Sju falska sanningar om kreativitet; Jan Rollof; 2002

Sju falska sanningar om kreativitet Upplaga 1

av Jan Rollof
Idag är förmågan till nytänkande och utveckling ett villkor för långsiktig framgång. En ständigt pågående och väl fungerande innovationsprocess är nödvändig. Vad kan man då göra rent konkret för att öka kreativiteten i en organisation? Vilka åtgärder fungerar i praktiken och hur kommer man igång? Är alla människor kreativa av naturen? Hur stimulerar man sina anställda till ökad kreativitet?

Läs mer
Idag är förmågan till nytänkande och utveckling ett villkor för långsiktig framgång. En ständigt pågående och väl fungerande innovationsprocess är nödvändig.

Vad kan man då göra rent konkret för att öka kreativiteten i en organisation? Vilka åtgärder fungerar i praktiken och hur kommer man igång? Är alla människor kreativa av naturen? Hur stimulerar man sina anställda till ökad kreativitet? Vad är det som avgör om en idé är värd att satsa på? Hur fångar man upp och utvecklar de goda idéerna? Vilken betydelse har arbetsmiljön, resurser och organisation för de kreativa resultaten? Hur skapar man kreativitet i den stressade vardagen?

I boken 7 falska sanningar om kreativitet diskuteras dessa frågor och bringar reda i många av de fördomar och missuppfattningar som florerar kring begreppet kreativitet. Genom att följa sju olika personer i sin strävan att öka kreativiteten på sina arbetsplatser får du en klar bild av vad som krävs för att skapa och behålla en kreativ kultur i en organisation. I slutet av boken finns en utvecklingsplan med konkreta tips om hur du kan agera för att öka kreativiteten i din organisation.

Docent Jan Rollof är en uppskattad föreläsare och författare kring ämnet kreativitet.
Idag är förmågan till nytänkande och utveckling ett villkor för långsiktig framgång. En ständigt pågående och väl fungerande innovationsprocess är nödvändig. Vad kan man då göra rent konkret för att öka kreativiteten i en organisation? Vilka åtgärder fungerar i praktiken och hur kommer man igång? Är alla människor kreativa av naturen? Hur stimulerar man sina anställda till ökad kreativitet?

Läs mer
Idag är förmågan till nytänkande och utveckling ett villkor för långsiktig framgång. En ständigt pågående och väl fungerande innovationsprocess är nödvändig.

Vad kan man då göra rent konkret för att öka kreativiteten i en organisation? Vilka åtgärder fungerar i praktiken och hur kommer man igång? Är alla människor kreativa av naturen? Hur stimulerar man sina anställda till ökad kreativitet? Vad är det som avgör om en idé är värd att satsa på? Hur fångar man upp och utvecklar de goda idéerna? Vilken betydelse har arbetsmiljön, resurser och organisation för de kreativa resultaten? Hur skapar man kreativitet i den stressade vardagen?

I boken 7 falska sanningar om kreativitet diskuteras dessa frågor och bringar reda i många av de fördomar och missuppfattningar som florerar kring begreppet kreativitet. Genom att följa sju olika personer i sin strävan att öka kreativiteten på sina arbetsplatser får du en klar bild av vad som krävs för att skapa och behålla en kreativ kultur i en organisation. I slutet av boken finns en utvecklingsplan med konkreta tips om hur du kan agera för att öka kreativiteten i din organisation.

Docent Jan Rollof är en uppskattad föreläsare och författare kring ämnet kreativitet.
Upplaga: 1a upplagan
Utgiven: 2002
ISBN: 9789147063895
Förlag: Liber
Format: Bok
Språk: Svenska
Sidor: 112 st
Idag är förmågan till nytänkande och utveckling ett villkor för långsiktig framgång. En ständigt pågående och väl fungerande innovationsprocess är nödvändig. Vad kan man då göra rent konkret för att öka kreativiteten i en organisation? Vilka åtgärder fungerar i praktiken och hur kommer man igång? Är alla människor kreativa av naturen? Hur stimulerar man sina anställda till ökad kreativitet?

Läs mer
Idag är förmågan till nytänkande och utveckling ett villkor för långsiktig framgång. En ständigt pågående och väl fungerande innovationsprocess är nödvändig.

Vad kan man då göra rent konkret för att öka kreativiteten i en organisation? Vilka åtgärder fungerar i praktiken och hur kommer man igång? Är alla människor kreativa av naturen? Hur stimulerar man sina anställda till ökad kreativitet? Vad är det som avgör om en idé är värd att satsa på? Hur fångar man upp och utvecklar de goda idéerna? Vilken betydelse har arbetsmiljön, resurser och organisation för de kreativa resultaten? Hur skapar man kreativitet i den stressade vardagen?

I boken 7 falska sanningar om kreativitet diskuteras dessa frågor och bringar reda i många av de fördomar och missuppfattningar som florerar kring begreppet kreativitet. Genom att följa sju olika personer i sin strävan att öka kreativiteten på sina arbetsplatser får du en klar bild av vad som krävs för att skapa och behålla en kreativ kultur i en organisation. I slutet av boken finns en utvecklingsplan med konkreta tips om hur du kan agera för att öka kreativiteten i din organisation.

Docent Jan Rollof är en uppskattad föreläsare och författare kring ämnet kreativitet.
Idag är förmågan till nytänkande och utveckling ett villkor för långsiktig framgång. En ständigt pågående och väl fungerande innovationsprocess är nödvändig. Vad kan man då göra rent konkret för att öka kreativiteten i en organisation? Vilka åtgärder fungerar i praktiken och hur kommer man igång? Är alla människor kreativa av naturen? Hur stimulerar man sina anställda till ökad kreativitet?

Läs mer
Idag är förmågan till nytänkande och utveckling ett villkor för långsiktig framgång. En ständigt pågående och väl fungerande innovationsprocess är nödvändig.

Vad kan man då göra rent konkret för att öka kreativiteten i en organisation? Vilka åtgärder fungerar i praktiken och hur kommer man igång? Är alla människor kreativa av naturen? Hur stimulerar man sina anställda till ökad kreativitet? Vad är det som avgör om en idé är värd att satsa på? Hur fångar man upp och utvecklar de goda idéerna? Vilken betydelse har arbetsmiljön, resurser och organisation för de kreativa resultaten? Hur skapar man kreativitet i den stressade vardagen?

I boken 7 falska sanningar om kreativitet diskuteras dessa frågor och bringar reda i många av de fördomar och missuppfattningar som florerar kring begreppet kreativitet. Genom att följa sju olika personer i sin strävan att öka kreativiteten på sina arbetsplatser får du en klar bild av vad som krävs för att skapa och behålla en kreativ kultur i en organisation. I slutet av boken finns en utvecklingsplan med konkreta tips om hur du kan agera för att öka kreativiteten i din organisation.

Docent Jan Rollof är en uppskattad föreläsare och författare kring ämnet kreativitet.
Begagnad bok (0 st)
Begagnad bok (0 st)