Utvärderingsmonstret : kvalitets- och resultatmätning i den offentliga sektorn; Lena Lindgren; 2006
5+ säljare

Utvärderingsmonstret : kvalitets- och resultatmätning i den offentliga sektorn Upplaga 1

av Lena Lindgren
Vi lever i utvärderingens tidevarv, där allt som görs inom den offentliga sektorn ska dokumenteras, granskas och inspekteras i en omfattning som inte förut skå?dats. Utvärdering sägs göra offentliga verksamheter bättre, mer effektiva och resultatinriktade. Utgångspunkten i denna bok är att utvärdering inte självklart ska ses som en aktivitet som förbättrar politiken. Inbyggt i utvärdering finns också en potentiell kraft som kan påverka verksamheter på oönskat vis. I bokens fokus står de växande krav på att mäta kvalitet och resultat som under senare år riktats mot många områden inom den offentliga sektorn. Boken tillhandahåller praktiska anvisningar för hur man ska förstå, planera, genomföra och använda kvalitets- och resultatmått, men problematiserar samtidigt mätandets logik, metod och användning. Perspektivet är med avsikt kritiskt och ifrågasättande. Boken är angelägen för såväl förvaltningsstudenter som redan yrkesverksamma inom den offentliga sektorn som behöver skaffa sig en medveten hållning till utvärdering.
Vi lever i utvärderingens tidevarv, där allt som görs inom den offentliga sektorn ska dokumenteras, granskas och inspekteras i en omfattning som inte förut skå?dats. Utvärdering sägs göra offentliga verksamheter bättre, mer effektiva och resultatinriktade. Utgångspunkten i denna bok är att utvärdering inte självklart ska ses som en aktivitet som förbättrar politiken. Inbyggt i utvärdering finns också en potentiell kraft som kan påverka verksamheter på oönskat vis. I bokens fokus står de växande krav på att mäta kvalitet och resultat som under senare år riktats mot många områden inom den offentliga sektorn. Boken tillhandahåller praktiska anvisningar för hur man ska förstå, planera, genomföra och använda kvalitets- och resultatmått, men problematiserar samtidigt mätandets logik, metod och användning. Perspektivet är med avsikt kritiskt och ifrågasättande. Boken är angelägen för såväl förvaltningsstudenter som redan yrkesverksamma inom den offentliga sektorn som behöver skaffa sig en medveten hållning till utvärdering.
Upplaga: 1a upplagan
Utgiven: 2006
ISBN: 9789144045962
Förlag: Studentlitteratur AB
Format: Häftad
Språk: Svenska
Sidor: 138 st
2 upplagor
Upplaga 2 (2014)
från 239 kr
Upplaga 1 (2006)
från 95 kr
Vi lever i utvärderingens tidevarv, där allt som görs inom den offentliga sektorn ska dokumenteras, granskas och inspekteras i en omfattning som inte förut skå?dats. Utvärdering sägs göra offentliga verksamheter bättre, mer effektiva och resultatinriktade. Utgångspunkten i denna bok är att utvärdering inte självklart ska ses som en aktivitet som förbättrar politiken. Inbyggt i utvärdering finns också en potentiell kraft som kan påverka verksamheter på oönskat vis. I bokens fokus står de växande krav på att mäta kvalitet och resultat som under senare år riktats mot många områden inom den offentliga sektorn. Boken tillhandahåller praktiska anvisningar för hur man ska förstå, planera, genomföra och använda kvalitets- och resultatmått, men problematiserar samtidigt mätandets logik, metod och användning. Perspektivet är med avsikt kritiskt och ifrågasättande. Boken är angelägen för såväl förvaltningsstudenter som redan yrkesverksamma inom den offentliga sektorn som behöver skaffa sig en medveten hållning till utvärdering.
Vi lever i utvärderingens tidevarv, där allt som görs inom den offentliga sektorn ska dokumenteras, granskas och inspekteras i en omfattning som inte förut skå?dats. Utvärdering sägs göra offentliga verksamheter bättre, mer effektiva och resultatinriktade. Utgångspunkten i denna bok är att utvärdering inte självklart ska ses som en aktivitet som förbättrar politiken. Inbyggt i utvärdering finns också en potentiell kraft som kan påverka verksamheter på oönskat vis. I bokens fokus står de växande krav på att mäta kvalitet och resultat som under senare år riktats mot många områden inom den offentliga sektorn. Boken tillhandahåller praktiska anvisningar för hur man ska förstå, planera, genomföra och använda kvalitets- och resultatmått, men problematiserar samtidigt mätandets logik, metod och användning. Perspektivet är med avsikt kritiskt och ifrågasättande. Boken är angelägen för såväl förvaltningsstudenter som redan yrkesverksamma inom den offentliga sektorn som behöver skaffa sig en medveten hållning till utvärdering.
Begagnad bok
95 kr
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar
Köpskydd med Studentapan
Varje köp täcks av Studentapans köpskydd som säkerställer att boken kommer fram, att du får rätt bok och att skicket stämmer överens med beskrivning.
95 kr
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar