Varumärkestango : fem steg för dig, ledningsgruppen & medarbetarna till ett starkt internt varumärke; Kaj Runelund; 2012
Varumärkestango : fem steg för dig, ledningsgruppen & medarbetarna till ett starkt internt varumärke; Kaj Runelund; 2012

Varumärkestango : fem steg för dig, ledningsgruppen & medarbetarna till ett starkt internt varumärkeUpplaga 1

av Kaj Runelund

  • Upplaga: 1a upplagan
  • Utgiven: 2012
  • ISBN: 9789197647441
  • Sidor: 109 st
  • Förlag: Rektorsakademien
  • Format: Häftad
  • Språk: Svenska

Om boken

VarumärkesTango tar dig fem steg till ett starkt internt varumärke. Konkreta fylla-i-övningar hjälper dig att gå från teori till praktisk nytta. "Tangometoden" innebär att det är ledningsgruppen som för. Men upplägget engagerar och kan användas för att skapa en bredare delaktighet och samsyn i arbetet med ert eget interna varumärke. Titeln utgår från "It Takes two to tango" och övertygelsen att framgångsrika varumärken utvecklas i samspel mellan ledning och personal mellan medarbetare och kunder. I den ordningen. Varumärkestango steg för steg: Kort om varumärke och psykologi Vad är engagemang? 10 argument för ledningsgruppen Vad har vi på bordet? Vilket varumärke har vi? Det ideala varumärket. Hur ska vi leva varumärket? Hur förankrar vi varumärket? Hur håller vi dialogen levande? Metoderna i den här boken har testats i verkligheten. Jag har tillsammans med mina kunder – företag, organisationer, för­valtningar och skolor – prövat, förädlat och testat. Och det har fungerat, så vi vet att VarumärkesTango fungerar i praktiken. I boken använder jag begrepp som företag, medarbetare, ledningsgrupp och så vidare. Men om du arbetar i skolans värld, i en organisation eller på en förvaltning kan du använda begrepp som medlemmar, elever, lärare, invånare, brukare eller vad som pas­sar dig. En av de sanningar jag predikar är nämligen att det finns bara en typ av varumärke. Produktvarumärke, tjänstevarumärke, företags­ varumärke, skolvarumärke, organisations­ varumärke, kommunvarumärke eller personligt varumärke, det spelar ingen roll. Om Kaj Runelund "Kaj Runelund är som en kollision mella Philip Kotler och DR Phil" Kajs varumärkesfilosofi grundas på lika delar marknadsföring och psykologi. I mötet mellan dessa dicipliner skapas intressanta möjligheter till kommunikation som i sin tur skapar goda relationer t ex till ett företag. Han har över 30 års erfarenhet av kommunikation, marknadsföring och utbildning, både som VD, entreprenör och projektledare.

Åtkomstkoder och digitalt tilläggsmaterial garanteras inte med begagnade böcker

Mer om Varumärkestango : fem steg för dig, ledningsgruppen & medarbetarna till ett starkt internt varumärke (2012)

I april 2012 släpptes boken Varumärkestango : fem steg för dig, ledningsgruppen & medarbetarna till ett starkt internt varumärke skriven av Kaj Runelund. Det är den 1a upplagan av kursboken. Den är skriven på svenska och består av 109 sidor djupgående information om ledarskap. Förlaget bakom boken är Rektorsakademien.

Köp boken Varumärkestango : fem steg för dig, ledningsgruppen & medarbetarna till ett starkt internt varumärke på Studentapan och spara pengar.

Tillhör kategorierna

Referera till Varumärkestango : fem steg för dig, ledningsgruppen & medarbetarna till ett starkt internt varumärke (Upplaga 1)

Harvard

Runelund, K. (2012). Varumärkestango : fem steg för dig, ledningsgruppen & medarbetarna till ett starkt internt varumärke. 1:a uppl. Rektorsakademien.

Oxford

Runelund, Kaj, Varumärkestango : fem steg för dig, ledningsgruppen & medarbetarna till ett starkt internt varumärke, 1 uppl. (Rektorsakademien, 2012).

APA

Runelund, K. (2012). Varumärkestango : fem steg för dig, ledningsgruppen & medarbetarna till ett starkt internt varumärke (1:a uppl.). Rektorsakademien.

Vancouver

Runelund K. Varumärkestango : fem steg för dig, ledningsgruppen & medarbetarna till ett starkt internt varumärke. 1:a uppl. Rektorsakademien; 2012.