Team i utveckling - Kvalitetsarbete inom offentlig verksamhet; Håkan Sandberg; 1997

Team i utveckling - Kvalitetsarbete inom offentlig verksamhet Upplaga 1

av Håkan Sandberg
Inom offentlig verksamhet organiseras arbetet alltmer i team. Team som arbetsform spänner över pedagogiskt arbete, socialt arbete, hälsofrämjande insatser, brottsbekämpning o.s.v. Alla dessa verksamheter har det gemensamt att de i liten utsträckning innehåller enkla repetitiva arbetsmoment, och att de är relativt kunskapsintensiva. De skiljer sig från varandra i grundläggande mening genom att de är organiserade i helt eller delvis skilda syften. Boken innehåller en lång rad exempel från forskningsarbeten 1985–1996 som på ett konkret sätt redogör för vad som bör beaktas vid kvalitetsarbete i de studerade teamen. Framställningen pekar dock framför allt på ett specifikt sätt att tänka kring verksamhet organiserad i team, för att åstadkomma kvalitetsutveckling. Det är framför allt detta perspektiv som kan äga en generell och fruktbar tillämpning. Boken vänder sig till intresserade av kvalitetsutveckling inom offentlig sektor där verksamheten organiseras i team. Med sin forskningsmässiga förankring är boken även lämplig för högskoleutbildningar som leder till arbeten inom offentlig verksamhet. Hit hör exempelvis medellånga vårdutbildningar, läkarutbildning, förskollärar- och lärarutbildningar samt utbildning till psykolog, socionom eller personaladministratör. Boken lämpar sig även för fristående kurser i pedagogik.
Inom offentlig verksamhet organiseras arbetet alltmer i team. Team som arbetsform spänner över pedagogiskt arbete, socialt arbete, hälsofrämjande insatser, brottsbekämpning o.s.v. Alla dessa verksamheter har det gemensamt att de i liten utsträckning innehåller enkla repetitiva arbetsmoment, och att de är relativt kunskapsintensiva. De skiljer sig från varandra i grundläggande mening genom att de är organiserade i helt eller delvis skilda syften. Boken innehåller en lång rad exempel från forskningsarbeten 1985–1996 som på ett konkret sätt redogör för vad som bör beaktas vid kvalitetsarbete i de studerade teamen. Framställningen pekar dock framför allt på ett specifikt sätt att tänka kring verksamhet organiserad i team, för att åstadkomma kvalitetsutveckling. Det är framför allt detta perspektiv som kan äga en generell och fruktbar tillämpning. Boken vänder sig till intresserade av kvalitetsutveckling inom offentlig sektor där verksamheten organiseras i team. Med sin forskningsmässiga förankring är boken även lämplig för högskoleutbildningar som leder till arbeten inom offentlig verksamhet. Hit hör exempelvis medellånga vårdutbildningar, läkarutbildning, förskollärar- och lärarutbildningar samt utbildning till psykolog, socionom eller personaladministratör. Boken lämpar sig även för fristående kurser i pedagogik.
Upplaga: 1a upplagan
Utgiven: 1997
ISBN: 9789144033020
Förlag: Studentlitteratur AB
Format: E-bok
Språk: Svenska
Sidor: 163 st
Inom offentlig verksamhet organiseras arbetet alltmer i team. Team som arbetsform spänner över pedagogiskt arbete, socialt arbete, hälsofrämjande insatser, brottsbekämpning o.s.v. Alla dessa verksamheter har det gemensamt att de i liten utsträckning innehåller enkla repetitiva arbetsmoment, och att de är relativt kunskapsintensiva. De skiljer sig från varandra i grundläggande mening genom att de är organiserade i helt eller delvis skilda syften. Boken innehåller en lång rad exempel från forskningsarbeten 1985–1996 som på ett konkret sätt redogör för vad som bör beaktas vid kvalitetsarbete i de studerade teamen. Framställningen pekar dock framför allt på ett specifikt sätt att tänka kring verksamhet organiserad i team, för att åstadkomma kvalitetsutveckling. Det är framför allt detta perspektiv som kan äga en generell och fruktbar tillämpning. Boken vänder sig till intresserade av kvalitetsutveckling inom offentlig sektor där verksamheten organiseras i team. Med sin forskningsmässiga förankring är boken även lämplig för högskoleutbildningar som leder till arbeten inom offentlig verksamhet. Hit hör exempelvis medellånga vårdutbildningar, läkarutbildning, förskollärar- och lärarutbildningar samt utbildning till psykolog, socionom eller personaladministratör. Boken lämpar sig även för fristående kurser i pedagogik.
Inom offentlig verksamhet organiseras arbetet alltmer i team. Team som arbetsform spänner över pedagogiskt arbete, socialt arbete, hälsofrämjande insatser, brottsbekämpning o.s.v. Alla dessa verksamheter har det gemensamt att de i liten utsträckning innehåller enkla repetitiva arbetsmoment, och att de är relativt kunskapsintensiva. De skiljer sig från varandra i grundläggande mening genom att de är organiserade i helt eller delvis skilda syften. Boken innehåller en lång rad exempel från forskningsarbeten 1985–1996 som på ett konkret sätt redogör för vad som bör beaktas vid kvalitetsarbete i de studerade teamen. Framställningen pekar dock framför allt på ett specifikt sätt att tänka kring verksamhet organiserad i team, för att åstadkomma kvalitetsutveckling. Det är framför allt detta perspektiv som kan äga en generell och fruktbar tillämpning. Boken vänder sig till intresserade av kvalitetsutveckling inom offentlig sektor där verksamheten organiseras i team. Med sin forskningsmässiga förankring är boken även lämplig för högskoleutbildningar som leder till arbeten inom offentlig verksamhet. Hit hör exempelvis medellånga vårdutbildningar, läkarutbildning, förskollärar- och lärarutbildningar samt utbildning till psykolog, socionom eller personaladministratör. Boken lämpar sig även för fristående kurser i pedagogik.
Begagnad bok (0 st)
Begagnad bok (0 st)