Utbildningspolitiskt system; Tomas Englund; 2000

Utbildningspolitiskt system Upplaga 1

av Tomas Englund
I antologin Utbildningspolitiskt systemskifte? ges reaktioner på och analyser av den utbildningspolitik som växt fram under det senaste decenniet. Författarna menar att den jämlikhets- och demokratisyftande skolan hotas av de skolreformer och förändringar De förändringar som centrala utbildningspolitiska områden genomgår är ett uttryck för en diskursiv förskjutning. Detta märks bland annat i ett nyetablerat marknadsstyrt mål- och utvärderingsspråk som ser kunskapen som entydig och skolan som vissa föräldrars förlängda arm. De olika författarnas inlägg i skoldebatten visar på både risker och möjligheter i utvecklingen mot framtidens skola. Författarpresentation Medverkande författare: Ingrid Carlgren, Tomas Englund, Carsten Ljunggren, Ulf Schüllerqvist, Carl-Anders Säfström och Leif Östman.
I antologin Utbildningspolitiskt systemskifte? ges reaktioner på och analyser av den utbildningspolitik som växt fram under det senaste decenniet. Författarna menar att den jämlikhets- och demokratisyftande skolan hotas av de skolreformer och förändringar De förändringar som centrala utbildningspolitiska områden genomgår är ett uttryck för en diskursiv förskjutning. Detta märks bland annat i ett nyetablerat marknadsstyrt mål- och utvärderingsspråk som ser kunskapen som entydig och skolan som vissa föräldrars förlängda arm. De olika författarnas inlägg i skoldebatten visar på både risker och möjligheter i utvecklingen mot framtidens skola. Författarpresentation Medverkande författare: Ingrid Carlgren, Tomas Englund, Carsten Ljunggren, Ulf Schüllerqvist, Carl-Anders Säfström och Leif Östman.
Upplaga: 1a upplagan
Utgiven: 2000
ISBN: 9789176563861
Förlag: Stockholms Universitets förlag
Format: Häftad
Språk: Svenska
I antologin Utbildningspolitiskt systemskifte? ges reaktioner på och analyser av den utbildningspolitik som växt fram under det senaste decenniet. Författarna menar att den jämlikhets- och demokratisyftande skolan hotas av de skolreformer och förändringar De förändringar som centrala utbildningspolitiska områden genomgår är ett uttryck för en diskursiv förskjutning. Detta märks bland annat i ett nyetablerat marknadsstyrt mål- och utvärderingsspråk som ser kunskapen som entydig och skolan som vissa föräldrars förlängda arm. De olika författarnas inlägg i skoldebatten visar på både risker och möjligheter i utvecklingen mot framtidens skola. Författarpresentation Medverkande författare: Ingrid Carlgren, Tomas Englund, Carsten Ljunggren, Ulf Schüllerqvist, Carl-Anders Säfström och Leif Östman.
I antologin Utbildningspolitiskt systemskifte? ges reaktioner på och analyser av den utbildningspolitik som växt fram under det senaste decenniet. Författarna menar att den jämlikhets- och demokratisyftande skolan hotas av de skolreformer och förändringar De förändringar som centrala utbildningspolitiska områden genomgår är ett uttryck för en diskursiv förskjutning. Detta märks bland annat i ett nyetablerat marknadsstyrt mål- och utvärderingsspråk som ser kunskapen som entydig och skolan som vissa föräldrars förlängda arm. De olika författarnas inlägg i skoldebatten visar på både risker och möjligheter i utvecklingen mot framtidens skola. Författarpresentation Medverkande författare: Ingrid Carlgren, Tomas Englund, Carsten Ljunggren, Ulf Schüllerqvist, Carl-Anders Säfström och Leif Östman.
Begagnad bok (0 st)
Begagnad bok (0 st)