Varför betyg?; Håkan Andersson; 1999
1 säljare

Varför betyg? Upplaga 1

av Håkan Andersson
I denna bok sammanfattas och diskuteras de väsentligaste dragen i de svenska betygens utveckling från 1940-talet och framåt. Avsikten är att ge en beskrivning och analys av de förhållanden som lett fram till dagens kunskaps- och målrelaterade betyg. Boken ger klarhet i den ofta snåriga begreppsapparat som åtföljt betygen. I boken ges, förutom den kronologiska beskrivningen av betygsutvecklingen, också en internationell utblick på betyg och urval, samt förslag på hur man kan arbeta med de nya kunskaps- och målrelaterade betygen.
Läs mer om boken på studentlitteratur.se
I denna bok sammanfattas och diskuteras de väsentligaste dragen i de svenska betygens utveckling från 1940-talet och framåt. Avsikten är att ge en beskrivning och analys av de förhållanden som lett fram till dagens kunskaps- och målrelaterade betyg. Boken ger klarhet i den ofta snåriga begreppsapparat som åtföljt betygen. I boken ges, förutom den kronologiska beskrivningen av betygsutvecklingen, också en internationell utblick på betyg och urval, samt förslag på hur man kan arbeta med de nya kunskaps- och målrelaterade betygen.
Läs mer om boken på studentlitteratur.se
Upplaga: 1a upplagan
Utgiven: 1999
ISBN: 9789144008936
Förlag: Studentlitteratur AB
Format: Häftad
Språk: Svenska
Sidor: 142 st
I denna bok sammanfattas och diskuteras de väsentligaste dragen i de svenska betygens utveckling från 1940-talet och framåt. Avsikten är att ge en beskrivning och analys av de förhållanden som lett fram till dagens kunskaps- och målrelaterade betyg. Boken ger klarhet i den ofta snåriga begreppsapparat som åtföljt betygen. I boken ges, förutom den kronologiska beskrivningen av betygsutvecklingen, också en internationell utblick på betyg och urval, samt förslag på hur man kan arbeta med de nya kunskaps- och målrelaterade betygen.
Läs mer om boken på studentlitteratur.se
I denna bok sammanfattas och diskuteras de väsentligaste dragen i de svenska betygens utveckling från 1940-talet och framåt. Avsikten är att ge en beskrivning och analys av de förhållanden som lett fram till dagens kunskaps- och målrelaterade betyg. Boken ger klarhet i den ofta snåriga begreppsapparat som åtföljt betygen. I boken ges, förutom den kronologiska beskrivningen av betygsutvecklingen, också en internationell utblick på betyg och urval, samt förslag på hur man kan arbeta med de nya kunskaps- och målrelaterade betygen.
Läs mer om boken på studentlitteratur.se
Begagnad bok
109 kr
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar
Köpskydd med Studentapan
Varje köp täcks av Studentapans köpskydd som säkerställer att boken kommer fram, att du får rätt bok och att skicket stämmer överens med beskrivning.
109 kr
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar