Symposium 2006 : bedömning, flerspråkighet och lärande; Mikael Olofsson; 2007

Symposium 2006 : bedömning, flerspråkighet och lärande Upplaga 1

av Mikael Olofsson
Denna bok är definitivt slutsåld, men en gratis pdf-fil kan laddas ner från: http://www.sfi.su.se/publikationer.html#bok4 Vilka faktorer är särskilt viktiga när det gäller flerspråkiga elevers skolgång? Hur kan bedömning ske i förskolan? Hur kan man använda bedömning i ett pedagogiskt syfte? I boken diskuteras även: hur s.k. performansanalys kan hjälpa oss att bedöma ett andraspråk i utveckling vad som är utmärkande för skolspråket och hur adekvata språktest kan utformas de nationella proven och deras relation till ämnesbetygen validering av vuxnas kunskaper och kompetens. Artiklarna ger olika perspektiv på vad bedömning i en flerspråkig kontext kan innebära och vänder sig till alla dem som arbetar eller kommer att arbeta i skola och vuxenutbildning. Medverkande författare: Astrid Pettersson, Lena Aronsson, John Polias, Lena Sjöqvist, Inger Lindberg, Anne Holmen, Kristian Ramstedt och Eva Nordlund.
Denna bok är definitivt slutsåld, men en gratis pdf-fil kan laddas ner från: http://www.sfi.su.se/publikationer.html#bok4 Vilka faktorer är särskilt viktiga när det gäller flerspråkiga elevers skolgång? Hur kan bedömning ske i förskolan? Hur kan man använda bedömning i ett pedagogiskt syfte? I boken diskuteras även: hur s.k. performansanalys kan hjälpa oss att bedöma ett andraspråk i utveckling vad som är utmärkande för skolspråket och hur adekvata språktest kan utformas de nationella proven och deras relation till ämnesbetygen validering av vuxnas kunskaper och kompetens. Artiklarna ger olika perspektiv på vad bedömning i en flerspråkig kontext kan innebära och vänder sig till alla dem som arbetar eller kommer att arbeta i skola och vuxenutbildning. Medverkande författare: Astrid Pettersson, Lena Aronsson, John Polias, Lena Sjöqvist, Inger Lindberg, Anne Holmen, Kristian Ramstedt och Eva Nordlund.
Upplaga: 1a upplagan
Utgiven: 2007
ISBN: 9789176566381
Förlag: Stockholms Universitets förlag
Format: Häftad
Språk: Svenska
Sidor: 151 st
Denna bok är definitivt slutsåld, men en gratis pdf-fil kan laddas ner från: http://www.sfi.su.se/publikationer.html#bok4 Vilka faktorer är särskilt viktiga när det gäller flerspråkiga elevers skolgång? Hur kan bedömning ske i förskolan? Hur kan man använda bedömning i ett pedagogiskt syfte? I boken diskuteras även: hur s.k. performansanalys kan hjälpa oss att bedöma ett andraspråk i utveckling vad som är utmärkande för skolspråket och hur adekvata språktest kan utformas de nationella proven och deras relation till ämnesbetygen validering av vuxnas kunskaper och kompetens. Artiklarna ger olika perspektiv på vad bedömning i en flerspråkig kontext kan innebära och vänder sig till alla dem som arbetar eller kommer att arbeta i skola och vuxenutbildning. Medverkande författare: Astrid Pettersson, Lena Aronsson, John Polias, Lena Sjöqvist, Inger Lindberg, Anne Holmen, Kristian Ramstedt och Eva Nordlund.
Denna bok är definitivt slutsåld, men en gratis pdf-fil kan laddas ner från: http://www.sfi.su.se/publikationer.html#bok4 Vilka faktorer är särskilt viktiga när det gäller flerspråkiga elevers skolgång? Hur kan bedömning ske i förskolan? Hur kan man använda bedömning i ett pedagogiskt syfte? I boken diskuteras även: hur s.k. performansanalys kan hjälpa oss att bedöma ett andraspråk i utveckling vad som är utmärkande för skolspråket och hur adekvata språktest kan utformas de nationella proven och deras relation till ämnesbetygen validering av vuxnas kunskaper och kompetens. Artiklarna ger olika perspektiv på vad bedömning i en flerspråkig kontext kan innebära och vänder sig till alla dem som arbetar eller kommer att arbeta i skola och vuxenutbildning. Medverkande författare: Astrid Pettersson, Lena Aronsson, John Polias, Lena Sjöqvist, Inger Lindberg, Anne Holmen, Kristian Ramstedt och Eva Nordlund.
Begagnad bok (0 st)
Begagnad bok (0 st)