Samhällskunskapsdidaktik : utbildning i demokrati och samhällsvetenskapligt tänkande; Sture Långström, Arja Virta; 2016
spara 11%
5+ säljare

Samhällskunskapsdidaktik : utbildning i demokrati och samhällsvetenskapligt tänkande Upplaga 2

av Sture Långström, Arja Virta
Samhällskunskap är ett skolämne som särskilt starkt speglar samhället och dess förändringar och värderingar. Det övergripande uppdraget är att fostra elever till demokratisk kompetens.

Samhällskunskapsdidaktik innehåller bland annat en:
genomgång av samhällskunskapens historia, tillkomst och uppgifter
redovisning av teorier om lärande tillämpade på samhällskunskap
beskrivning av en aldrig tidigare skådad medierevolution och diskussion om de möjligheter till inflytande den ger medborgare
genomgång av nya forskningsresultat som visar elevers kunskaper, färdigheter och förhållningssätt.

Författarna fångar upp samhällskunskapsämnets funktioner i ett mång-kulturellt samhälle och diskuterar hur lärare kan utveckla elevers kritiska förhållningssätt och förmåga att analysera kontroversiella och känsliga ämnen. I denna andra upplaga har författarna lagt till nya forskningsrön, lyft fram yngre barns delaktighet i samhället och skrivit mer ingående om vad undervisning med hjälp av datorer och sociala medier kan tillföra ämnet. Bokens målgrupp är blivande och verksamma lärare i grundskolans årskurs 7 till 9 samt gymnasieskolan.
Samhällskunskap är ett skolämne som särskilt starkt speglar samhället och dess förändringar och värderingar. Det övergripande uppdraget är att fostra elever till demokratisk kompetens.

Samhällskunskapsdidaktik innehåller bland annat en:
genomgång av samhällskunskapens historia, tillkomst och uppgifter
redovisning av teorier om lärande tillämpade på samhällskunskap
beskrivning av en aldrig tidigare skådad medierevolution och diskussion om de möjligheter till inflytande den ger medborgare
genomgång av nya forskningsresultat som visar elevers kunskaper, färdigheter och förhållningssätt.

Författarna fångar upp samhällskunskapsämnets funktioner i ett mång-kulturellt samhälle och diskuterar hur lärare kan utveckla elevers kritiska förhållningssätt och förmåga att analysera kontroversiella och känsliga ämnen. I denna andra upplaga har författarna lagt till nya forskningsrön, lyft fram yngre barns delaktighet i samhället och skrivit mer ingående om vad undervisning med hjälp av datorer och sociala medier kan tillföra ämnet. Bokens målgrupp är blivande och verksamma lärare i grundskolans årskurs 7 till 9 samt gymnasieskolan.
Upplaga: 2a upplagan
Utgiven: 2016
ISBN: 9789144111605
Förlag: Studentlitteratur AB
Format: Häftad
Språk: Svenska
Sidor: 277 st
2 upplagor
Upplaga 1 (2011)
från 145 kr
Upplaga 2 (2016)
från 365 kr
Samhällskunskap är ett skolämne som särskilt starkt speglar samhället och dess förändringar och värderingar. Det övergripande uppdraget är att fostra elever till demokratisk kompetens.

Samhällskunskapsdidaktik innehåller bland annat en:
genomgång av samhällskunskapens historia, tillkomst och uppgifter
redovisning av teorier om lärande tillämpade på samhällskunskap
beskrivning av en aldrig tidigare skådad medierevolution och diskussion om de möjligheter till inflytande den ger medborgare
genomgång av nya forskningsresultat som visar elevers kunskaper, färdigheter och förhållningssätt.

Författarna fångar upp samhällskunskapsämnets funktioner i ett mång-kulturellt samhälle och diskuterar hur lärare kan utveckla elevers kritiska förhållningssätt och förmåga att analysera kontroversiella och känsliga ämnen. I denna andra upplaga har författarna lagt till nya forskningsrön, lyft fram yngre barns delaktighet i samhället och skrivit mer ingående om vad undervisning med hjälp av datorer och sociala medier kan tillföra ämnet. Bokens målgrupp är blivande och verksamma lärare i grundskolans årskurs 7 till 9 samt gymnasieskolan.
Samhällskunskap är ett skolämne som särskilt starkt speglar samhället och dess förändringar och värderingar. Det övergripande uppdraget är att fostra elever till demokratisk kompetens.

Samhällskunskapsdidaktik innehåller bland annat en:
genomgång av samhällskunskapens historia, tillkomst och uppgifter
redovisning av teorier om lärande tillämpade på samhällskunskap
beskrivning av en aldrig tidigare skådad medierevolution och diskussion om de möjligheter till inflytande den ger medborgare
genomgång av nya forskningsresultat som visar elevers kunskaper, färdigheter och förhållningssätt.

Författarna fångar upp samhällskunskapsämnets funktioner i ett mång-kulturellt samhälle och diskuterar hur lärare kan utveckla elevers kritiska förhållningssätt och förmåga att analysera kontroversiella och känsliga ämnen. I denna andra upplaga har författarna lagt till nya forskningsrön, lyft fram yngre barns delaktighet i samhället och skrivit mer ingående om vad undervisning med hjälp av datorer och sociala medier kan tillföra ämnet. Bokens målgrupp är blivande och verksamma lärare i grundskolans årskurs 7 till 9 samt gymnasieskolan.
Begagnad bok
365 kr406 krSpara 41 kr (11%) mot nypris
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar
Köpskydd med Studentapan
Varje köp täcks av Studentapans köpskydd som säkerställer att boken kommer fram, att du får rätt bok och att skicket stämmer överens med beskrivning.
365 kr406 krSpara 41 kr (11%) mot nypris
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar