Tillväxt och lönsamhet -- verktyg för affärsutvecklare i mindre och medelstora företag; Björn Sandström; 2003
spara 16%
1 säljare

Tillväxt och lönsamhet -- verktyg för affärsutvecklare i mindre och medelstora företag

av Björn Sandström
Denna bok är något så ovanligt som en managementbok för ledare i mindre och medelstora företag. Syftet med boken, med dess teorier, synsätt, verktyg och checklistor är att hjälpa mindre företag och organisationer att utvecklas, att skapa tillväxt och god lönsamhet - något av en ödesfråga för Sverige som framtida industrination.
Boken beskriver, förklarar och ger exempel på de mest centrala verktygen för affärsutveckling. Författarens strävan har varit att skala bort så mycket som möjligt av de teoretiska överbyggnaderna och i stället med hjälp av konkreta exempel och praktikfall visa på användningsområdena.
I tretton kapitel behandlas bl a övergripande strategier, vision och affärsidé, profilering och segmentering, strategiska mål, konkurrensstrategier, analysmodeller, värdekedjan, scenarieskrivning, lönsamhet och omvärldsanalys.
Denna bok är något så ovanligt som en managementbok för ledare i mindre och medelstora företag. Syftet med boken, med dess teorier, synsätt, verktyg och checklistor är att hjälpa mindre företag och organisationer att utvecklas, att skapa tillväxt och god lönsamhet - något av en ödesfråga för Sverige som framtida industrination.
Boken beskriver, förklarar och ger exempel på de mest centrala verktygen för affärsutveckling. Författarens strävan har varit att skala bort så mycket som möjligt av de teoretiska överbyggnaderna och i stället med hjälp av konkreta exempel och praktikfall visa på användningsområdena.
I tretton kapitel behandlas bl a övergripande strategier, vision och affärsidé, profilering och segmentering, strategiska mål, konkurrensstrategier, analysmodeller, värdekedjan, scenarieskrivning, lönsamhet och omvärldsanalys.
Utgiven: 2003
ISBN: 9789175486703
Förlag: Industrilitteratur
Format: Häftad
Språk: Svenska
Sidor: 175 st
Denna bok är något så ovanligt som en managementbok för ledare i mindre och medelstora företag. Syftet med boken, med dess teorier, synsätt, verktyg och checklistor är att hjälpa mindre företag och organisationer att utvecklas, att skapa tillväxt och god lönsamhet - något av en ödesfråga för Sverige som framtida industrination.
Boken beskriver, förklarar och ger exempel på de mest centrala verktygen för affärsutveckling. Författarens strävan har varit att skala bort så mycket som möjligt av de teoretiska överbyggnaderna och i stället med hjälp av konkreta exempel och praktikfall visa på användningsområdena.
I tretton kapitel behandlas bl a övergripande strategier, vision och affärsidé, profilering och segmentering, strategiska mål, konkurrensstrategier, analysmodeller, värdekedjan, scenarieskrivning, lönsamhet och omvärldsanalys.
Denna bok är något så ovanligt som en managementbok för ledare i mindre och medelstora företag. Syftet med boken, med dess teorier, synsätt, verktyg och checklistor är att hjälpa mindre företag och organisationer att utvecklas, att skapa tillväxt och god lönsamhet - något av en ödesfråga för Sverige som framtida industrination.
Boken beskriver, förklarar och ger exempel på de mest centrala verktygen för affärsutveckling. Författarens strävan har varit att skala bort så mycket som möjligt av de teoretiska överbyggnaderna och i stället med hjälp av konkreta exempel och praktikfall visa på användningsområdena.
I tretton kapitel behandlas bl a övergripande strategier, vision och affärsidé, profilering och segmentering, strategiska mål, konkurrensstrategier, analysmodeller, värdekedjan, scenarieskrivning, lönsamhet och omvärldsanalys.
Begagnad bok
449 kr529 krSpara 80 kr (16%) mot nypris
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar
Köpskydd med Studentapan
Varje köp täcks av Studentapans köpskydd som säkerställer att boken kommer fram, att du får rätt bok och att skicket stämmer överens med beskrivning.
449 kr529 krSpara 80 kr (16%) mot nypris
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar