Snålskjuts : Myten om affärsmodellen; Robert Levine; 2012
Snålskjuts : Myten om affärsmodellen; Robert Levine; 2012

Snålskjuts : Myten om affärsmodellen

av Robert Levine

  • Utgiven: 2012
  • ISBN: 9789186815776
  • Sidor: 37 st
  • Förlag: Volante
  • Format: E-bok
  • Språk: Svenska

Om boken

Idag genererar många teknikföretag på internet intäkter genom sådant som de själva inte betalat för att skapa – nyheter, film, musik och mycket annat. Mönstret går igen i alla innehållsbranscher, men tar sig olika uttryck: piratkopiering av film flyttar intäkter från filmbolagen till bredbandsoperatörerna, medan utarmningen av tidningarnas annonsmarknad flyttar annonsintäkter till exempelvis Google, som får intäkter genom att folk söker på nyhetsinnehåll. Det är inte stöld, det är inte ”sharing” – det är snålskjuts. Robert Levine är författare och journalist och har under femton år bevakat populärkultur, teknik och det inte helt friktionsfria samspelet mellan dem för tidningar som Wired, Vanity Fair och Rolling Stone. Hans bok ”Free Ride” hyllades av New York Times som ”en bok med potential att förändra debatten om framtidens kultur”. Denna text publicerades ursprungligen i antologin ”Myten om internet” (Volante, 2012).

Åtkomstkoder och digitalt tilläggsmaterial garanteras inte med begagnade böcker

Mer om Snålskjuts : Myten om affärsmodellen (2012)

I augusti 2012 släpptes boken Snålskjuts : Myten om affärsmodellen skriven av Robert Levine. Den är skriven på svenska och består av 37 sidor djupgående information om ekonomi. Förlaget bakom boken är Volante.

Köp boken Snålskjuts : Myten om affärsmodellen på Studentapan och spara pengar.

Referera till Snålskjuts : Myten om affärsmodellen

Harvard

Levine, R. (2012). Snålskjuts : Myten om affärsmodellen. Volante.

Oxford

Levine, Robert, Snålskjuts : Myten om affärsmodellen (Volante, 2012).

APA

Levine, R. (2012). Snålskjuts : Myten om affärsmodellen. Volante.

Vancouver

Levine R. Snålskjuts : Myten om affärsmodellen. Volante; 2012.