Verksamhetskultur och lärande; Per-Erik Ellström, Eva Ellström, Bodil Ekholm; 2002
3 säljare

Verksamhetskultur och lärande Upplaga 1

av Per-Erik Ellström, Eva Ellström, Bodil Ekholm
I denna bok behandlas hemtjänsten som miljö för personalens lärande och kompetensutveckling. Boken baseras på intervjuer dels med vårdbiträden och ledning inom hemtjänsten, dels med företrädare för den centrala omsorgsledningen inom en större mellansvensk kommun. Det framträder två olika verksamhetskulturer som kan antas innebära olika betingelser för lärande i omsorgsarbete och fyra teman diskuteras: •arbetslaget som arena för lärande • lärande ur ett vårdbiträdesperspektiv • ledningens roll för lärande och utveckling • organisation och lärande Boken är avsedd för universitets- och högskoleutbildningar där det finns ett intresse för äldreomsorg som praktik och forskningsområde, speciellt inom vård- och omsorgsutbildningar. Den vänder sig också till redan yrkesverksamma inom dessa områden.
Läs mer om boken på studentlitteratur.se
I denna bok behandlas hemtjänsten som miljö för personalens lärande och kompetensutveckling. Boken baseras på intervjuer dels med vårdbiträden och ledning inom hemtjänsten, dels med företrädare för den centrala omsorgsledningen inom en större mellansvensk kommun. Det framträder två olika verksamhetskulturer som kan antas innebära olika betingelser för lärande i omsorgsarbete och fyra teman diskuteras: •arbetslaget som arena för lärande • lärande ur ett vårdbiträdesperspektiv • ledningens roll för lärande och utveckling • organisation och lärande Boken är avsedd för universitets- och högskoleutbildningar där det finns ett intresse för äldreomsorg som praktik och forskningsområde, speciellt inom vård- och omsorgsutbildningar. Den vänder sig också till redan yrkesverksamma inom dessa områden.
Läs mer om boken på studentlitteratur.se
Upplaga: 1a upplagan
Utgiven: 2002
ISBN: 9789144023304
Förlag: Studentlitteratur AB
Format: Häftad
Språk: Svenska
Sidor: 194 st
I denna bok behandlas hemtjänsten som miljö för personalens lärande och kompetensutveckling. Boken baseras på intervjuer dels med vårdbiträden och ledning inom hemtjänsten, dels med företrädare för den centrala omsorgsledningen inom en större mellansvensk kommun. Det framträder två olika verksamhetskulturer som kan antas innebära olika betingelser för lärande i omsorgsarbete och fyra teman diskuteras: •arbetslaget som arena för lärande • lärande ur ett vårdbiträdesperspektiv • ledningens roll för lärande och utveckling • organisation och lärande Boken är avsedd för universitets- och högskoleutbildningar där det finns ett intresse för äldreomsorg som praktik och forskningsområde, speciellt inom vård- och omsorgsutbildningar. Den vänder sig också till redan yrkesverksamma inom dessa områden.
Läs mer om boken på studentlitteratur.se
I denna bok behandlas hemtjänsten som miljö för personalens lärande och kompetensutveckling. Boken baseras på intervjuer dels med vårdbiträden och ledning inom hemtjänsten, dels med företrädare för den centrala omsorgsledningen inom en större mellansvensk kommun. Det framträder två olika verksamhetskulturer som kan antas innebära olika betingelser för lärande i omsorgsarbete och fyra teman diskuteras: •arbetslaget som arena för lärande • lärande ur ett vårdbiträdesperspektiv • ledningens roll för lärande och utveckling • organisation och lärande Boken är avsedd för universitets- och högskoleutbildningar där det finns ett intresse för äldreomsorg som praktik och forskningsområde, speciellt inom vård- och omsorgsutbildningar. Den vänder sig också till redan yrkesverksamma inom dessa områden.
Läs mer om boken på studentlitteratur.se
Begagnad bok
120 kr
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar
Köpskydd med Studentapan
Varje köp täcks av Studentapans köpskydd som säkerställer att boken kommer fram, att du får rätt bok och att skicket stämmer överens med beskrivning.
120 kr
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar