Skrivundervisning; Anders Mehlum, David O'Gorman, Knut Kjeldstadli, Guttorm Fløistad; 1995
5+ säljare

Skrivundervisning Upplaga 1

av Anders Mehlum, David O'Gorman, Knut Kjeldstadli, Guttorm Fløistad
I takt med att allt högre krav ställs på vår förmåga att uttrycka oss i skrift blir skrivundervisningen också mer krävande och komplicerad. Goda formella färdigheter är nödvändiga, men inte tillräckliga för att eleverna ska klara de krav på skrivkompetens som ställs i dagens samhälle. Denna bok behandlar didaktiska modeller för skrivundervisning och visar hur dessa kan tillämpas praktiskt i skolan. Författaren redogör utförligt för hur lärare kan stödja elevernas skrivutveckling och ger exempel på olika sätt att läsa och analysera barns texter. Metodförslagen är inte knutna till något speciellt åldersstadium eller någon viss årskurs utan kan anpassas efter elevens ålder. Boken är avsedd för lärare och blivande lärare på alla stadier.
I takt med att allt högre krav ställs på vår förmåga att uttrycka oss i skrift blir skrivundervisningen också mer krävande och komplicerad. Goda formella färdigheter är nödvändiga, men inte tillräckliga för att eleverna ska klara de krav på skrivkompetens som ställs i dagens samhälle. Denna bok behandlar didaktiska modeller för skrivundervisning och visar hur dessa kan tillämpas praktiskt i skolan. Författaren redogör utförligt för hur lärare kan stödja elevernas skrivutveckling och ger exempel på olika sätt att läsa och analysera barns texter. Metodförslagen är inte knutna till något speciellt åldersstadium eller någon viss årskurs utan kan anpassas efter elevens ålder. Boken är avsedd för lärare och blivande lärare på alla stadier.
Upplaga: 1a upplagan
Utgiven: 1995
ISBN: 9789144476612
Förlag: Studentlitteratur AB
Format: Häftad
Språk: Svenska
Sidor: 259 st
I takt med att allt högre krav ställs på vår förmåga att uttrycka oss i skrift blir skrivundervisningen också mer krävande och komplicerad. Goda formella färdigheter är nödvändiga, men inte tillräckliga för att eleverna ska klara de krav på skrivkompetens som ställs i dagens samhälle. Denna bok behandlar didaktiska modeller för skrivundervisning och visar hur dessa kan tillämpas praktiskt i skolan. Författaren redogör utförligt för hur lärare kan stödja elevernas skrivutveckling och ger exempel på olika sätt att läsa och analysera barns texter. Metodförslagen är inte knutna till något speciellt åldersstadium eller någon viss årskurs utan kan anpassas efter elevens ålder. Boken är avsedd för lärare och blivande lärare på alla stadier.
I takt med att allt högre krav ställs på vår förmåga att uttrycka oss i skrift blir skrivundervisningen också mer krävande och komplicerad. Goda formella färdigheter är nödvändiga, men inte tillräckliga för att eleverna ska klara de krav på skrivkompetens som ställs i dagens samhälle. Denna bok behandlar didaktiska modeller för skrivundervisning och visar hur dessa kan tillämpas praktiskt i skolan. Författaren redogör utförligt för hur lärare kan stödja elevernas skrivutveckling och ger exempel på olika sätt att läsa och analysera barns texter. Metodförslagen är inte knutna till något speciellt åldersstadium eller någon viss årskurs utan kan anpassas efter elevens ålder. Boken är avsedd för lärare och blivande lärare på alla stadier.
Begagnad bok
105 kr
Fri frakt & skickas inom 1-3 dagar
Köpskydd med Studentapan
Varje köp täcks av Studentapans köpskydd som säkerställer att boken kommer fram, att du får rätt bok och att skicket stämmer överens med beskrivning.
105 kr
Fri frakt & skickas inom 1-3 dagar