Varumärkesanvändning; Stojan Arnerstål; 2018
endast ny

Varumärkesanvändning Upplaga 1

av Stojan Arnerstål
De varumärkesrättsliga bestämmelserna som reglerar vilken rätt som finns att använda och referera till annans varumärke är inte helt tydliga. I denna bok diskuteras och analyseras gränserna för tillåten och otillåten varumärkesanvändning i kommersiella sammanhang. Boken ger genom sin behandling av varumärkesrättens innehåll och gränser förslag på sätt att argumentera i intrångstvister.

Frågorna som behandlas är:
· varumärkesrättens intrångsförutsättningar vid fall av dubbel identitet och tillämpning av det utökade skyddet för kända varumärken
· varumärkesanvändning vid marknadsföring av varor som är kompatibla med varumärkesinnehavarens varor
· varumärkesanvändning vid marknadsföring av konsumerade varor
· varumärkesanvändning i jämförande reklam.

Varumärkesanvändning vänder sig till praktiserande jurister som vill fördjupa sig inom varumärkesrätt, men också till studenter som vill ha en ingång till frågeställningen.

Stojan Arnerstål är docent i civilrätt vid Uppsala universitet. Han är verksam som forskare och som rådgivare i immaterialrättsliga och kontraktsrättsliga frågor.
De varumärkesrättsliga bestämmelserna som reglerar vilken rätt som finns att använda och referera till annans varumärke är inte helt tydliga. I denna bok diskuteras och analyseras gränserna för tillåten och otillåten varumärkesanvändning i kommersiella sammanhang. Boken ger genom sin behandling av varumärkesrättens innehåll och gränser förslag på sätt att argumentera i intrångstvister.

Frågorna som behandlas är:
· varumärkesrättens intrångsförutsättningar vid fall av dubbel identitet och tillämpning av det utökade skyddet för kända varumärken
· varumärkesanvändning vid marknadsföring av varor som är kompatibla med varumärkesinnehavarens varor
· varumärkesanvändning vid marknadsföring av konsumerade varor
· varumärkesanvändning i jämförande reklam.

Varumärkesanvändning vänder sig till praktiserande jurister som vill fördjupa sig inom varumärkesrätt, men också till studenter som vill ha en ingång till frågeställningen.

Stojan Arnerstål är docent i civilrätt vid Uppsala universitet. Han är verksam som forskare och som rådgivare i immaterialrättsliga och kontraktsrättsliga frågor.
Upplaga: 1a upplagan
Utgiven: 2018
ISBN: 9789139020769
Förlag: Norstedts Juridik AB
Format: Häftad
Språk: Svenska
Sidor: 305 st
De varumärkesrättsliga bestämmelserna som reglerar vilken rätt som finns att använda och referera till annans varumärke är inte helt tydliga. I denna bok diskuteras och analyseras gränserna för tillåten och otillåten varumärkesanvändning i kommersiella sammanhang. Boken ger genom sin behandling av varumärkesrättens innehåll och gränser förslag på sätt att argumentera i intrångstvister.

Frågorna som behandlas är:
· varumärkesrättens intrångsförutsättningar vid fall av dubbel identitet och tillämpning av det utökade skyddet för kända varumärken
· varumärkesanvändning vid marknadsföring av varor som är kompatibla med varumärkesinnehavarens varor
· varumärkesanvändning vid marknadsföring av konsumerade varor
· varumärkesanvändning i jämförande reklam.

Varumärkesanvändning vänder sig till praktiserande jurister som vill fördjupa sig inom varumärkesrätt, men också till studenter som vill ha en ingång till frågeställningen.

Stojan Arnerstål är docent i civilrätt vid Uppsala universitet. Han är verksam som forskare och som rådgivare i immaterialrättsliga och kontraktsrättsliga frågor.
De varumärkesrättsliga bestämmelserna som reglerar vilken rätt som finns att använda och referera till annans varumärke är inte helt tydliga. I denna bok diskuteras och analyseras gränserna för tillåten och otillåten varumärkesanvändning i kommersiella sammanhang. Boken ger genom sin behandling av varumärkesrättens innehåll och gränser förslag på sätt att argumentera i intrångstvister.

Frågorna som behandlas är:
· varumärkesrättens intrångsförutsättningar vid fall av dubbel identitet och tillämpning av det utökade skyddet för kända varumärken
· varumärkesanvändning vid marknadsföring av varor som är kompatibla med varumärkesinnehavarens varor
· varumärkesanvändning vid marknadsföring av konsumerade varor
· varumärkesanvändning i jämförande reklam.

Varumärkesanvändning vänder sig till praktiserande jurister som vill fördjupa sig inom varumärkesrätt, men också till studenter som vill ha en ingång till frågeställningen.

Stojan Arnerstål är docent i civilrätt vid Uppsala universitet. Han är verksam som forskare och som rådgivare i immaterialrättsliga och kontraktsrättsliga frågor.
Ny bok
836 kr879 kr
5% studentrabatt med Studentapan
Begagnad bok (0 st)
Ny bok
836 kr879 kr
5% studentrabatt med Studentapan
Begagnad bok (0 st)