbunden
Språk: Svenska
Sidor: 307 st
ISBN 91-7055-246-0 Professionellt företagande inom rese- och turistindustrin..

Med Professionellt företagande inom rese- och turistindustrin har Gösta Fernström skrivit en praktisk handledning för företagsledare och chefer/ledare inom rese- och turistindustrin samt inte minst för universitetsstuderande inom hotell-, rese- och service management. En bok som vill ge idéer och verktyg till hur man kan förändra och utveckla sin verksamhet i en av Sveriges viktigaste tillväxtbranscher för anläggningar, möten, events, hotell konferensanläggningar eller regioner, orter och destinationer.

Rese- och turistindustrins framtid kännetecknas av en ökande global konkurrens, inte minst inom EU, med snabb teknologiutveckling där det är köparens marknad för gott. För att lyckas som företagare och få tillväxt och lönsamhet krävs ett antal framgångsfaktorer, bland annat.

* Ökad lyhördhet för omvärldsförändringar och en fördjupad kunddialog, där man ständigt måste överraska och överträffa kundens förväntningar.
* Ett visionärt ledarskap, där man dels utvecklar unik kompetens, dels skapar en företagskultur och miljö där medarbetarna känner sig delaktiga och engageras, motiveras samt är stolta över företaget och dess verksamhet.
* Att ligga i framkant med teknologi med internet, intranet, e-handel, d v s att man är lätt att finna på nätet, bokningsbar på webben och har en bra kunddatabas.
* Samverkan, partnerskap och allianser blir ett måste för att överleva. Tillsammans måste vi i rese- och turistindustrin, som består av många småföretag, flexibelt paketera och erbjuda kunden helhetslösningar.

Av chefer och ledare i framtidens serviceindustri krävs ett affärsmannaskap, där ledarens roll som föredöme blir allt viktigare och där framgång skapas med hjälp av engagerade, motiverade medarbetare.

Denna bok läses med fördel före dess uppföljare UPPLEVELSER ÄR VÄGEN till framgång i rese- och turistindustrin ISBN 91-631-6874-X.

Gösta Fernström är civilingenjör med 20 års erfarenhet från ledarroller inom industriföretag. Sedan 1987 har han varit knuten till Institutet för Företagsledning, IFL, som programledare med ansvar för ledarutveckling inom bygg- och fastighetsbranschen, rese- och turistindustrin samt arkitekt- och konsultföretag. För frågor/kontakter med författaren: e-mail [email protected] eller mobil 0705 82 22 24.
ISBN 91-7055-246-0 Professionellt företagande inom rese- och turistindustrin..

Med Professionellt företagande inom rese- och turistindustrin har Gösta Fernström skrivit en praktisk handledning för företagsledare och chefer/ledare inom rese- och turistindustrin samt inte minst för universitetsstuderande inom hotell-, rese- och service management. En bok som vill ge idéer och verktyg till hur man kan förändra och utveckla sin verksamhet i en av Sveriges viktigaste tillväxtbranscher för anläggningar, möten, events, hotell konferensanläggningar eller regioner, orter och destinationer.

Rese- och turistindustrins framtid kännetecknas av en ökande global konkurrens, inte minst inom EU, med snabb teknologiutveckling där det är köparens marknad för gott. För att lyckas som företagare och få tillväxt och lönsamhet krävs ett antal framgångsfaktorer, bland annat.

* Ökad lyhördhet för omvärldsförändringar och en fördjupad kunddialog, där man ständigt måste överraska och överträffa kundens förväntningar.
* Ett visionärt ledarskap, där man dels utvecklar unik kompetens, dels skapar en företagskultur och miljö där medarbetarna känner sig delaktiga och engageras, motiveras samt är stolta över företaget och dess verksamhet.
* Att ligga i framkant med teknologi med internet, intranet, e-handel, d v s att man är lätt att finna på nätet, bokningsbar på webben och har en bra kunddatabas.
* Samverkan, partnerskap och allianser blir ett måste för att överleva. Tillsammans måste vi i rese- och turistindustrin, som består av många småföretag, flexibelt paketera och erbjuda kunden helhetslösningar.

Av chefer och ledare i framtidens serviceindustri krävs ett affärsmannaskap, där ledarens roll som föredöme blir allt viktigare och där framgång skapas med hjälp av engagerade, motiverade medarbetare.

Denna bok läses med fördel före dess uppföljare UPPLEVELSER ÄR VÄGEN till framgång i rese- och turistindustrin ISBN 91-631-6874-X.

Gösta Fernström är civilingenjör med 20 års erfarenhet från ledarroller inom industriföretag. Sedan 1987 har han varit knuten till Institutet för Företagsledning, IFL, som programledare med ansvar för ledarutveckling inom bygg- och fastighetsbranschen, rese- och turistindustrin samt arkitekt- och konsultföretag. För frågor/kontakter med författaren: e-mail [email protected] eller mobil 0705 82 22 24.
Begagnad bok
145 kr
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar
Köpskydd med Studentapan
Varje köp täcks av Studentapans köpskydd som säkerställer att boken kommer fram, att du får rätt bok och att skicket stämmer överens med beskrivning.
145 kr
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar