Släpp in leken i skolan!; Janet R. Moyles (red.); 1995
5+ säljare

Släpp in leken i skolan! Upplaga 1

av Janet R. Moyles (red.)
Läsaren möter arton engelska forskare och lärare som ger forskningsrön respektive konkreta erfarenheter från lek i klassrummet. Boken tar upp lekens roll i vidare bemärkelse, men också konkret kopplad till olika skolämnen.

Läs mer
För alla som observerat lekande barn är det uppenbart att barnen har fantastiskt roligt när de leker. För den som ger sig tid att observera en lite längre stund, står det också väldigt klart att leken är ett mycket viktigt verktyg för inlärning.
Torts att forskning visar på lekens enorma inlärningspotential, har denna resurs hittills varit ganska outnyttjad i skolarbetet. Kanske är det så för att vi så gärna ser ett motsatsförhållande mellan arbete och lek.

Om författarna
Janet R. Moyles är Senior Lecturer in Education vid University of Leicester. Tidigare rektor som numera är engagerad i de kvalitativa aspekterna av pedagogiskt arbete med yngre barn. Välkänd skribent och föreläsare inom området barns lek i inlärningsprocessen.
Övriga medverkande författare: Lesley Abbott, Angela Anning, Tony Bertram, David Brown, Tina Bruce, Audrey Curtis, Rose Griffiths, Nigel Hall, Peter Heaslip, Jane Hislam, Victoria Hurst, Neil Kitson, Christine Pascal, Roy Prentice, Jeni Riley, Jane Savage samt Peter K. Smith
Läsaren möter arton engelska forskare och lärare som ger forskningsrön respektive konkreta erfarenheter från lek i klassrummet. Boken tar upp lekens roll i vidare bemärkelse, men också konkret kopplad till olika skolämnen.

Läs mer
För alla som observerat lekande barn är det uppenbart att barnen har fantastiskt roligt när de leker. För den som ger sig tid att observera en lite längre stund, står det också väldigt klart att leken är ett mycket viktigt verktyg för inlärning.
Torts att forskning visar på lekens enorma inlärningspotential, har denna resurs hittills varit ganska outnyttjad i skolarbetet. Kanske är det så för att vi så gärna ser ett motsatsförhållande mellan arbete och lek.

Om författarna
Janet R. Moyles är Senior Lecturer in Education vid University of Leicester. Tidigare rektor som numera är engagerad i de kvalitativa aspekterna av pedagogiskt arbete med yngre barn. Välkänd skribent och föreläsare inom området barns lek i inlärningsprocessen.
Övriga medverkande författare: Lesley Abbott, Angela Anning, Tony Bertram, David Brown, Tina Bruce, Audrey Curtis, Rose Griffiths, Nigel Hall, Peter Heaslip, Jane Hislam, Victoria Hurst, Neil Kitson, Christine Pascal, Roy Prentice, Jeni Riley, Jane Savage samt Peter K. Smith
Upplaga: 1a upplagan
Utgiven: 1995
ISBN: 9789188298232
Förlag: Liber
Format: Häftad
Språk: Svenska
Sidor: 224 st
Läsaren möter arton engelska forskare och lärare som ger forskningsrön respektive konkreta erfarenheter från lek i klassrummet. Boken tar upp lekens roll i vidare bemärkelse, men också konkret kopplad till olika skolämnen.

Läs mer
För alla som observerat lekande barn är det uppenbart att barnen har fantastiskt roligt när de leker. För den som ger sig tid att observera en lite längre stund, står det också väldigt klart att leken är ett mycket viktigt verktyg för inlärning.
Torts att forskning visar på lekens enorma inlärningspotential, har denna resurs hittills varit ganska outnyttjad i skolarbetet. Kanske är det så för att vi så gärna ser ett motsatsförhållande mellan arbete och lek.

Om författarna
Janet R. Moyles är Senior Lecturer in Education vid University of Leicester. Tidigare rektor som numera är engagerad i de kvalitativa aspekterna av pedagogiskt arbete med yngre barn. Välkänd skribent och föreläsare inom området barns lek i inlärningsprocessen.
Övriga medverkande författare: Lesley Abbott, Angela Anning, Tony Bertram, David Brown, Tina Bruce, Audrey Curtis, Rose Griffiths, Nigel Hall, Peter Heaslip, Jane Hislam, Victoria Hurst, Neil Kitson, Christine Pascal, Roy Prentice, Jeni Riley, Jane Savage samt Peter K. Smith
Läsaren möter arton engelska forskare och lärare som ger forskningsrön respektive konkreta erfarenheter från lek i klassrummet. Boken tar upp lekens roll i vidare bemärkelse, men också konkret kopplad till olika skolämnen.

Läs mer
För alla som observerat lekande barn är det uppenbart att barnen har fantastiskt roligt när de leker. För den som ger sig tid att observera en lite längre stund, står det också väldigt klart att leken är ett mycket viktigt verktyg för inlärning.
Torts att forskning visar på lekens enorma inlärningspotential, har denna resurs hittills varit ganska outnyttjad i skolarbetet. Kanske är det så för att vi så gärna ser ett motsatsförhållande mellan arbete och lek.

Om författarna
Janet R. Moyles är Senior Lecturer in Education vid University of Leicester. Tidigare rektor som numera är engagerad i de kvalitativa aspekterna av pedagogiskt arbete med yngre barn. Välkänd skribent och föreläsare inom området barns lek i inlärningsprocessen.
Övriga medverkande författare: Lesley Abbott, Angela Anning, Tony Bertram, David Brown, Tina Bruce, Audrey Curtis, Rose Griffiths, Nigel Hall, Peter Heaslip, Jane Hislam, Victoria Hurst, Neil Kitson, Christine Pascal, Roy Prentice, Jeni Riley, Jane Savage samt Peter K. Smith
Begagnad bok
50 kr
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar
Köpskydd med Studentapan
Varje köp täcks av Studentapans köpskydd som säkerställer att boken kommer fram, att du får rätt bok och att skicket stämmer överens med beskrivning.
50 kr
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar