Varumärkesanvändning; Stojan Arnerstål; 2018
spara 38%
1 säljare

Varumärkesanvändning Upplaga 1

av Stojan Arnerstål
De varumärkesrättsliga bestämmelserna som reglerar vilken rätt som finns att använda och referera till annans varumärke är inte helt tydliga. I denna bok diskuteras och analyseras gränserna för tillåten och otillåten varumärkesanvändning i kommersiella sammanhang. Boken ger genom sin behandling av varumärkesrättens innehåll och gränser förslag på sätt att argumentera i intrångstvister.
Frågorna som behandlas är: · varumärkesrättens intrångsförutsättningar vid fall av dubbel identitet och tillämpning av det utökade skyddet för kända varumärken· varumärkesanvändning vid marknadsföring av varor som är kompatibla med varumärkesinnehavarens varor· varumärkesanvändning vid marknadsföring av konsumerade varor · varumärkesanvändning i jämförande reklam.
Varumärkesanvändning vänder sig till praktiserande jurister som vill fördjupa sig inom varumärkesrätt, men också till studenter som vill ha en ingång till frågeställningen.
Stojan Arnerstål är docent i civilrätt vid Uppsala universitet. Han är verksam som forskare och som rådgivare i immaterialrättsliga och kontraktsrättsliga frågor.
De varumärkesrättsliga bestämmelserna som reglerar vilken rätt som finns att använda och referera till annans varumärke är inte helt tydliga. I denna bok diskuteras och analyseras gränserna för tillåten och otillåten varumärkesanvändning i kommersiella sammanhang. Boken ger genom sin behandling av varumärkesrättens innehåll och gränser förslag på sätt att argumentera i intrångstvister.
Frågorna som behandlas är: · varumärkesrättens intrångsförutsättningar vid fall av dubbel identitet och tillämpning av det utökade skyddet för kända varumärken· varumärkesanvändning vid marknadsföring av varor som är kompatibla med varumärkesinnehavarens varor· varumärkesanvändning vid marknadsföring av konsumerade varor · varumärkesanvändning i jämförande reklam.
Varumärkesanvändning vänder sig till praktiserande jurister som vill fördjupa sig inom varumärkesrätt, men också till studenter som vill ha en ingång till frågeställningen.
Stojan Arnerstål är docent i civilrätt vid Uppsala universitet. Han är verksam som forskare och som rådgivare i immaterialrättsliga och kontraktsrättsliga frågor.
Upplaga: 1a upplagan
Utgiven: 2018
ISBN: 9789139020769
Förlag: Norstedts Juridik AB
Format: Häftad
Språk: Svenska
Sidor: 305 st
De varumärkesrättsliga bestämmelserna som reglerar vilken rätt som finns att använda och referera till annans varumärke är inte helt tydliga. I denna bok diskuteras och analyseras gränserna för tillåten och otillåten varumärkesanvändning i kommersiella sammanhang. Boken ger genom sin behandling av varumärkesrättens innehåll och gränser förslag på sätt att argumentera i intrångstvister.
Frågorna som behandlas är: · varumärkesrättens intrångsförutsättningar vid fall av dubbel identitet och tillämpning av det utökade skyddet för kända varumärken· varumärkesanvändning vid marknadsföring av varor som är kompatibla med varumärkesinnehavarens varor· varumärkesanvändning vid marknadsföring av konsumerade varor · varumärkesanvändning i jämförande reklam.
Varumärkesanvändning vänder sig till praktiserande jurister som vill fördjupa sig inom varumärkesrätt, men också till studenter som vill ha en ingång till frågeställningen.
Stojan Arnerstål är docent i civilrätt vid Uppsala universitet. Han är verksam som forskare och som rådgivare i immaterialrättsliga och kontraktsrättsliga frågor.
De varumärkesrättsliga bestämmelserna som reglerar vilken rätt som finns att använda och referera till annans varumärke är inte helt tydliga. I denna bok diskuteras och analyseras gränserna för tillåten och otillåten varumärkesanvändning i kommersiella sammanhang. Boken ger genom sin behandling av varumärkesrättens innehåll och gränser förslag på sätt att argumentera i intrångstvister.
Frågorna som behandlas är: · varumärkesrättens intrångsförutsättningar vid fall av dubbel identitet och tillämpning av det utökade skyddet för kända varumärken· varumärkesanvändning vid marknadsföring av varor som är kompatibla med varumärkesinnehavarens varor· varumärkesanvändning vid marknadsföring av konsumerade varor · varumärkesanvändning i jämförande reklam.
Varumärkesanvändning vänder sig till praktiserande jurister som vill fördjupa sig inom varumärkesrätt, men också till studenter som vill ha en ingång till frågeställningen.
Stojan Arnerstål är docent i civilrätt vid Uppsala universitet. Han är verksam som forskare och som rådgivare i immaterialrättsliga och kontraktsrättsliga frågor.
Begagnad bok
475 kr764 krSpara 289 kr (38%) mot nypris
Fri frakt & skickas inom 1-3 dagar
Köpskydd med Studentapan
Varje köp täcks av Studentapans köpskydd som säkerställer att boken kommer fram, att du får rätt bok och att skicket stämmer överens med beskrivning.
475 kr764 krSpara 289 kr (38%) mot nypris
Fri frakt & skickas inom 1-3 dagar