Resultatanalys i skolan; Jonas Österberg; 2014
spara 56%
3 säljare

Resultatanalys i skolan Upplaga 1

av Jonas Österberg
Varje skola har ett ansvar för sina resultat och har möjlighet att utveckla verksamheten så att de förbättras. Vägen framåt är att utvärdera sin verksamhet och att få dessa utvärderingar att komma till nytta i det lokala utvecklingsarbetet. Författaren visar på möjliga sätt för den enskilda skolan att utifrån sina behov nå förbättrade resultat inom ramen för gällande styrsystem. I centrum står resultatanalysen.

Vad är resultatanalys och varför är den så viktig för en skolas utveckling?
Vad innebär det att leda systematiskt förbättringsarbete och hur kan ett sådant ledarskap se ut?
Hur kan resultatanalys och kvalitetsförbättringar genomföras i praktiken?
Vilka problem och möjligheter finns det i arbetet med resultatanalys och kvalitetsförbättringar?
Utmärkande för resonemangen är de många lärande exemplen.

Boken vänder sig till framför allt rektorer, förvaltningstjänstemän med ansvar för skolutveckling och lärare som behöver skaffa sig en medveten hållning till skolans resultat och utveckling.
Varje skola har ett ansvar för sina resultat och har möjlighet att utveckla verksamheten så att de förbättras. Vägen framåt är att utvärdera sin verksamhet och att få dessa utvärderingar att komma till nytta i det lokala utvecklingsarbetet. Författaren visar på möjliga sätt för den enskilda skolan att utifrån sina behov nå förbättrade resultat inom ramen för gällande styrsystem. I centrum står resultatanalysen.

Vad är resultatanalys och varför är den så viktig för en skolas utveckling?
Vad innebär det att leda systematiskt förbättringsarbete och hur kan ett sådant ledarskap se ut?
Hur kan resultatanalys och kvalitetsförbättringar genomföras i praktiken?
Vilka problem och möjligheter finns det i arbetet med resultatanalys och kvalitetsförbättringar?
Utmärkande för resonemangen är de många lärande exemplen.

Boken vänder sig till framför allt rektorer, förvaltningstjänstemän med ansvar för skolutveckling och lärare som behöver skaffa sig en medveten hållning till skolans resultat och utveckling.
Upplaga: 1a upplagan
Utgiven: 2014
ISBN: 9789144090931
Förlag: Studentlitteratur
Format: Häftad
Språk: Svenska
Sidor: 137 st
2 upplagor
Upplaga 2 (2023)
från 259 kr
Upplaga 1 (2014)
från 145 kr
Varje skola har ett ansvar för sina resultat och har möjlighet att utveckla verksamheten så att de förbättras. Vägen framåt är att utvärdera sin verksamhet och att få dessa utvärderingar att komma till nytta i det lokala utvecklingsarbetet. Författaren visar på möjliga sätt för den enskilda skolan att utifrån sina behov nå förbättrade resultat inom ramen för gällande styrsystem. I centrum står resultatanalysen.

Vad är resultatanalys och varför är den så viktig för en skolas utveckling?
Vad innebär det att leda systematiskt förbättringsarbete och hur kan ett sådant ledarskap se ut?
Hur kan resultatanalys och kvalitetsförbättringar genomföras i praktiken?
Vilka problem och möjligheter finns det i arbetet med resultatanalys och kvalitetsförbättringar?
Utmärkande för resonemangen är de många lärande exemplen.

Boken vänder sig till framför allt rektorer, förvaltningstjänstemän med ansvar för skolutveckling och lärare som behöver skaffa sig en medveten hållning till skolans resultat och utveckling.
Varje skola har ett ansvar för sina resultat och har möjlighet att utveckla verksamheten så att de förbättras. Vägen framåt är att utvärdera sin verksamhet och att få dessa utvärderingar att komma till nytta i det lokala utvecklingsarbetet. Författaren visar på möjliga sätt för den enskilda skolan att utifrån sina behov nå förbättrade resultat inom ramen för gällande styrsystem. I centrum står resultatanalysen.

Vad är resultatanalys och varför är den så viktig för en skolas utveckling?
Vad innebär det att leda systematiskt förbättringsarbete och hur kan ett sådant ledarskap se ut?
Hur kan resultatanalys och kvalitetsförbättringar genomföras i praktiken?
Vilka problem och möjligheter finns det i arbetet med resultatanalys och kvalitetsförbättringar?
Utmärkande för resonemangen är de många lärande exemplen.

Boken vänder sig till framför allt rektorer, förvaltningstjänstemän med ansvar för skolutveckling och lärare som behöver skaffa sig en medveten hållning till skolans resultat och utveckling.
Begagnad bok
145 kr328 krSpara 183 kr (56%) mot nypris
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar
Köpskydd med Studentapan
Varje köp täcks av Studentapans köpskydd som säkerställer att boken kommer fram, att du får rätt bok och att skicket stämmer överens med beskrivning.
145 kr328 krSpara 183 kr (56%) mot nypris
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar