Säljhandboken - "-absolut allt du behöver veta för att sälja kvalificerade tjänster och produkter"; Ulf Rader; 2005
2 säljare

Säljhandboken - "-absolut allt du behöver veta för att sälja kvalificerade tjänster och produkter" Upplaga 1

av Ulf Rader
Det här är en bok för dig som strävar efter att bli verkligt professionell som säljare, som vill utveckla din kompetens och förstå vad som skapar framgång. Teori varvas med exempel, tips och praktiska övningar. Resultatet är en lika matnyttig som insiktsfull handbok i hur man kan optimera den personliga säljinsatsen.

Läs mer
Det här är en bok för dig som strävar efter att bli verkligt professionell som säljare, som vill utveckla din kompetens och förstå vad som skapar framgång. Den bygger på författarens samlade erfarenheter som säljtränare och säljare, i Sverige och internationellt. Teori varvas med exempel, tips och praktiska övningar. Resultatet är en lika matnyttig som insiktsfull handbok i hur man kan optimera den personliga säljinsatsen.
Säljhandboken har fem delar som påverkar varandra inbördes. I den första delen analyserar du din egen säljstil. Det finns inte en vinnande säljstil utan alla säljstilar har sina styrkor och svagheter. Det gäller därför att du förstår var dina starka sidor ligger och kompenserar för dina brister.
Del två tar upp analyser av din kunds profil som inköpare. Om du som säljare känner din egen stil och kan anpassa denna till kundens stil ökar chanserna till framgång.
I del tre och fyra visar författaren hur du kan utveckla din kommunikativa förmåga samt förbättra de fyra faktorer som mest påverkar säljarens resultat, nämligen den kvantitativa insatsen, arbetets inriktning, din kunskapsnivå och förhandlingsmetodik.
Bokens avslutande del handlar om hur du kan utveckla och styra upp ditt arbete med säljsystem och strategier för offerter, nya kunder och nyckelkunder.
Säljhandboken vänder sig inte bara till den enskilde säljaren utan även till säljledare och försäljningschefer, och är lämplig såväl för egenstudier som för organiserad utveckling av en grupp säljare. Den ger dig absolut allt du behöver veta för att sälja kvalificerade produkter och tjänster.
Ulf Rader har arbetat som säljtränare, säljare och konsult sedan 1970. I mitten av 1990-talet startade han egen verksamhet, Rader&Company, med inriktning på utvecklingsprojekt inom personlig försäljning, service och ledarskap. Läs mer på www.radercompany.se.

Om författarna
Ulf Rader har arbetat som säljtränare, säljare och konsult sedan 1970. I mitten av 1990-talet startade han egen verksamhet, Rader&Company, med inriktning på utvecklingsprojekt inom personlig försäljning, service och ledarskap. Läs mer på www.radercompany.se.
Det här är en bok för dig som strävar efter att bli verkligt professionell som säljare, som vill utveckla din kompetens och förstå vad som skapar framgång. Teori varvas med exempel, tips och praktiska övningar. Resultatet är en lika matnyttig som insiktsfull handbok i hur man kan optimera den personliga säljinsatsen.

Läs mer
Det här är en bok för dig som strävar efter att bli verkligt professionell som säljare, som vill utveckla din kompetens och förstå vad som skapar framgång. Den bygger på författarens samlade erfarenheter som säljtränare och säljare, i Sverige och internationellt. Teori varvas med exempel, tips och praktiska övningar. Resultatet är en lika matnyttig som insiktsfull handbok i hur man kan optimera den personliga säljinsatsen.
Säljhandboken har fem delar som påverkar varandra inbördes. I den första delen analyserar du din egen säljstil. Det finns inte en vinnande säljstil utan alla säljstilar har sina styrkor och svagheter. Det gäller därför att du förstår var dina starka sidor ligger och kompenserar för dina brister.
Del två tar upp analyser av din kunds profil som inköpare. Om du som säljare känner din egen stil och kan anpassa denna till kundens stil ökar chanserna till framgång.
I del tre och fyra visar författaren hur du kan utveckla din kommunikativa förmåga samt förbättra de fyra faktorer som mest påverkar säljarens resultat, nämligen den kvantitativa insatsen, arbetets inriktning, din kunskapsnivå och förhandlingsmetodik.
Bokens avslutande del handlar om hur du kan utveckla och styra upp ditt arbete med säljsystem och strategier för offerter, nya kunder och nyckelkunder.
Säljhandboken vänder sig inte bara till den enskilde säljaren utan även till säljledare och försäljningschefer, och är lämplig såväl för egenstudier som för organiserad utveckling av en grupp säljare. Den ger dig absolut allt du behöver veta för att sälja kvalificerade produkter och tjänster.
Ulf Rader har arbetat som säljtränare, säljare och konsult sedan 1970. I mitten av 1990-talet startade han egen verksamhet, Rader&Company, med inriktning på utvecklingsprojekt inom personlig försäljning, service och ledarskap. Läs mer på www.radercompany.se.

Om författarna
Ulf Rader har arbetat som säljtränare, säljare och konsult sedan 1970. I mitten av 1990-talet startade han egen verksamhet, Rader&Company, med inriktning på utvecklingsprojekt inom personlig försäljning, service och ledarskap. Läs mer på www.radercompany.se.
Upplaga: 1a upplagan
Utgiven: 2005
ISBN: 9789147076659
Förlag: Liber
Format: Inbunden
Språk: Svenska
Sidor: 128 st
Det här är en bok för dig som strävar efter att bli verkligt professionell som säljare, som vill utveckla din kompetens och förstå vad som skapar framgång. Teori varvas med exempel, tips och praktiska övningar. Resultatet är en lika matnyttig som insiktsfull handbok i hur man kan optimera den personliga säljinsatsen.

Läs mer
Det här är en bok för dig som strävar efter att bli verkligt professionell som säljare, som vill utveckla din kompetens och förstå vad som skapar framgång. Den bygger på författarens samlade erfarenheter som säljtränare och säljare, i Sverige och internationellt. Teori varvas med exempel, tips och praktiska övningar. Resultatet är en lika matnyttig som insiktsfull handbok i hur man kan optimera den personliga säljinsatsen.
Säljhandboken har fem delar som påverkar varandra inbördes. I den första delen analyserar du din egen säljstil. Det finns inte en vinnande säljstil utan alla säljstilar har sina styrkor och svagheter. Det gäller därför att du förstår var dina starka sidor ligger och kompenserar för dina brister.
Del två tar upp analyser av din kunds profil som inköpare. Om du som säljare känner din egen stil och kan anpassa denna till kundens stil ökar chanserna till framgång.
I del tre och fyra visar författaren hur du kan utveckla din kommunikativa förmåga samt förbättra de fyra faktorer som mest påverkar säljarens resultat, nämligen den kvantitativa insatsen, arbetets inriktning, din kunskapsnivå och förhandlingsmetodik.
Bokens avslutande del handlar om hur du kan utveckla och styra upp ditt arbete med säljsystem och strategier för offerter, nya kunder och nyckelkunder.
Säljhandboken vänder sig inte bara till den enskilde säljaren utan även till säljledare och försäljningschefer, och är lämplig såväl för egenstudier som för organiserad utveckling av en grupp säljare. Den ger dig absolut allt du behöver veta för att sälja kvalificerade produkter och tjänster.
Ulf Rader har arbetat som säljtränare, säljare och konsult sedan 1970. I mitten av 1990-talet startade han egen verksamhet, Rader&Company, med inriktning på utvecklingsprojekt inom personlig försäljning, service och ledarskap. Läs mer på www.radercompany.se.

Om författarna
Ulf Rader har arbetat som säljtränare, säljare och konsult sedan 1970. I mitten av 1990-talet startade han egen verksamhet, Rader&Company, med inriktning på utvecklingsprojekt inom personlig försäljning, service och ledarskap. Läs mer på www.radercompany.se.
Det här är en bok för dig som strävar efter att bli verkligt professionell som säljare, som vill utveckla din kompetens och förstå vad som skapar framgång. Teori varvas med exempel, tips och praktiska övningar. Resultatet är en lika matnyttig som insiktsfull handbok i hur man kan optimera den personliga säljinsatsen.

Läs mer
Det här är en bok för dig som strävar efter att bli verkligt professionell som säljare, som vill utveckla din kompetens och förstå vad som skapar framgång. Den bygger på författarens samlade erfarenheter som säljtränare och säljare, i Sverige och internationellt. Teori varvas med exempel, tips och praktiska övningar. Resultatet är en lika matnyttig som insiktsfull handbok i hur man kan optimera den personliga säljinsatsen.
Säljhandboken har fem delar som påverkar varandra inbördes. I den första delen analyserar du din egen säljstil. Det finns inte en vinnande säljstil utan alla säljstilar har sina styrkor och svagheter. Det gäller därför att du förstår var dina starka sidor ligger och kompenserar för dina brister.
Del två tar upp analyser av din kunds profil som inköpare. Om du som säljare känner din egen stil och kan anpassa denna till kundens stil ökar chanserna till framgång.
I del tre och fyra visar författaren hur du kan utveckla din kommunikativa förmåga samt förbättra de fyra faktorer som mest påverkar säljarens resultat, nämligen den kvantitativa insatsen, arbetets inriktning, din kunskapsnivå och förhandlingsmetodik.
Bokens avslutande del handlar om hur du kan utveckla och styra upp ditt arbete med säljsystem och strategier för offerter, nya kunder och nyckelkunder.
Säljhandboken vänder sig inte bara till den enskilde säljaren utan även till säljledare och försäljningschefer, och är lämplig såväl för egenstudier som för organiserad utveckling av en grupp säljare. Den ger dig absolut allt du behöver veta för att sälja kvalificerade produkter och tjänster.
Ulf Rader har arbetat som säljtränare, säljare och konsult sedan 1970. I mitten av 1990-talet startade han egen verksamhet, Rader&Company, med inriktning på utvecklingsprojekt inom personlig försäljning, service och ledarskap. Läs mer på www.radercompany.se.

Om författarna
Ulf Rader har arbetat som säljtränare, säljare och konsult sedan 1970. I mitten av 1990-talet startade han egen verksamhet, Rader&Company, med inriktning på utvecklingsprojekt inom personlig försäljning, service och ledarskap. Läs mer på www.radercompany.se.
Begagnad bok
199 kr
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar
Köpskydd med Studentapan
Varje köp täcks av Studentapans köpskydd som säkerställer att boken kommer fram, att du får rätt bok och att skicket stämmer överens med beskrivning.
199 kr
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar