Upplysning och propaganda - Utveckling av svensk PR och information; Larsåke Larsson; 2005

Upplysning och propaganda - Utveckling av svensk PR och information Upplaga 1

av Larsåke Larsson
I Upplysning och propaganda presenteras den svenska PR- och informationsbranschen. Larsåke Larsson beskriver hur verksamheten fungerar och är organiserad, vilka metoder man arbetar med och hur man ser på sitt arbete. Framför allt analyserar han branschens historia och utveckling under de dryga 50 år som den verkat. Boken är resultatet av ett forskningsprojekt om den svenska PR- och informationsbranschen. Studien baseras främst på intervjuer med informatörer och de pionjärer som byggt upp branschen. Upplysning och propaganda passar utmärkt som lärobok i medie- och kommunikationsvetenskap vid universitet och högskolor. Den är också nyttig läsning för dig som i din yrkesroll kommer i kontakt med PR- och informationsbranschen. Du kan läsa vidare om PR-konsulternas opinionsbyggande aktiviteterna i ett demokratiskt perspektiv i Larsåke Larssons bok Opinionsmakarna. En studie om PR-konsulter, journalistik och demokrati.
I Upplysning och propaganda presenteras den svenska PR- och informationsbranschen. Larsåke Larsson beskriver hur verksamheten fungerar och är organiserad, vilka metoder man arbetar med och hur man ser på sitt arbete. Framför allt analyserar han branschens historia och utveckling under de dryga 50 år som den verkat. Boken är resultatet av ett forskningsprojekt om den svenska PR- och informationsbranschen. Studien baseras främst på intervjuer med informatörer och de pionjärer som byggt upp branschen. Upplysning och propaganda passar utmärkt som lärobok i medie- och kommunikationsvetenskap vid universitet och högskolor. Den är också nyttig läsning för dig som i din yrkesroll kommer i kontakt med PR- och informationsbranschen. Du kan läsa vidare om PR-konsulternas opinionsbyggande aktiviteterna i ett demokratiskt perspektiv i Larsåke Larssons bok Opinionsmakarna. En studie om PR-konsulter, journalistik och demokrati.
Upplaga: 1a upplagan
Utgiven: 2005
ISBN: 9789144063980
Förlag: Studentlitteratur AB
Format: E-bok
Språk: Svenska
Sidor: 200 st
I Upplysning och propaganda presenteras den svenska PR- och informationsbranschen. Larsåke Larsson beskriver hur verksamheten fungerar och är organiserad, vilka metoder man arbetar med och hur man ser på sitt arbete. Framför allt analyserar han branschens historia och utveckling under de dryga 50 år som den verkat. Boken är resultatet av ett forskningsprojekt om den svenska PR- och informationsbranschen. Studien baseras främst på intervjuer med informatörer och de pionjärer som byggt upp branschen. Upplysning och propaganda passar utmärkt som lärobok i medie- och kommunikationsvetenskap vid universitet och högskolor. Den är också nyttig läsning för dig som i din yrkesroll kommer i kontakt med PR- och informationsbranschen. Du kan läsa vidare om PR-konsulternas opinionsbyggande aktiviteterna i ett demokratiskt perspektiv i Larsåke Larssons bok Opinionsmakarna. En studie om PR-konsulter, journalistik och demokrati.
I Upplysning och propaganda presenteras den svenska PR- och informationsbranschen. Larsåke Larsson beskriver hur verksamheten fungerar och är organiserad, vilka metoder man arbetar med och hur man ser på sitt arbete. Framför allt analyserar han branschens historia och utveckling under de dryga 50 år som den verkat. Boken är resultatet av ett forskningsprojekt om den svenska PR- och informationsbranschen. Studien baseras främst på intervjuer med informatörer och de pionjärer som byggt upp branschen. Upplysning och propaganda passar utmärkt som lärobok i medie- och kommunikationsvetenskap vid universitet och högskolor. Den är också nyttig läsning för dig som i din yrkesroll kommer i kontakt med PR- och informationsbranschen. Du kan läsa vidare om PR-konsulternas opinionsbyggande aktiviteterna i ett demokratiskt perspektiv i Larsåke Larssons bok Opinionsmakarna. En studie om PR-konsulter, journalistik och demokrati.
Begagnad bok (0 st)
Begagnad bok (0 st)