Språkdidaktiska perspektiv; Ulrika Tornberg, Anita Malmqvist, Valfridsson (red.); 2009
spara 47%
5+ säljare

Språkdidaktiska perspektiv Upplaga 1

av Ulrika Tornberg, Anita Malmqvist, Valfridsson (red.)
Detta är en antologi som i elva artiklar presenterar delar av den språkdidaktiska forskning som pågår i Sverige idag. Med utgångspunkt bland annat i språkfilosofi, frågor om identitet och makt och kommunikationsteori problematiserar författarna några grundläggande perspektiv på språkundervisning bland annat genom en diskussion av begrepp som literacy, voice, meningsskapande, kollaborativt lärande, metakognition, bedömningsproblematik och kritisk pedagogik.

Boken vänder sig till blivande språklärare som befinner sig i slutet av sin grundutbildning, till lärare i fortbildning och till forskarstuderande, men naturligtvis också till andra med ett intresse för språkdidaktisk forskning.

Om författarna
Redaktörer är Ulrika Tornberg vid Örebro universitet och Anita Malmqvist och Ingela Valfridsson vid Umeå universitet. Övriga författare är: Eva Larsson Ringqvist, Anna Thyberg, Angela Marx Åberg, Ann-Kari Sundberg, Christina Rosén och Joakim Stolz vid Växjö universitet samt Gudrun Erickson, Britt Marie Apelgren och Marianne Molander Beyer vid Göteborgs universitet.
Detta är en antologi som i elva artiklar presenterar delar av den språkdidaktiska forskning som pågår i Sverige idag. Med utgångspunkt bland annat i språkfilosofi, frågor om identitet och makt och kommunikationsteori problematiserar författarna några grundläggande perspektiv på språkundervisning bland annat genom en diskussion av begrepp som literacy, voice, meningsskapande, kollaborativt lärande, metakognition, bedömningsproblematik och kritisk pedagogik.

Boken vänder sig till blivande språklärare som befinner sig i slutet av sin grundutbildning, till lärare i fortbildning och till forskarstuderande, men naturligtvis också till andra med ett intresse för språkdidaktisk forskning.

Om författarna
Redaktörer är Ulrika Tornberg vid Örebro universitet och Anita Malmqvist och Ingela Valfridsson vid Umeå universitet. Övriga författare är: Eva Larsson Ringqvist, Anna Thyberg, Angela Marx Åberg, Ann-Kari Sundberg, Christina Rosén och Joakim Stolz vid Växjö universitet samt Gudrun Erickson, Britt Marie Apelgren och Marianne Molander Beyer vid Göteborgs universitet.
Upplaga: 1a upplagan
Utgiven: 2009
ISBN: 9789147093359
Förlag: Liber
Format: Häftad
Språk: Svenska
Sidor: 192 st
Detta är en antologi som i elva artiklar presenterar delar av den språkdidaktiska forskning som pågår i Sverige idag. Med utgångspunkt bland annat i språkfilosofi, frågor om identitet och makt och kommunikationsteori problematiserar författarna några grundläggande perspektiv på språkundervisning bland annat genom en diskussion av begrepp som literacy, voice, meningsskapande, kollaborativt lärande, metakognition, bedömningsproblematik och kritisk pedagogik.

Boken vänder sig till blivande språklärare som befinner sig i slutet av sin grundutbildning, till lärare i fortbildning och till forskarstuderande, men naturligtvis också till andra med ett intresse för språkdidaktisk forskning.

Om författarna
Redaktörer är Ulrika Tornberg vid Örebro universitet och Anita Malmqvist och Ingela Valfridsson vid Umeå universitet. Övriga författare är: Eva Larsson Ringqvist, Anna Thyberg, Angela Marx Åberg, Ann-Kari Sundberg, Christina Rosén och Joakim Stolz vid Växjö universitet samt Gudrun Erickson, Britt Marie Apelgren och Marianne Molander Beyer vid Göteborgs universitet.
Detta är en antologi som i elva artiklar presenterar delar av den språkdidaktiska forskning som pågår i Sverige idag. Med utgångspunkt bland annat i språkfilosofi, frågor om identitet och makt och kommunikationsteori problematiserar författarna några grundläggande perspektiv på språkundervisning bland annat genom en diskussion av begrepp som literacy, voice, meningsskapande, kollaborativt lärande, metakognition, bedömningsproblematik och kritisk pedagogik.

Boken vänder sig till blivande språklärare som befinner sig i slutet av sin grundutbildning, till lärare i fortbildning och till forskarstuderande, men naturligtvis också till andra med ett intresse för språkdidaktisk forskning.

Om författarna
Redaktörer är Ulrika Tornberg vid Örebro universitet och Anita Malmqvist och Ingela Valfridsson vid Umeå universitet. Övriga författare är: Eva Larsson Ringqvist, Anna Thyberg, Angela Marx Åberg, Ann-Kari Sundberg, Christina Rosén och Joakim Stolz vid Växjö universitet samt Gudrun Erickson, Britt Marie Apelgren och Marianne Molander Beyer vid Göteborgs universitet.
Begagnad bok
225 kr417 krSpara 192 kr (47%) mot nypris
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar
Köpskydd med Studentapan
Varje köp täcks av Studentapans köpskydd som säkerställer att boken kommer fram, att du får rätt bok och att skicket stämmer överens med beskrivning.
225 kr417 krSpara 192 kr (47%) mot nypris
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar