Vardagsperspektiv pedagogens syn på läroplan; Campner Persson; 2000
5+ säljare

Vardagsperspektiv pedagogens syn på läroplan Upplaga 1

av Campner Persson
Pedagogens syn på läroplanen för förskolan ?Att stanna upp, se och bekräfta barnet när det lärt sig något nytt, ger barnet tillit till den egna förmågan och ökar lusten att lära mer.?
Författarna, som båda är verksamma förskollärare, ger i boken sin syn på kunskap och utveckling i förskolan. Med utgångspunkt från barnen berättar de hur de når fram till läroplanens mål.
Läroplanen återges styckevis, därpå följer författarnas egna tankar och tolkningar. Genomgående belyser de resonemanget med praktiska exempel.
Pedagogens syn på läroplanen för förskolan ?Att stanna upp, se och bekräfta barnet när det lärt sig något nytt, ger barnet tillit till den egna förmågan och ökar lusten att lära mer.?
Författarna, som båda är verksamma förskollärare, ger i boken sin syn på kunskap och utveckling i förskolan. Med utgångspunkt från barnen berättar de hur de når fram till läroplanens mål.
Läroplanen återges styckevis, därpå följer författarnas egna tankar och tolkningar. Genomgående belyser de resonemanget med praktiska exempel.
Upplaga: 1a upplagan
Utgiven: 2000
ISBN: 9789172052857
Förlag: Gleerups Utbildning AB
Format: Inbunden
Språk: Svenska
Sidor: 240 st
Pedagogens syn på läroplanen för förskolan ?Att stanna upp, se och bekräfta barnet när det lärt sig något nytt, ger barnet tillit till den egna förmågan och ökar lusten att lära mer.?
Författarna, som båda är verksamma förskollärare, ger i boken sin syn på kunskap och utveckling i förskolan. Med utgångspunkt från barnen berättar de hur de når fram till läroplanens mål.
Läroplanen återges styckevis, därpå följer författarnas egna tankar och tolkningar. Genomgående belyser de resonemanget med praktiska exempel.
Pedagogens syn på läroplanen för förskolan ?Att stanna upp, se och bekräfta barnet när det lärt sig något nytt, ger barnet tillit till den egna förmågan och ökar lusten att lära mer.?
Författarna, som båda är verksamma förskollärare, ger i boken sin syn på kunskap och utveckling i förskolan. Med utgångspunkt från barnen berättar de hur de når fram till läroplanens mål.
Läroplanen återges styckevis, därpå följer författarnas egna tankar och tolkningar. Genomgående belyser de resonemanget med praktiska exempel.
Begagnad bok
115 kr
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar
Köpskydd med Studentapan
Varje köp täcks av Studentapans köpskydd som säkerställer att boken kommer fram, att du får rätt bok och att skicket stämmer överens med beskrivning.
115 kr
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar