Säljledning - Att skapa framgångsrik försäljning; Marie-Louise Kjellström; 2010
5+ säljare

Säljledning - Att skapa framgångsrik försäljning

av Marie-Louise Kjellström
Säljledning – att skapa framgångsrik försäljning är ett läromedel för kurser med fokus på försäljning. Genom exempel, intervjuer samt en gedigen teoretisk genomgång visar boken olika modeller och lösningar för att strukturera och leda försäljningsarbete.I boken presenteras modeller som kan användas inom försäljning för att öka ett företags framgång inom området. Framförallt diskuterar boken modeller och teorier inom tre olika områden: analysarbete, säljprocessen och förbättringsområden. Alla tre områden ses som vitala för försäljningsavdelningen och presenteras ingående. Exempel på modeller inom dessa områden är prospektering, lönsamhetskontroll, resursallokering, uppföljning och benchmarking.Läromedel inom försäljning har varit sällsynta, vilken gjort att teoribildningen på området är underutvecklad eller ibland saknas. I den här boken försöker författaren sammanställa olika modeller inom området och diskutera hur de relaterar till varandra samt hur de praktiskt kan hjälpa försäljningsavdelningen.Utöver att diskutera försäljningsavdelningens olika processer och rutiner presenterar författaren en egen modell för att bedöma försäljningsavdelningens effektivitet. Denna modell tar hänsyn till hur effektivt försäljningsavdelningen arbetar med de modellerna och rutinerna inom bokens tre olika fokusområden: analysarbete, säljprocessen och förbättringsområden.

Avsedd för:
Studerande på eftergymnasiala utbildningar på universitet och högskolor, Yh-utbildningar och kan även användas av utbildningsföretag och på företagsinterna utbildningar.Författare:
Marie-Louise Kjellström har haft tunga chefsbefattningar inom försäljning och affärsutveckling i flera ledande företag. Bland annat på franska L'Oréal-koncernen, Dagens Nyheter, Eniro och SAS. Hon tillträdde som VD för Grand Hôtel i Stockholm under våren 2010 för att fortsätta arbetet med kundnära frågor och affärsutveckling.
Säljledning – att skapa framgångsrik försäljning är ett läromedel för kurser med fokus på försäljning. Genom exempel, intervjuer samt en gedigen teoretisk genomgång visar boken olika modeller och lösningar för att strukturera och leda försäljningsarbete.I boken presenteras modeller som kan användas inom försäljning för att öka ett företags framgång inom området. Framförallt diskuterar boken modeller och teorier inom tre olika områden: analysarbete, säljprocessen och förbättringsområden. Alla tre områden ses som vitala för försäljningsavdelningen och presenteras ingående. Exempel på modeller inom dessa områden är prospektering, lönsamhetskontroll, resursallokering, uppföljning och benchmarking.Läromedel inom försäljning har varit sällsynta, vilken gjort att teoribildningen på området är underutvecklad eller ibland saknas. I den här boken försöker författaren sammanställa olika modeller inom området och diskutera hur de relaterar till varandra samt hur de praktiskt kan hjälpa försäljningsavdelningen.Utöver att diskutera försäljningsavdelningens olika processer och rutiner presenterar författaren en egen modell för att bedöma försäljningsavdelningens effektivitet. Denna modell tar hänsyn till hur effektivt försäljningsavdelningen arbetar med de modellerna och rutinerna inom bokens tre olika fokusområden: analysarbete, säljprocessen och förbättringsområden.

Avsedd för:
Studerande på eftergymnasiala utbildningar på universitet och högskolor, Yh-utbildningar och kan även användas av utbildningsföretag och på företagsinterna utbildningar.Författare:
Marie-Louise Kjellström har haft tunga chefsbefattningar inom försäljning och affärsutveckling i flera ledande företag. Bland annat på franska L'Oréal-koncernen, Dagens Nyheter, Eniro och SAS. Hon tillträdde som VD för Grand Hôtel i Stockholm under våren 2010 för att fortsätta arbetet med kundnära frågor och affärsutveckling.
Utgiven: 2010
ISBN: 9789162299866
Förlag: Sanoma Utbildning
Format: Häftad
Språk: Svenska
Sidor: 206 st
Säljledning – att skapa framgångsrik försäljning är ett läromedel för kurser med fokus på försäljning. Genom exempel, intervjuer samt en gedigen teoretisk genomgång visar boken olika modeller och lösningar för att strukturera och leda försäljningsarbete.I boken presenteras modeller som kan användas inom försäljning för att öka ett företags framgång inom området. Framförallt diskuterar boken modeller och teorier inom tre olika områden: analysarbete, säljprocessen och förbättringsområden. Alla tre områden ses som vitala för försäljningsavdelningen och presenteras ingående. Exempel på modeller inom dessa områden är prospektering, lönsamhetskontroll, resursallokering, uppföljning och benchmarking.Läromedel inom försäljning har varit sällsynta, vilken gjort att teoribildningen på området är underutvecklad eller ibland saknas. I den här boken försöker författaren sammanställa olika modeller inom området och diskutera hur de relaterar till varandra samt hur de praktiskt kan hjälpa försäljningsavdelningen.Utöver att diskutera försäljningsavdelningens olika processer och rutiner presenterar författaren en egen modell för att bedöma försäljningsavdelningens effektivitet. Denna modell tar hänsyn till hur effektivt försäljningsavdelningen arbetar med de modellerna och rutinerna inom bokens tre olika fokusområden: analysarbete, säljprocessen och förbättringsområden.

Avsedd för:
Studerande på eftergymnasiala utbildningar på universitet och högskolor, Yh-utbildningar och kan även användas av utbildningsföretag och på företagsinterna utbildningar.Författare:
Marie-Louise Kjellström har haft tunga chefsbefattningar inom försäljning och affärsutveckling i flera ledande företag. Bland annat på franska L'Oréal-koncernen, Dagens Nyheter, Eniro och SAS. Hon tillträdde som VD för Grand Hôtel i Stockholm under våren 2010 för att fortsätta arbetet med kundnära frågor och affärsutveckling.
Säljledning – att skapa framgångsrik försäljning är ett läromedel för kurser med fokus på försäljning. Genom exempel, intervjuer samt en gedigen teoretisk genomgång visar boken olika modeller och lösningar för att strukturera och leda försäljningsarbete.I boken presenteras modeller som kan användas inom försäljning för att öka ett företags framgång inom området. Framförallt diskuterar boken modeller och teorier inom tre olika områden: analysarbete, säljprocessen och förbättringsområden. Alla tre områden ses som vitala för försäljningsavdelningen och presenteras ingående. Exempel på modeller inom dessa områden är prospektering, lönsamhetskontroll, resursallokering, uppföljning och benchmarking.Läromedel inom försäljning har varit sällsynta, vilken gjort att teoribildningen på området är underutvecklad eller ibland saknas. I den här boken försöker författaren sammanställa olika modeller inom området och diskutera hur de relaterar till varandra samt hur de praktiskt kan hjälpa försäljningsavdelningen.Utöver att diskutera försäljningsavdelningens olika processer och rutiner presenterar författaren en egen modell för att bedöma försäljningsavdelningens effektivitet. Denna modell tar hänsyn till hur effektivt försäljningsavdelningen arbetar med de modellerna och rutinerna inom bokens tre olika fokusområden: analysarbete, säljprocessen och förbättringsområden.

Avsedd för:
Studerande på eftergymnasiala utbildningar på universitet och högskolor, Yh-utbildningar och kan även användas av utbildningsföretag och på företagsinterna utbildningar.Författare:
Marie-Louise Kjellström har haft tunga chefsbefattningar inom försäljning och affärsutveckling i flera ledande företag. Bland annat på franska L'Oréal-koncernen, Dagens Nyheter, Eniro och SAS. Hon tillträdde som VD för Grand Hôtel i Stockholm under våren 2010 för att fortsätta arbetet med kundnära frågor och affärsutveckling.
Begagnad bok
95 kr
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar
Köpskydd med Studentapan
Varje köp täcks av Studentapans köpskydd som säkerställer att boken kommer fram, att du får rätt bok och att skicket stämmer överens med beskrivning.
95 kr
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar