JOAKIM JONASON är en av våra mest kända reklammän, både i Sverige och utomlands. Detta är en personlig bok om honom.
Han intervjuas av författaren som återger hans tankar om reklam med direkta citat. Läsaren får på nära håll följa hur en av den moderna reklamvärldens mest uppmärksammade reklamkampanjer föddes ur hans och reklambyrån Paradisets händer.
Det handlar om Diesel, det Italienska jeansföretaget. Fler än hundra annonser och tjugo reklamfilmer byggde Diesel och begreppet "For Succesful Living" så framgångsrikt att företaget Diesel under många år har tillhört världens snabbast växande konfektionsföretag.
Med kampanjen "Welcome to Marlboro Country" för stiftelsen En Rökfri Generation etablerade han sig även som samhällsdebattör av rang.
Boken handlar om dragkampen mellan det onda och det goda i reklamvärlden. Det goda representeras av starka idéer som bygger både varumärken och försäljning, medan det onda är mediokra lösningar som endast marginellt påverkar och stannar vid små krusningar på marknadens yta. Boken är ett måste för alla som arbetar i reklam- och medievärlden.
Åtkomstkoder och digitalt tilläggsmaterial garanteras inte med begagnade böcker