Strategisk marknadskommunikation - teorier och metoder; Olof Holm; 2002
Strategisk marknadskommunikation - teorier och metoder; Olof Holm; 2002

Strategisk marknadskommunikation - teorier och metoderUpplaga 1

av Olof Holm

  • Upplaga: 1a upplagan
  • Utgiven: 2002
  • ISBN: 9789147064694
  • Sidor: 264 st
  • Förlag: Liber
  • Format: Bok
  • Språk: Svenska

Om boken

Detta är en bok om kommunikation och påverkan. Kommunikationen med marknaden har blivit en konkurrensstrategisk fråga och har i takt med IT-utvecklingen fått en alltmer kritisk och avgörande betydelse. I bokens första del läggs tonvikt vid makroförhållanden, de villkor som utgör förutsättningarna för all marknadsföring, t.ex. marknadsekonomins framväxt, vikten av att skilja mellan strategi, taktik och operation i beslutsfattandet och sambandet mellan marknadens karaktär och företagets organisation. Bokens andra del behandlar fenomenet kommunikation med tonvikt på teoretiska och metodologiska aspekter. Stor vikt läggs vid retorikens betydelse. Om författarna Olof Holm är fil.dr och docent och verksam vid Företagsekonomiska institutionen vid Stockholms universitet.

Åtkomstkoder och digitalt tilläggsmaterial garanteras inte med begagnade böcker

Mer om Strategisk marknadskommunikation - teorier och metoder (2002)

I april 2002 släpptes boken Strategisk marknadskommunikation - teorier och metoder skriven av Olof Holm. Det är den 1a upplagan av kursboken. Den är skriven på svenska och består av 264 sidor. Förlaget bakom boken är Liber som har sitt säte i Solna.

Köp boken Strategisk marknadskommunikation - teorier och metoder på Studentapan och spara pengar.

Referera till Strategisk marknadskommunikation - teorier och metoder (Upplaga 1)

Harvard

Holm, O. (2002). Strategisk marknadskommunikation - teorier och metoder. 1:a uppl. Liber.

Oxford

Holm, Olof, Strategisk marknadskommunikation - teorier och metoder, 1 uppl. (Liber, 2002).

APA

Holm, O. (2002). Strategisk marknadskommunikation - teorier och metoder (1:a uppl.). Liber.

Vancouver

Holm O. Strategisk marknadskommunikation - teorier och metoder. 1:a uppl. Liber; 2002.